comadore Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 (endret) Da er det på tide å bytte ut min gamle HTC desire z(tror jeg det er) fra 2010! Kriterier: - Ok+ batteritid - Ok+ Kamera - Lite "feil" og problemer. - ikke av de "største" mobilene. IPH 6+ blir f.eks aaaltfor stor. z3c blir kanskje en smule liten, men bare så vidt. - Varighet: En telefon jeg ikke må bytte ut ila 1-2år pga den blir treg/for dårlig. Bruksområder: - Ta litt bilder(ikke hobby fotograf, type selfies/hendelses bilder). - Snapchat/facebook/surfing - Og det vanlige sms/tlf. - Evt spotify Budsjett: Helst under 6000kr. Ser på følgende mobiler: S6(flat), Z3/z3+,z3c, Iphone 6. S6(Flat) + : Kamera, ytelse generelt. ok battertid. Pris i toppsjiktet, men får hva man betaler for. - : Pris/evt problemer med android(feilmeldinger osv)z3/z3++ : Batteritid, vanntett(har det virkelig så mye å si om man ikke bader med tlf?), ok pris.kamera helt ok.- : Knusende glass(bakside/front), varmeproblemer med z3+, relativt dårlig kamera sammenlignet med s6?, android(kan komme en del feilmeldinger sammenlignet med ios)z3c: + : Samme + som oppe, men samtidig størrelse(liten): - : Samme som oppe. litt liten kanskje.IPH6:+ : "sikkert" OS, lite feilmeldinger. Ok kamera, lett å bruke. - : Dårligere batteritid enn sony/samsung, dyyyyyyyyr. Lite "muligheter". For meg virker det som om S6 er den soleklare vinneren(om jeg først skal bruke 6000kr). Deretter kommer nok Iphone, selvom den er vanvittig dyr i forhold til ytelse, så føler jeg den er en "sikker" mobil. Hadde lett kjøpt sony hadde det ikke vært for de store problemene med knusende glass/skjerm. Noen innvendinger? Evt forslag? Endret 25. juni 2015 av comadore Lenke til kommentar
fflex Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 (endret) Høres ikke ut som du har behov for en såpass high end telefon i det hele tatt om du spør meg. Basert på bruksområdene dine så kan lavprisede alternativer være feks: Samsung Galaxy A5 (3200,-) Motorola Moto X - 2014 (2690,-) Honor 6 (2700,-) Android verden har kommet en lang lang vei når det gjelder middeklassemobiler. Dama fikk seg Galaxy A5 nå nylig og vanlig bruk så er den faktisk lynrask, åpner apper kjapt, ok kamera, bra batteritid, en byggekvalitet som overgår tidligere toppmodellen S5 osv. Endret 25. juni 2015 av fflex Lenke til kommentar
comadore Skrevet 25. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2015 Høres ikke ut som du har behov for en såpass high end telefon i det hele tatt om du spør meg. Basert på bruksområdene dine så kan lavprisede alternativer være feks: Samsung Galaxy A5 (3200,-) Motorola Moto X - 2014 (2690,-) Honor 6 (2700,-) Android verden har kommet en lang lang vei når det gjelder middeklassemobiler. Dama fikk seg Galaxy A5 nå nylig og vanlig bruk så er den faktisk lynrask, åpner apper kjapt, ok kamera, bra batteritid, en byggekvalitet som overgår tidligere toppmodellen S5 osv. Kan godt hende du har rett. Har for øvrig testet lillesøsteren min sin A3, og er ikke akkurat fornøyd med kamera osv. Så tenkte når jeg først skal kjøpe(5år siden sist), så vil jeg ha noe som faktisk er bra. Men tar imot forslagene Lenke til kommentar
blured Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Hvilket OS du kjører på laptopen din vil jeg si også har endel å si for hvorvidt du bør velge iPhone eller ikke. Lenke til kommentar
comadore Skrevet 25. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2015 Hvilket OS du kjører på laptopen din vil jeg si også har endel å si for hvorvidt du bør velge iPhone eller ikke. Helt enig her. Akkurat nå har jeg kun stasjonær, men hvis jeg i fremtiden skal ha laptop, så blir det nok macbook. Derfor er også iphone inne i bildet egentlig! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Hvilket OS du kjører på laptopen din vil jeg si også har endel å si for hvorvidt du bør velge iPhone eller ikke. Hva mener du med det? Jeg kjører Windows 8.1 på laptop, og har både telefoner og nettbrett med både iOS, Android og WP, ikke noe problem. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Hvis du skal ha Android som varer 2 år pluss ville jeg valgt http://cdon.no/elektronikk/motorola/google-nexus-6-32gb-white-p30344567?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Motorola+Google+Nexus+6+32GB+-+White&utm_content=30344567&utm_campaign=prisjakt_no_Cellphone Men som iphone bruker selv så synes jeg personlig at dette er bedre enn Android. Å iphone 6 er for min del en nydelig telefon. Jeg ville nok selv valg plus da jeg ikke ser størrelse som ett problem i dag :-) Lenke til kommentar
comadore Skrevet 25. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2015 Hvis du skal ha Android som varer 2 år pluss ville jeg valgt http://cdon.no/elektronikk/motorola/google-nexus-6-32gb-white-p30344567?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Motorola+Google+Nexus+6+32GB+-+White&utm_content=30344567&utm_campaign=prisjakt_no_Cellphone Men som iphone bruker selv så synes jeg personlig at dette er bedre enn Android. Å iphone 6 er for min del en nydelig telefon. Jeg ville nok selv valg plus da jeg ikke ser størrelse som ett problem i dag :-) Personlig synes jeg 6+, z3/p8 osv kan bli i største laget, til og med s6 kan føles litt stort(mest uvant sikkert)! Men hvorfor er det iphone du holder deg til? Jobb?Utvikler? Lenke til kommentar
jan-otto Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Jeg knuste akkurat min z3 og ser etter en ny telefon selv. Pr.dd er det kun s6 active som er aktuelt den har bra kamera,meget god batterilevetid, vanntett og tåler en støt eller 5. Tror dette er den beste telefonen du kan kjøpe når den kommer..... Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Hvis du skal ha Android som varer 2 år pluss ville jeg valgt http://cdon.no/elektronikk/motorola/google-nexus-6-32gb-white-p30344567?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Motorola+Google+Nexus+6+32GB+-+White&utm_content=30344567&utm_campaign=prisjakt_no_Cellphone Men som iphone bruker selv så synes jeg personlig at dette er bedre enn Android. Å iphone 6 er for min del en nydelig telefon. Jeg ville nok selv valg plus da jeg ikke ser størrelse som ett problem i dag :-) Personlig synes jeg 6+, z3/p8 osv kan bli i største laget, til og med s6 kan føles litt stort(mest uvant sikkert)! Men hvorfor er det iphone du holder deg til? Jobb?Utvikler? På dette forumet blir man slaktet for å si det, men jeg holder meg til iphone fordi det bare virker. Å det virker bestandig og hver gang. Ja det er småbugs av og til, men syns de er mye sjeldnere og mindre enn det jeg opplevde som Android bruker og som jeg hjelper folk med ofte. Det er enklere og mer behagelig å være iphone bruker og jeg slipper irritasjonsmomenter jeg ofte hadde tidligere Lenke til kommentar
comadore Skrevet 25. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2015 Hvis du skal ha Android som varer 2 år pluss ville jeg valgt http://cdon.no/elektronikk/motorola/google-nexus-6-32gb-white-p30344567?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Motorola+Google+Nexus+6+32GB+-+White&utm_content=30344567&utm_campaign=prisjakt_no_Cellphone Men som iphone bruker selv så synes jeg personlig at dette er bedre enn Android. Å iphone 6 er for min del en nydelig telefon. Jeg ville nok selv valg plus da jeg ikke ser størrelse som ett problem i dag :-) Personlig synes jeg 6+, z3/p8 osv kan bli i største laget, til og med s6 kan føles litt stort(mest uvant sikkert)! Men hvorfor er det iphone du holder deg til? Jobb?Utvikler? På dette forumet blir man slaktet for å si det, men jeg holder meg til iphone fordi det bare virker. Å det virker bestandig og hver gang. Ja det er småbugs av og til, men syns de er mye sjeldnere og mindre enn det jeg opplevde som Android bruker og som jeg hjelper folk med ofte. Det er enklere og mer behagelig å være iphone bruker og jeg slipper irritasjonsmomenter jeg ofte hadde tidligere Ser ut til at det blir S6, var tilfeldigvis et godt tilbud hos lokale lefdal her! 4644 for telefon(444 engang+350 i 12mnd)+ abbonoment på 249=totalt 7632 kr.. MEN! så får man med 12mnd spotify(aka jeg avslutter min betaling og sparer 1000kr ish)+ man fikk med sykkel på kjøpet(dritt sykkel, men er da sykkel).. Så i realiteten betaler jeg nærmere 6600kr totalt... mot iphone/s6 uten dette tilbudet poå 8400kr ca... Så slår nok til! Black S6! Here I come! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå