Brozeidon Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 (endret) Hei!Jeg har litt problemer med skjeling i øyene, da mitt venstre øye har litt slakkere muskel enn i høyre. Mars 2014 ble jeg endelig operert ved Haukeland sykehus (etter 2 års ventetid). Operasjonen var dessverre ikke vellykket og jeg måtte henvise meg for ny operasjon. Noen måneder senere fikk jeg innkalling til operasjon Desember 2014 ved Tønsberg sykehus. Grunnet sykemelding fra deres ansatte så kunne de ikke operere, og jeg ble flyttet videre til et annet sykehus. 26. Mai 2015 ble jeg operert for andre gang ved Arendal sykehus.Denne operasjonen var totalt mislykket og de måtte operere på nytt, innen 14 dager.03. Juni 2015 ble jeg operert for tredje gang ved Arendal sykehus.Denne operasjonen, som alle de andre, var dessverre mislykket. 23. Juni 2015 ble jeg operert for fjerde gang, denne gangen også ved Arendal sykehus. Utrolig nok så klarte de ikke å gjøre jobben denne gangen heller og øyene er verre enn de var før min første operasjon. Hele denne prosessen har tatt utrolig lang tid og har vært svært tungt for min del. Tiden etter operasjon er vond og jeg har måtte gått med lapp på øyet i over en måned nå.Alternativkostnaden regnes som stor da jeg er student ved universitet og jobber 50% på siden av skolen. Jeg lager denne tråden for å høre om noen vet om jeg har krav på erstatning, og eventuelt hvor mye.Jeg har registrert sak på norsk pasientskadeerstatning, men behandlingstiden der er visst utrolig lang. Endret 24. juni 2015 av Brozeidon Lenke til kommentar
Ansatt_NPE Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Hei, Jeg jobber i NPE og kan gi deg noen svar: Det høres ut som du har hatt en vanskelig og tung tid, og det høres krevende ut å gå gjennom flere operasjoner på rad uten at du opplever at resultatet er bra. Det er bra at du har meldt saken til oss i NPE. Vi vurderer behandlingen du har fått, og om denne er innenfor normal medisinsk praksis. Det er dessverre slik at man noen ganger kan man oppleve at resultatet etter en behandling ikke er bra, eller at man har fått en skade etter behandlingen. Noen ganger skyldes dette feilbehandling, men det kan også skje etter en riktig utført operasjon. Det skal vi vurdere. Dersom vi kommer fram til at behandlingen du har fått ikke har vært gjort riktig, kan du ha rett til erstatning. Da vil vi i så fall gå inn og vurdere hvilke økonomiske konsekvenser denne feilbehandlingen har fått for deg. Dette gjøres i tett dialog med pasienten. Her i NOrge er det slik at man må ha hatt et økonomisk tap for å få erstatning, eller man må ha et varig men av en viss størrelse for å få menerstatning (som er en engangssum som utbetales for tapt livskvalitet). Det er umulig å angi hvor mye du eventuelt kan ha rett på i erstatning, da vi må vurdere din situasjon og ditt økonomiske tap. Ulike personer med samme skade kan få ulik erstatning fordi skaden kan ha påvirket deres økonomi forskjellig. Saksbehandlingstiden hos oss er i snitt 8 måneder før du får svar på om du har rett til erstatning eller ikke. Dersom du blir tilkjent erstatning, kan det ta ytterligere 8 måneder før hele erstatningen er utbetalt (vi betaler ofte ut deler av erstatningen underveis i prosessen). Håper dette hjalp deg med litt informasjon om saksbehandlingen hos oss. Så håper jeg at situasjonen med øyet ditt bedrer seg. Lykke til videre! 1 Lenke til kommentar
Brozeidon Skrevet 25. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2015 Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå