Gå til innhold

ATI eller Hercules drivere?


Becks69

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et Hercules Radeon 9700 pro, og for meg er det absolutt hercules sine drivere som har gitt best ytelse. Har bare testet ati sine, ikke omegadriverne. Grunnen til dette kan være at Hercules-kortene ikke er bba-kort(built by ati) men er bygget av hercules selv og at de derfor får best ytelse ved hercules sine drivere. Eneste problemet er at en må vente en uke eller to etter ati kommer ut med sine før hercules er ferdig med dem.

Lenke til kommentar
Bruk catalyst :yes: Vet ikke om det er så mye bedre, men det er i hvertfall det jeg bruker. Pluss at ati ofte oppdaterer catalyst driverene...

Enig.

 

Bare for å nevne det så spurte jeg om det samme som deg her en gang jeg fikk meg et Hercules Radeon kort, så du er ikke alene om å lure på det.

 

Når det finnes egene Hercules drivere så :lol:

Lenke til kommentar
Bruk catalyst :yes: Vet ikke om det er så mye bedre, men det er i hvertfall det jeg bruker. Pluss at ati ofte oppdaterer catalyst driverene...

Enig.

 

Bare for å nevne det så spurte jeg om det samme som deg her en gang jeg fikk meg et Hercules Radeon kort, så du er ikke alene om å lure på det.

 

Når det finnes egene Hercules drivere så :lol:

catalyst driveren er den beste

Lenke til kommentar

Alle driverene er så og si make så det har lite å si hvilken du bruker...

 

Omega sin versjon er akkurat de samme driverene bare med noen små tweaks i registry her og der.. som du forøvrig kan skfite på selv

 

Regner med at Hercules sine er make som ATi sine bare at de har lagt til sitt navn her og der og custom install program

Lenke til kommentar
Hvis hercules sine drivere er helt like ati sine hvordan kan du da forklare at jeg får mye bedre resultater med hercules sine drivere`? Jeg tror de modifisere driverne til å ble mer retta mot sine kort.

Kan du vise til disse "Mye" bedre resultatene da? Tror nok sider som rage3d.com med andre hadde sagt ifra dersom Hercules, PowerColor, Sapphire osv gjorde noe spess med drivere som kan hjelpe på ytelsen

Lenke til kommentar
Jeg har et Hercules Radeon 9700 pro, og for meg er det absolutt hercules sine drivere som har gitt best ytelse. Har bare testet ati sine, ikke omegadriverne. Grunnen til dette kan være at Hercules-kortene ikke er bba-kort(built by ati) men er bygget av hercules selv og at de derfor får best ytelse ved hercules sine drivere. Eneste problemet er at en må vente en uke eller to etter ati kommer ut med sine før hercules er ferdig med dem.

Hvorfor? Jeg fikk ikke helt med meg logikken i dette. Det at herkules lager kortene selv betyt jo ikke annet en at de lager kortene etter nøyaktig samme oppskriften som ATI (samme krestkart osv) og bruker nøyaktig de samme grafikkbrikkene.

 

Eneste forskjellen ligger i noen små endringer de har gjort i firmwaren (lagt inn herkules' produktnavn) og i driverene (lagt inn logo og muligens noen egne tweaks eller default-innstillinger)

Lenke til kommentar

[Jeg har et hercules 9800pro kort, og lurte på hva jeg bør bruke til driver? Skal jeg kun bruke hercules sine egne drivere, eller kan jeg bruke catalyst?

 

Hva blir best?

 

 

Hvilket Hercules kort er det du har?

 

STILUS: Hvilket skjermkort har du? Har hatt noen små lag av og til når jeg bruker force push og sånn....

 

 

 

Jeg har et Hercules Radeon 9800PRO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...