NapHill Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 (endret) Hei Håper å få litt hjelp ang. dette ettersom jeg har fått avslag på avslag uansett hvor jeg henvender meg. Jeg har nettopp utdannet meg på et universitet i USA, og skal bli her et år til for å få jobberfaring i mitt felt. Jeg har kone og barn og ønsker å tegne livsforsikring for å gi dem litt ekstra trygghet. Siden at jeg er ferdig med studiene så blir jeg fjernet fra Folketrygden. Derfor virker det som at ingen norske forsikringsselskaper vil opprette avtale med meg. I USA nekter de å tegne avtaler med folk som ikke bor i USA permanent. Er det helt umulig å få livsforsikring i denne situasjonen? Setter pris på svar! Endret 25. juni 2015 av NapHill Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Folketrygden har da ingenting med livsforsikring å gjøre ?? Du kan ha et frivillig medlemskap i Folketrygden selv om du bor i utlandet: https://www.nav.no/no/Person/Flere+tema/Arbeid+og+opphold+i+utlandet/Relatert+informasjon/Frivillig+medlemskap+-+opphold+utenfor+Norge.1073750408.cms Hvilke begrensninger norske forsikringsselskaper har på livsforsikringspoliser vet jeg ikke noe om. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Svært mange forsikringsselskaper stiller krav om at du er medlem i folketrygden for at de skal forsikre deg. Jeg kjenner ikke til noen som ikke stiller dette kravet. Du kan søke om frivillig medlemskap i folketrygden, det blir det eneste relevante tiltaket jeg kommer på. 2 Lenke til kommentar
NapHill Skrevet 30. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2015 Takker for svar. Tror ikke jeg kvalifiserer til frivillig medlemskap. Jeg søkte om dette og fikk avslag tidligere i år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå