Gå til innhold

Du skal ikkje sova bort sumarnatta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

se her ja :) Skikkelig idyll sånn som en norsk sommernatt bør være. Syns begge bildene ble bra men etter harde diskusjoner med meg selv, så holder jeg nok en knapp på v2. om jeg på død og liv må velge da :)

Nei da, du trenger ikke velge, i dag kan du få to for en! :wee: Håper det ikke kom til håndgemeng under diskusjonen? :lol: Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! :new_woot:

Lenke til kommentar

- ho er for ljos til det.

Nei då skal vi vandra i saman ute

under dei lauvtunge tre.

Vi skal ikkje sova frå høysåteangen

og grashoppespelet i eng.

Men vandra i lag under bleikblå himmelen

til fuglane lyftar veng.

Og kjenne at vi er i slekt med jorda

og vinden og kvite sky

og veta at vi skal væra saman

like til morgongry.

Aslaug Låstad Lygre.

Ja, jeg måtte fullføre når du bare gir halvkvedet vise.

Lupinene fører meg tilbake til mine guttedager på hytta ved Øyern da jeg hadde mitt eget bed med blå lupiner.

Disse er magenta så det har kanskje skjedd noen krysninger opp gjennom årene for før så man stort sett bare blå eller hvite.

At de har kommet på lista over uønskede planter kan man vel kanskje forstå så lett som disse seiler avgårde og formerer seg like raskt som kaniner.

Jeg liker begge versjoner, men favoritten blir nok V1 selv om jeg kanskje tenker en isolering av himmelen og så et par ekstra skarphetsklikk for å få litt mer liv i skyene.

Skal ikke forlange at du skal bruke Bas relief på skyene med påfølgende uttoning som det heter i norsk versjon av Photoshop - kanskje med et klikk skarphet til slutt da også.

Men slikt har vel ikke Helene høyt og lavt tid til?

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Først ville jo Vegvesenet ha disse Lupinene (og Geiterams)langs veikanten, men har senere klokelig funnet ut det kan vel mye av disse. Men i enkelte settinger langs veien pynter de opp. Men å fotografere Lupiner midt på natten er vel ikke vanlig ? Fine bilder, men velger meg allikevel de uønskede blomstene i V1.

Vennlig hilsen Ragnar

• Liker 1
Lenke til kommentar

- ho er for ljos til det.

Nei då skal vi vandra i saman ute

under dei lauvtunge tre.

Vi skal ikkje sova frå høysåteangen

og grashoppespelet i eng.

Men vandra i lag under bleikblå himmelen

til fuglane lyftar veng.

Og kjenne at vi er i slekt med jorda

og vinden og kvite sky

og veta at vi skal væra saman

like til morgongry.

Aslaug Låstad Lygre.

Ja, jeg måtte fullføre når du bare gir halvkvedet vise.

Lupinene fører meg tilbake til mine guttedager på hytta ved Øyern da jeg hadde mitt eget bed med blå lupiner.

Disse er magenta så det har kanskje skjedd noen krysninger opp gjennom årene for før så man stort sett bare blå eller hvite.

At de har kommet på lista over uønskede planter kan man vel kanskje forstå så lett som disse seiler avgårde og formerer seg like raskt som kaniner.

Jeg liker begge versjoner, men favoritten blir nok V1 selv om jeg kanskje tenker en isolering av himmelen og så et par ekstra skarphetsklikk for å få litt mer liv i skyene.

Skal ikke forlange at du skal bruke Bas relief på skyene med påfølgende uttoning som det heter i norsk versjon av Photoshop - kanskje med et klikk skarphet til slutt da også.

Men slikt har vel ikke Helene høyt og lavt tid til?

Roar

Hei Roar!

Tusen takk for at du fullførte teksten for meg, en nydelig tekst!  :love:

Husker også blå lupiner i bedet til mamma fra jeg var liten, det var stor stas når hun fikk tak i noen hvite. :)

Det blomstrer så vakkert langs veiene nå...før kantslåtten kommer og meier dem ned. :cry:  

Redigering som du foreslår har jeg ikke tid til, og ikke verktøyet til heller. Men skjønner hva du mener.  Kunne tatt skyene fra V2 og puttet inn i V1.. :)  Stas at Lupinene og skyene matchet i farge! :w00t:

Lenke til kommentar

Først ville jo Vegvesenet ha disse Lupinene (og Geiterams)langs veikanten, men har senere klokelig funnet ut det kan vel mye av disse. Men i enkelte settinger langs veien pynter de opp. Men å fotografere Lupiner midt på natten er vel ikke vanlig ? Fine bilder, men velger meg allikevel de uønskede blomstene i V1.

Vennlig hilsen Ragnar

Jeg synes de er innmari fine langs vegene våre, synd de må spre seg så innmari.  Jeg er vel ikke helt A4 jeg da som fotograferer blomster om natta, men det var jo så fint! :)  Tusen takk for hyggelig kommentar i dag også Ragnar!

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Flott bilde med et fint lys og "jentefarger" Var verdt et stopp dette:-) Likte best v1 der blomstene tilfører det ekstra.

Gatefoto, neppe...mere roadphoto....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...