Merko Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 (endret) Hei. Har nettopp investert i ny deler til PCen (HK\CPU\Minne). Problem: Under spilling (så langt kun i Battlefield 4), så hender det at PCen låser seg. Bildene på skjermene går enten helt i sort, eller så kan det bli strekete bilde. Alt av lyd ol brytes. Det kan gjerne gå fra en noen minutter til en time, før problemet oppstår. Hender også at jeg kan spille uten at problemet dukker opp. Reinstallerte PCen igår (Windows 10 Inside preview), men problemet er fremdeles tilstedet. Står ingenting nyttig under event viewer annet enn at den avsluttet uventet. Når jeg da skrur på PCen igjen, så er skjermen helt sorte, hvor det står en feilkode(?) på hovedkortet (B2 eller 62). Må vente et par minutter før jeg kan skru på PCen, før den starter opp. Noen som har tips til hva som kan være årsaken? Kan eks. spille Hearthstone timevis uten at det oppstår noe problemer der (Skal se om jeg får testet andre litt mer tungtkrevende spill senere). Litt småkjipt når det er helt nytt alt sammen. Edit: Temperaturene er forøvrig normale under spilling. Komponenter: MSI X99S GAMING 7, Socket-2011-3 Intel Core i7-5820K, Socket-LGA2011-3 Crucial DDR4 2133MHz 16GB (4x4GB) Grafikkkortet er av typen Radeon HD 7970. Setter pris på evt tips! Endret 24. juni 2015 av Merko. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Min første tanke er at det kan være PSUen. Hvilken PSU bruker du? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2015 Den er også forøvrig relativt ny. er en Cooler Master V1200 (1200w). Når du først nevner den, så lager den en slags "grynte" lyd sånn 1-2 ganger i timen. Samme lyd kommer når jeg skrur på. aner ikke hva det er, eller om det er normalt. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Høres ikke bra ut Har du en annen PSU du kan teste med? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2015 (endret) Kjøpte 2 stk av dem da jeg fikk de for 475kr pr stk (feilpriset i nettbutikk antagligvis), så kan muligens åpne opp så teste. evt teste med min gamle 700w psu.. hm. litt mye arbeid da takk for tipset Endret 24. juni 2015 av Merko. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Essda, bare å henge den andre psu'en halveis ut av kabinettet Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2015 Essda, bare å henge den andre psu'en halveis ut av kabinettet Haha ja. blir jo litt mindre tungvindt når de er modulære.. Men skal se om jeg kan få kjørt noen stresstress\benchmark. Blir litt vrient når problemet kun skjer av og til. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Vel, som du sier så skjer det ved BF4, som er et meget krevende spill, men ikke hearthstone, som vel og merke ikke krever mer enn en gammel maskin og kjører fint med intern GPU Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2015 Viste seg at det var skjermkortet som er defekt. så da var den saken oppklart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå