Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[Løst] Mislykket W10-installasjon drepte W7

Anbefalte innlegg

Det kan være mulig at det vil fungere med den gamle harddisken dersom du tar den ut av den opprinnelige datamaskinen og kobler den til en andre datamaskin med sånn USB/SATA adapter. Da får du tatt en kopi av personlige filer og du kan formatere harddisken fullstendig ved hjelp av den andre datamaskinen.

Når det er gjort så kan du sette den gamle harddisken tilbake i den opprinnelige datamaskinen, og forsøke å re-installere Windows 10 på nytt. Dette burde gå helt fint fordi ny Windows 10 installasjon vil ikke finne spor av gammel Windows 7 installasjon. 

Takk for tips, men W10 må jeg nok glemme uansett. Forsøkte å lage en Windows To Go minnepenn, men den ville heller ikke starte opp. Skal forsøke å blanke absolutt hele disken en av de neste dagene. Hvis ikke det funker heller kjøper jeg en SSD. Hvis ikke engang DET virker aner jeg ikke hva som kan være problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være mulig at det vil fungere med den gamle harddisken dersom du tar den ut av den opprinnelige datamaskinen og kobler den til en andre datamaskin med sånn USB/SATA adapter. Da får du tatt en kopi av personlige filer og du kan formatere harddisken fullstendig ved hjelp av den andre datamaskinen.

Når det er gjort så kan du sette den gamle harddisken tilbake i den opprinnelige datamaskinen, og forsøke å re-installere Windows 10 på nytt. Dette burde gå helt fint fordi ny Windows 10 installasjon vil ikke finne spor av gammel Windows 7 installasjon. 

Takk for tips, men W10 må jeg nok glemme uansett. Forsøkte å lage en Windows To Go minnepenn, men den ville heller ikke starte opp. Skal forsøke å blanke absolutt hele disken en av de neste dagene. Hvis ikke det funker heller kjøper jeg en SSD. Hvis ikke engang DET virker aner jeg ikke hva som kan være problemet.

Du kan prøve den nye 10158 http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/preview-iso.

http://www.dinside.no/934074/prov-nye-windows-10-uten-risiko

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Oppdatering: Klarte omsider å få installert windows 7 igjen. Var nødt til å slette absolutt alt som var på disken, så gikk installasjonen fint. Det virket i en periode, men etter en uke med normal bruk sluttet W7 å starte igjen. Nå vil selv ikke installasjonsdisken til W7 starte (noe jeg aldri hadde problemer med før), så får heller ikke kjørt oppstartsreparasjon derfra.

Nå kan jeg ikke forstå annet enn at dette må være et uforklarlig hardwareproblem, så setter tråden som løst. Windows er åpenbart et stort tapsprosjekt på denne maskinen, så fremover blir det utelukkende linux, som kjører knirkefritt.

Endret av takeru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...