Gå til innhold

Bruke TV og PC skjerm samtidig på en PC.

ColossusZ

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en PC med et NVIDIA GTX 970 skjermkort. Den har 3xDisplayport innganger, 1xHDMI inngang og 2xDVI innganger.

Jeg vil bruke PC skjermen, som er en 24" BenQ GL2450 med 1920x1080 oppløsning, og en TV - 50" Samsung (ett eller annet) som også har 1920x1080 oppløsning, samtidig så jeg slipper å skifte skjermkabel hver gang jeg skal bruke PC skjermen til f.eks FPS spill, eller TVen til f.eks The Witcher 3.

Jeg har koblet til PC skjermen via DVI fra skjermkort til monitor og TVen via HDMI, også fra skjermkort til TVen.

Men jeg får bare opp bilde på TVen. Får ikke opp det samme på PC skjermen. Jeg har endret video inngang på PC skjermen til DVI og prøvd å gå inn på skjerminnstillingene i Windows, men når jeg trykker på gjenkjenn finner den ingen annen skjerm.

http://www.tomshardware.co.uk/forum/320645-33-dual-display-monitor-work- Dette er det jeg prøver på, så jeg vet det er mulig

Endret av ColossusZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ha samme bilde på TV som på PC-skjermen din? Hva mener du når du "bare får opp bilde"?

Det er kanskje lettere om jeg sier at jeg vil bruke TVen som en skjerm nr. 2, men det er bare TVen som fungerer. PC skjermen er svart. Som i linken jeg postet.

Endret av ColossusZ
Lenke til kommentar

Hva skjer hvis du tar ut kabelen til TV'n da?

Får du kontakt med pc skjermen da?

DVI kabelen fungerer tydligvis ikke... Siden jeg ikke får signal da heller... Synd at jeg ikke har flere HDMI porter på skjermkortet, siden det er det eneste som fungerer.... Har ikke annet enn HDMI innganger på TVen.

Lenke til kommentar

Det kan være litt forskjellig, må bare prøve seg fram. 

• Bruk HDMI kabelen på pc skjermen og se hva som skjer.
  • Hvis bilde, prøv annen DVI kabel
  • om det ikke kommer noe opp kan du prøve å oppdatere skjermkortdriveren.
  • Kanskje teste en annen skjerm på DVI kabelen om du har
  • reinstallasjon av skjermkortet
  • google alle mulig reparasjonsmuligheter

Det er vel det jeg kommer på i farta, plutselig kommer den seg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...