PeterA Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Hei! Som tittelen sier tok jeg en fullstendig rengjøring av maskina her om dagen. Etter at jeg startet den opp igjen, og sjekket at alt fungerte startet jeg noen spill. Etter hvert oppdaget jeg at i mange spill, f.eks The Witcher 3, Batman, GTA osv, fungerer det fint i 5-10 minutter før hele greia fryser. I CS:GO utarter problemet seg slik at under matchmaking, uavhengig av type, fryser det i 5-10 sekunder, og deretter fungerer igjen. Hvis det er noen som kan hjelpe meg hadde det vært kjempekos<3 Har sjekket at alt er koblet til på rett plass flere ganger. Peter Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Hva mener du med fullstendig rengjøring? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Fryser? Hmm... Tror jeg har løsningen, Spør rett ut... Har du prøvd å legge et tepper over? Neida, Med du reinstallerte windows, right? Ikke statisk torturerte pcen med å ```rense`` den med en støvsuger? Lenke til kommentar
PeterA Skrevet 25. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2015 Med "rengjøring" mener jeg at jeg tok ut alle komponentene og brukte trykkluft på boks for å blåse bort støv og dritt som hadde samlet seg opp over den siste måneden, ingen støvsuger brukt. Reinnstallerte ikke windows. Lenke til kommentar
PeterA Skrevet 25. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2015 Og så må det nevnes at dette problemet kun gjelder spill via steam. Spill kjøpt via andre forhandlere, eller skaffet på mer eller mindre lovlige måter fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 (endret) Dette er tydligvis programvare relatert. Hva man ikke får til å henge sammen her er påstanden om at noen enkelte steam spill ikke virker etter at du har tatt fra hverandre pcen og satt den sammen igjen. Mens andre ikke har problemer.mselv klare jeg ikke å se noen sammenheng med programvare som fusker og en fysisk de montering / re montering av deler. Sikkert at problemet ikke var tildstede tidligere ? Har håndteringen av komponentene skapt feil er det ikke relatert til enkelte steam spill. Gjør standard stabilitets tester av pcen og fjern eventuell OC av cpu og gpu. (Occp peristroika, memtest 86 , prime95 , osv) Edit: Og siden du ikke har skrupler for å laste ned og installere piratware. Sjekk grundig systemet ditt for bootnets , hijacks og trojanere og annet rusk. Endret 25. juni 2015 av syar2003 2 Lenke til kommentar
PeterA Skrevet 25. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2015 (endret) Har allerede testet via memtest, diverse unigine/3dmark tester og OCCT. Ingen problemer viser seg når de kjører, og de melder ikke om noen feil heller. 100% sikker på at problemet ikke var tilstede tidligere. Prøvde å installere CS:GO på en annen SSD, men det er samme problemene over hele leia, så det er ikke SSD som er problemet. Jeg klarer ikke for mitt bare liv å finne ut hva det er som kan være galt, ettersom alle deler virker friske og fine når jeg tester de enkeltvis Etter en grundigere test av spill viser det seg at ALLE spill på steam oppfører seg på samme måte, virker i et part minutter før spillet "slutter å svare" og jeg må gå via oppgavebehandling for å få det avsluttet. Endret 25. juni 2015 av PeterA Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Jeg tviler ikke på at det feiler med stem spillene dine. Bare det at det har noen sammenheng med de montering/montering om det isolert sett er steam spill. Kan være fysisk problem med disk / library etter inngrepet ditt. Eller PSU burnout du hadde den 23.6. Prøv å laste ned /installere pånytt fra steam og opprett et nytt lokal library mappe på annen disk enn du har nå. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Jeg opplevde noe tilsvarende i CS:GO for noen mnd siden. Spillet kunne henge seg opp rett som det var, varte gjerne rundt 15-20 sek av gangen, flere ganger daglig. Samtidig kunne jeg høre kompisene mine over Teamspeak, men de kunne ikke høre meg akkurat mens dette pågikk. Av en eller annen grunn fant jeg ut at det var lurt å restarte ASUS sin Game First-programvare som fulgte med hovedkortet, og har ikke opplevd problemet siden. Det jeg likevel finner litt pussig er at jeg innbiller meg å ha hatt akkurat samme problem før jeg i det hele tatt satte det nye hovedkortet inn i maskinen. Lenke til kommentar
PeterA Skrevet 25. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2015 (endret) Nå holder jeg på å installere alt sammen på nytt på en annen SSD. Selve steam, spill, local library mappe, alt installeres på en annen SSD. Sier fra om det hjelper på problemet. @srbz: Nå har jeg et MSI-hovedkort, så den fixen for ASUS-hovedkort hjelper meg ikke så forferdelig mye, men du får ha takk for informasjonen uansett Endret 25. juni 2015 av PeterA Lenke til kommentar
PeterA Skrevet 25. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2015 Alt tyder på at bare det å slette steam, og installere det på en annen SSD gjorde susen. Har nå prøvd å kjøre både the witcher 3, gta og cs, og det har gått helt problemfritt. Beklager at jeg tok opp tiden deres med et så enkelt problem, men jeg er ikke så kyndig når det kommer til software på PC, hardware er mer min greie. Tusen takk for all hjelp og gode tips PeterA Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 (endret) Så bra. Problemløsning med PC og software går like mye på å eliminere ting som å finne direkte årsaker. Her fant vi jo frem til at det var noe muffins med lokale steamdata eller mediet uten å vite akkurat hva. Endret 25. juni 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå