StormEagle Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Ærlig talt. Hvorfor skal du sitte og bestemme hva andre mennesker har behov for? Det går jo ikke an det. Er det ikke nøyaktig det staten stort sett gjør da? Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Fordi alternativet er dårlig. De fungerer bra som seksualorganer, og det har en verdi selv om de ikke er de seksualorganene de heller ville hatt. For eksempel er det umulig å få biologiske barn etter operasjonene, og sex kan bli vanskeligere. Hvorfor skal man ha behov for et kjønnsorgan til et kjønn som man ikke vil være? Virker bare som en dobbeltsikring for meg, de vil ha i pose og sekk, og vil ha muligheten til å ombestemme seg og gå tilbake. At sex kan bli vanskeligere er jo et valg de tar når de vil gjøre det umulige (skifte kjønn), og det samme gelder barn. Hvorfor er det et problem? Vi trenger ingen tilsvarende lemlesting for å bytte navn, så hvorfor skal man miste helt utmerkede organer for å få bytte kjønn? Virkelig Han Far? Virkelig? Du sidestiller navnbytte med kjønnsskifte.... Kan ikke du gi noen biologiske navne-karakteristiske trekk slik som de kjønns karakteristiske trekkene vi har siden det er så likt? Og for the record så syns jeg dette er en utmerket ide. Det rammer jo ikke meg på noen som helst måte, og jeg kan bare fryde meg over at kulturmarxistene, SJW og feministene antakelig vil møte seg selv hardt i døra på dette området. Når en mann med kuk og hår på brystet vandrer inn i damegarderoben og erklærer seg selv som kvinne. Da vet ikke disse folkene hva de skal gjøre. Om de skal demonisere "mannen" og offerfremstille kvinnene i garderoben som vanlig, eller om de skal hylle den progressive, sterke, modige transseksuelle personen som trosser fordommene... Endret 29. juni 2015 av flesvik 1 Lenke til kommentar
limahc Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Men i dagens homoparade møtte nesten alle opp bortsett fra Kirken. Det var skuffende at kirken ikke møtte opp i paraden. Kirken må nå innse at tiden for forandret seg og de lever i en moderne verden nå. Politi, idretten, politikere, forsvar, og mange mange flere møtte opp. Ser ikke kirken noen steder og det var utrolig skuffende. http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/06/27/194408216/sus-i-serken-pa-oslo-pride 2 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Fordi alternativet er dårlig. De fungerer bra som seksualorganer, og det har en verdi selv om de ikke er de seksualorganene de heller ville hatt. For eksempel er det umulig å få biologiske barn etter operasjonene, og sex kan bli vanskeligere. Hvorfor skal man ha behov for et kjønnsorgan til et kjønn som man ikke vil være? Virker bare som en dobbeltsikring for meg, de vil ha i pose og sekk, og vil ha muligheten til å ombestemme seg og gå tilbake. At sex kan bli vanskeligere er jo et valg de tar når de vil gjøre det umulige (skifte kjønn), og det samme gelder barn. Det er ganske tydelig at du er helt uviten om dette temaet. Ikke alle transseksuelle har kjønnsdysfori. Å tvinge transseksuelle til å gjennomgå smertefulle og risikable operasjoner før de juridisk sett kan bli kjønnet de føler seg som, er forkastelig. 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Fordi alternativet er dårlig. De fungerer bra som seksualorganer, og det har en verdi selv om de ikke er de seksualorganene de heller ville hatt. For eksempel er det umulig å få biologiske barn etter operasjonene, og sex kan bli vanskeligere. Hvorfor skal man ha behov for et kjønnsorgan til et kjønn som man ikke vil være? Virker bare som en dobbeltsikring for meg, de vil ha i pose og sekk, og vil ha muligheten til å ombestemme seg og gå tilbake. At sex kan bli vanskeligere er jo et valg de tar når de vil gjøre det umulige (skifte kjønn), og det samme gelder barn. Hvorfor er det et problem? Vi trenger ingen tilsvarende lemlesting for å bytte navn, så hvorfor skal man miste helt utmerkede organer for å få bytte kjønn? Virkelig Han Far? Virkelig? Du sidestiller navnbytte med kjønnsskifte.... Kan ikke du gi noen biologiske navne-karakteristiske trekk slik som de kjønns karakteristiske trekkene vi har siden det er så likt? Og for the record så syns jeg dette er en utmerket ide. Det rammer jo ikke meg på noen som helst måte, og jeg kan bare fryde meg over at kulturmarxistene, SJW og feministene antakelig vil møte seg selv hardt i døra på dette området. Når en mann med kuk og hår på brystet vandrer inn i damegarderoben og erklærer seg selv som kvinne. Da vet ikke disse folkene hva de skal gjøre. Om de skal demonisere "mannen" og offerfremstille kvinnene i garderoben som vanlig, eller om de skal hylle den progressive, sterke, modige transseksuelle personen som trosser fordommene... Nå synes jeg det virker som om du vil begrense disse menneskenes mulighet til å definere/endre juridisk kjønn, først og fremst på grunn av at du er bitter på feminister osv? 2 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Er det ikke nøyaktig det staten stort sett gjør da?At staten oppfyller noen av behovene til folk betyr ikke at staten skaper dem. Dette her er jo et godt eksempel på hvor en gruppes relle behov ikke imøtekommes av dagens praksis. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Virkelig Han Far? Virkelig? Du sidestiller navnbytte med kjønnsskifte.... Kan ikke du gi noen biologiske navne-karakteristiske trekk slik som de kjønns karakteristiske trekkene vi har siden det er så likt? Og for the record så syns jeg dette er en utmerket ide. Det rammer jo ikke meg på noen som helst måte, og jeg kan bare fryde meg over at kulturmarxistene, SJW og feministene antakelig vil møte seg selv hardt i døra på dette området. Når en mann med kuk og hår på brystet vandrer inn i damegarderoben og erklærer seg selv som kvinne. Da vet ikke disse folkene hva de skal gjøre. Om de skal demonisere "mannen" og offerfremstille kvinnene i garderoben som vanlig, eller om de skal hylle den progressive, sterke, modige transseksuelle personen som trosser fordommene... Administrativt sett vil jeg sammenligne det, ja. At en annen person er kjent for deg ved et annet navn enn før kan medføre litt kluss og forvirring, på samme måte som et juridisk kjønnsskifte. Navn er som kjent ikke en biologisk ting. Kontrovers i garderober kan det helt klart komme til å bli, på samme måte som enkelte fremdeles blir opprørt over at homofile holder hender. Er det det som er grunnlaget ditt for å sippe over andre folks problemer? Urettferdighet i fotball og at det kan bli kleint med uvante situasjoner? Eller er det noe dypere som ligger til grunn for Breivik-retorikken? 2 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 (endret) Eller er det noe dypere som ligger til grunn for Breivik-retorikken? Takk for at du nok en gang bekrefter Godwins lov. Du har herved tapt. Bedre lykke neste gang... Endret 30. juni 2015 av flesvik Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Takk for at du nok en gang bekrefter Godwins lov. Du har herved tapt. Bedre lykke neste gang... Greit nok at du ikke holder helt følge med resten av verden, men du har vel fått med deg at ordet kulturmarxist er oppfunnet av Anders Behring Breivik? Du låner bokstavelig talt retorikken hans. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Kanskje ikke oppfunnet av Breivik, men han ga ordet en solid oppsving. Tidligere har det blitt brukt av konservative høyre i USA som en vagt definert samlebetegnelse for alt de ikke liker, så vidt jeg kan forstå. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 (endret) Takk for at du nok en gang bekrefter Godwins lov. Du har herved tapt. Bedre lykke neste gang... Greit nok at du ikke holder helt følge med resten av verden, men du har vel fått med deg at ordet kulturmarxist er oppfunnet av Anders Behring Breivik? Du låner bokstavelig talt retorikken hans.Tror nok det er du som burde ta deg en realitetsorienntering. F.eks et raskt google søk på ting du ikke vet hva betyr hadde vært en start... Endret 30. juni 2015 av flesvik Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Jeg tror forøvrig dette er første gang jeg har sett noen bruke 'kulturmarxist' og 'SJW' i samme setning på norsk, også uironisk i tillegg. Synd jeg ikke hadde bingokortet mitt klart. 1 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Takk for at du nok en gang bekrefter Godwins lov. Du har herved tapt. Bedre lykke neste gang...Greit nok at du ikke holder helt følge med resten av verden, men du har vel fått med deg at ordet kulturmarxist er oppfunnet av Anders Behring Breivik? Du låner bokstavelig talt retorikken hans.Tror nok det er du som burde ta deg en realitetsorienntering. F.eks et raskt google søk på ting du ikke vet hva betyr hadde vært en start... Greit, trekker akkurat den tilbake. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Takk for at du nok en gang bekrefter Godwins lov. Du har herved tapt. Bedre lykke neste gang...Har du laget spilleregler? Trodde man skulle diskutere for å finne frem til gode argumenter, jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Denne tråden er i alvorlig fare for å bli, eller har allerede blitt, en storm i et vannglass. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 (endret) Jeg tror forøvrig dette er første gang jeg har sett noen bruke 'kulturmarxist' og 'SJW' i samme setning på norsk, også uironisk i tillegg. Synd jeg ikke hadde bingokortet mitt klart. De er jo i bunn og grunn en og samme ting. Folkene som faller i den ene kategorien faller som regel i den andre også. Og de bruker samme virkemidler Kanskje ikke oppfunnet av Breivik, men han ga ordet en solid oppsving. Tidligere har det blitt brukt av konservative høyre i USA som en vagt definert samlebetegnelse for alt de ikke liker, så vidt jeg kan forstå. Feil. Konservative høyre er ikke de som pleier å ommtale det, det er stort sett liberalister på høyresiden som bruker det. Altså på motsatt side av den sosiale skalaen. Endret 30. juni 2015 av flesvik Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Gjør de? Jeg tror ikke dette er etablerte, akdademiske begrep, akkurat, men her er min forståelse av ordee: - SJW. En som sier 'politisk korrekte' ting (synd du ikke brukte 'PK' også, muligheten var der) for å score poeng. Et typisk internettord, like teit som 'PK'. - Kulturmarxist. Har ikke peiling. 'Ikke-konservativ'? Et ord oftest brukt av folk som mener at jøder styrer verden, homofile er djevler og/eller at svartinger er skikkelig kjipe, om folk som ikke mener dette. Lenke til kommentar
YugiBugiBoy Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Kjære Dagbok, For noen uker siden lastet jeg ned appen "Identity". Det var staten som endelig hadde gjort det mulig å sende inn det gamle papir-skjemaet "Bytte av juridisk kjønn" elektronisk. Enklere for meg, enklere for staten, miljøvennlig, billigere, færre mellomledd. Alt bare et par tastetrykk unna. En fremoverlent vinn-vinn situasjon helt klart. Først tenkte jeg at min første anvendelse av appen var litt så som så. Tanken slo meg jo egentlig først da jeg satt på ferja og akkurat hadde lest artikkelen om at man nå kunne laste ned den nye appen. Samtidig som jeg registrerte en iherdig trang til å... ja..drite! Etter et kjapt gløtt bort på toalett-køen, bestemte jeg meg for å laste ned appen, registrere meg som kvinne, og stille meg i den mye mindre dame-køen. Jeg fikk noen få rare blikk, men klappene på skuldera (for støtten for å stå frem liksom), gav meg vel en liten bismak i munnen. Men denne bismaken ble raskt overdøvet av trangen til å holde ut mitt hoved-anliggende. Etterhvert som dagene gikk glemte jeg egentlig ut hele greia - inntil Bengt spurte meg hvordan jeg egentlig kunne være sikker på at jeg var mann - når jeg ikke hadde forsøkt det å være kvinne engang. Jeg gikk litt småforvirra rundt et par dager før jeg innrømmet at Bengt hadde jo et poeng, så da bestemte jeg meg for å ta saken i egne hender. Jeg måtte jo prøve det for å vite om det var der jeg egentlig hørte hjemme? Nå som jeg var registrert som kvinne og alt som var, så var det jo ikke værre enn å forsøke ihvertfall - hva kunne det skade liksom? Jeg begynte å lese noen mote-blogger, sminke meg litt, bruke bind, tok til og med ei p-pille (forresten.. "ei" p-pille? LOL!!!), men det gjorde liksom ikke susen. Jeg måtte hardere til verks tenkte jeg. Så jeg bestemte meg for å dra ned til svømmehallen for å bruke dame-garderoben. Der var det noen virkelig gammeldagse berter som gnålte om at jeg hadde jo penis. Disse ble raskt satt på plass av et par nytenkende 20-åringer, som støttet og trøstet meg, og sa at de forstod den vanskelige tiden jeg gikk igjennom akkurat nå. Jeg fikk ikke mer enn et lite nikk utav meg, men det kom seg i dusjen. Der reiste til og med lillekaren (eller vesla som jeg har begynt å kalle henne nå) flagget til topps. Ingen tvil om at dette var interessant altså. De påfølgende dagene vekslet jeg litt mellom mann og kvinne, men har bestemt meg (tror jeg) for å være kvinne. Nå må bære de forbaska manne-svina begynne å skjerpe seg, og ta konsekvensen av mitt valg. Jeg er jo kvinne nå, så da får de pine meg også behandle meg som ei! Jeg ønsker oppvartning jeg også for svingende! Måtte det bli bedre når det nye app-tilbehøret også kommer i versjon 2. Armbåndet som faktisk kan varsle vedkommende ved å lyse rødt for kvinne, og blått for mann. Da kan kanskje også drømmen min gå i oppfyllelse. Å bli reddet av en prins (eller var det prinsesse? - går så fort surr i ting og tang for tiden..). Alle drømmene jeg har hatt om å sitte på ferja med rødt-lysende armbånd, og så forlise. Da er det jo kvinner og barn først regner jeg med?!?! Og da kan jo alle de modige mennene leie meg pent ned i redningsbåten. (Håper bare ikke alle er så ego at de registrerer seg som kvinner hele gjengen). Vel..har hørt at det i Sverige også er snakk om å kunne registrere seg som "hen" nå etterhvert. For min del er jeg litt usikker på om det er verdt å prøve seg som høne. Hva gjør de på liksom som kunne vært interessant? Hmmm...nei, folk finner på så mye rart nå for tida, men jeg forstår jo egentlig tanken om juridisk kontra biologisk art... En ting jeg alltid har kunnet tenkt meg da, er neste gang jeg drar med T-banen i Stockholm, og føler meg svensk, så burde det være myndighetenes jobb å rette på det juridiske. Denne tankegangen har egentlig uante muligheter. Som Gunni sier; Dette kan sette en stopp for alt gnål om rasisme siden alle sorte jo bare kan føle seg hvite og vips! Problem borte. Ikke det sier du? Javel? Da velger de altså selv å forbli sorte, det er deres eget frie valg og vips igjen! Ett problem mindre. Enkelt og greit. Well, maybe next time kjære Dagbok. 2 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 (endret) Gjør de? Jeg tror ikke dette er etablerte, akdademiske begrep, akkurat, men her er min forståelse av ordee:- SJW. En som sier 'politisk korrekte' ting (synd du ikke brukte 'PK' også, muligheten var der) for å score poeng. Et typisk internettord, like teit som 'PK'.- Kulturmarxist. Har ikke peiling. 'Ikke-konservativ'? Et ord oftest brukt av folk som mener at jøder styrer verden, homofile er djevler og/eller at svartinger er skikkelig kjipe, om folk som ikke mener dette. Begge er autoritære venstreekstremister som er veldig opptatt av klasser, og bedriver klassekrigføring. Begge påstår at visse store grupper i befolkningen er undertrykt og argumenterer for spesialbehandling av denne gruppen for å få de på likefot med den påståtte undertrykkende gruppen. Begge vil at staten skal stå for denne spesialbehanslingen av denne påståtte undertrykte gruppen og gi denne gruppen ekstra penger, og resurser, og at staten skal slå ned på og aktivt diskriminere den påståtte undertrykkende gruppen. Som sagt de to er veldig like og folkene som finnes i den ene gruppen finner du også i den andre. Men nå er det nok OT. La oss snakke om folkene som må få juridisk rett til å bli flygende grønne spagettimonstere i passet sitt fordi de ble født i feil univers... Endret 30. juni 2015 av flesvik Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Feil. Konservative høyre er ikke de som pleier å ommtale det, det er stort sett liberalister på høyresiden som bruker det. Altså på motsatt side av den sosiale skalaen. Hvordan passer det inn i liberalismen at folk ikke skal få velge selv hvilket kjønn de skal anerkjennes som? Skal det være påtvunget av staten? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå