Gå til innhold

Politistudenter + utested=?

Anbefalte innlegg

Jente på 18 år som har veldig lyst til å søke politihøyskolen i Oslo om noen år :)

Jeg er vel i overkant ganske glad i å feste noe som navnet tilsier hehe  :wee:  Jeg tenkte da å ta et fire ukers bartenderkurs slik at jeg kan jobbe mellom studiene på en nattklubb etc. senere. Jeg går også regelmessig på klubber, men oppfører meg helt normalt, aldri noe bråk eller tull. Tror dere dette kan påvirke min sjanse til å ikke bli innkalt til opptak på PHS? Tror ikke disse skolene er altfor glade i festløver... :hmm:  Eller kanskje det bare er jeg som er litt på vidda nå hehe

Altså være politistudent samtidig med å ha en deltidsjobb som bartender  :grin2:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg ikke tenke meg..men livsstilen med mye sen jobbing og festing kan gå ut over prestasjonen på skolen. Det er ikke som videregående, på PHS skal du utdannes til politidame, det er derfor du er der, ikke for å leve "student livet" på en måte.

Pluss at opptaksrunden er ganske hard å komme gjennom, veldig mange søkere og få plasser. Masse fysiske tester og psykiske tester alle må gjennom på likt grunnlag. Det fysiske går an å forberede seg til såklart.

Lenke til kommentar

Så lenge du har du klarer å opprett holde karakterene dine og ikke skriker ut at du er en festløve under intervjuet så vil det gå veldig bra. Politiet bryr seg ikke så lenge du ikke har noe på rullebladet. Å jobbe som bartender noen år skal ikke påvirke din sjanse. De kommer ikke til å spørre hvor ofte du går ut eller noe sånt. En kompis gikk på phs for noen år siden, han jobbet ved siden av studiene som utkaster på utested. 

Så lenge du har helt rent rulleblad, høyt nok snitt, klarer de fysiske testene og sier de riktige tingen under intervju så vil du komme inn.

Lenke til kommentar

Som ein del av opptakskrava så skal du også testast i personleg eignaheit. Vanlig festing skal ikkje ha betydning for dette.

Å jobbe på bar er ein heilt vanleg deltidsjobb for mange studentar og skal ikkje være av betydning.

Det som kan være greit å tenke på er at du bør være litt ekstra påpasselig med å gjere noke som kan virke som at du har dårlig integritet som person. Så det kan være greit å ikkje jobbe på ein av dei litt meir tvilsome uteplassane som held seg meir i lovens gråsoner enn heilt klart på den kvite sida.

Eg kan også godt sjå for meg at dersom du jobber i topplausbar eller liknande så vil dette slå negativt ut sidan ein då vil frykte at nokon kan finne på å bruke dette som eit pressmiddel mot deg seinare i livet.

Tilsvarande sjølvsagt også dersom du regelmessig bryter skjenkelova med å blande ekstra sterke drinkar til dine venner, serverer etter skjenketida, osv. Då også kan dette både være med å danne eit negativt bilde av deg som person, men det kan også brukast som eit pressmiddel mot deg den dagen du står der som politikvinne og skal stenge ein uteplass pga liknande brudd på reglane.

Men dette er nok sjølvforklarande og eigentleg heilt åpnebart. Det er slik for andre sivile jobbar også, dersom du er politistudent og f.eks vektar/utkaster så bør du være ekstra påpasselig med at du ikkje blir innklaga for unødvendig voldsbruk. Tilsvarande bør du være ekstra påpasselig med å følge reglane som bartender.

Lenke til kommentar
Jeg går også regelmessig på klubber, men oppfører meg helt normalt, aldri noe bråk eller tull. Tror dere dette kan påvirke min sjanse til å ikke bli innkalt til opptak på PHS? Tror ikke disse skolene er altfor glade i festløver... 

Høres for meg ut som et helt vanlig studentliv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...