ergoergo Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Hei! Noen som har noe erfaring med lydopptaker fra Olympus, fortrinnsvis en av DM-modellene? Bra? Verdt pengene? Takk for svar:) Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 (endret) Har en Olympus LS-5. Har ikke prøvd andre modeller dog så om det er verdt pengene er det opp til deg å avgjøre. De tingene jeg synes er positive: Meget bra opptakskvalitet (bruker kun wav filer). Passer i veske for håndholdt Nintendo - den typen som var i salg på Elkjøp rundt 2011 med glidelås og borrelås. Passer på innerlomma på jakken min. Enheten har óg en funksjon som gjør at et opptak starter automatisk når det registreres en lyd med en viss styrke/varighet. For min del er denne funksjonen helt verdiløs fordi at den kun kan ta opp én lyd - før neste lyd kan registreres og tas opp, må brukeren inn å slå funksjonen på igjen. Det er dog et par ting du må være obs på: For hvert opptak, så må opptaksknappen trykkes inn to ganger. Mistet noen opptak like etter at jeg hadde kjøpt den pga det var lett å glemme. Det er fordi at etter første trykk på opptaksknappen så tas ingenting opp - det er meningen at du da skal kunne stille på følsomheta før opptaket begynner. Det lagres ingen informasjon om følsomheta for hvert enkelt opptak. Så om du skal bruke den til å dokumentere støy elns så må du enten ta opp en referanselyd med kjent styrke, eller så må du kommentere under opptaket. Endret 25. juni 2015 av geir__hk Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Jeg har en WS-812 som jeg tar opp fra miksepult via Line in. Mp3 filene blir fiks ferdig. Har også testes mikrofonopptak og de duger bra bortsett fra til musikkopptak fordi det er vanskelig å deaktivere kompressor 100%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå