Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter som har blokkert meg på facebook, og ikke snakker til meg på jobb


Anbefalte innlegg

Hei

 

Først vil jeg si at jeg har sosial angst og føler at andre mennesker ikke liker meg. Jeg har er mye deprimert, og har nesten ingen venner jeg kan omgåes med. Jeg begynte på en ny arbeidsplass i april, og har prøvd å være mer pågående enn tidligere. Også fordi at psykologen min har sagt jeg må prøve å eksperimentere litt. Jobben er eneste sosiale kontakt jeg har. 

 

Jeg ble venn med noen av de som jobber der på facebook. En jente fikk jeg veldig god kontakt med på facebook, men vi snakket ikke sammen på jobb. Vi chattet hver kveld på facebook, og det var hyggelig. Onsdag kveld i forrige uke, ønsket jeg henne god natt etter en hyggelig prat. Hun ønsket meg god natt tilbake. Neste kveld jeg logger på, ser jeg at hun har blokkert meg... ?

Jeg ser også at 2 andre personer har blokkert meg.

 

En av disse personene ga jeg et uheldig kompliment til, det ble tatt feil (jeg sa hun er sexy).

Denne jenta ordnet jeg opp med i går. Jeg sa unnskyld til henne og hun sa at det var greit, og vi ble venner igjen på facebook. 

Jeg spurte henne om hun hadde sagt noe til de to ande personene som har blokkert meg, men det benektet hun.

 

Jeg spurte henne en gang til over facebook om hun visste noe om hvorfor disse 2 personene er sur på meg, men hun påsto at hun ikke visste noe.

 

Det er rart at 2 jenter har blokkert meg uten noe grunn samtidig, ikke sant?

Her tyder det på at jenta jeg kalte sexy har sagt noe til dem, men ikke vil innrømme det.

 

Etter jeg hadde ordnet opp med hun jeg kalte sexy, prøvde jeg hele dagen å få kontakt med hun jeg chattet med hver kveld på facebook før. Men det var ikke lett. Hun hang med andre mennesker absolutt hele tiden, og unngikk meg. Hun hadde tatt seg en pause litt på slutten av dagen og satt på en benk. Her så jeg en mulighet til å prate med henne. Jeg satt meg på benken ved henne og sa hei til henne. Hun satt da med ryggen til, og det var umulig å få kontakt med henne. Så reiste hun seg etter en stund å gikk, og ignorerte meg fullstendig. Jeg traff henne tilfeldigvis i gangen da hun var ferdig å skulle dra hjem. Jeg stoppet henne, og sa at jeg ville snakke med henne. Hun sa hun hadde ikke tid, fordi hun skulle kjøpe brød...

Dårlig unnskyldning, butikkene har åpent til kl 23.

 

Den tredje person som har blokkert meg, har jeg ikke prøvd å snakket med enda.

 

Hva synes dere jeg bør gjøre nå?

Jeg er veldig interessert i ho ene jenta som jeg fikk så god kontakt med på facebook.

 

 



Anonymous poster hash: 44b86...93c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ta det litt roligere høres det ut som for meg, ikke vær den som alltid tar kontakt. Hvis man er litt laid back, ikke prøver å få noe utav personen hele tiden så skal du se personen vil søke til deg for kontakt også. Sosial dynamikk er ikke alltid like enkelt, i alle fall ikke med det motsatte kjønn! hvordan er du med andre gutter? funker du greit der? prøv å behandle jentene som du gjør kompisene dine.... det trengs ikke mer enn litt vennskapelig chatting og en laid back holdning for å få en jente som liker deg til å eskalere situasjonen :)

 

Så mitt tips, prøv å vær litt laid back... still "u-pressende" spørsmål hvis det gir mening... man må også respektere at mennesker vil være i fred noen ganger, det at du ikke får svar betyr ikke at du skal prøve hardere å få svar... det betyr bare at personen ikke orket helt å være sosial der og da. da kan man prøve litt senere osv... men veldig viktig å ikke "presse seg på", viser personen tegn til avstand kan det betyr at det har vært litt for mye hvis du skjønner... 

 

Hvis det er dame du leter etter må man også vite når nok er nok, er hun ikke interessert så blir hun sannsynligvis ikke det heller. Da er det best å lete andre steder. Er det vennskap du er ute etter kommer du veldig langt med å være litt laid back og gi folk space, så får man heller jobbe derfra. 

Endret av Henrik2k
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bare raskt lite tips her til trådstarter. De du prøver å ha kontakt med, finn ut av og sett deg litt inn i hvilke interesser de har. Folk elsker å prate om sine egne interesser. Men bare ikke bli for pågående eller intens. Og ikke bare prate om den samme tingen hele tiden. Vis at du lytter og er interessert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Disse menneskene høres ikke ut som folk det er verdt å kaste bort energi på, spør du meg. 

Blokkerer deg helt uten grunn? Personlig mener jeg at det faktum at du kalte ei av dem sexy, ikke bør være grunn nok for å fryse deg ut. 

 

Det som er blitt skrevet over her, om hun du er interessert i ignorerer deg, så er det nok like greit å anse det som et tapt slag. 

Hun finner deg ikke mer attraktiv om hun føler at du maser og/eller trenger deg på. 

Bruk tida på jenter som bryr seg om deg, du er for god for henne uansett :)

Lenke til kommentar

Om du sliter med å finne en balanse så ville jeg spurt de om tips. Gi "hun du har gjort opp med" denne forum diskusjonen og spørr henne om å legge igjen en kommentar, om hvordan hun opplever deg, og be henne å være ærlig og ikke hold tilbake informasjon. Det er viktig å praktisere åpenhet :) ofte kommer andre med innspill som er kanskje smartere enn din egne tanker. Men av og til så vet ikke den andre all faktaen og da burde du ta ting med litt omhu.

Men da må du også tåle å få den kritikken du får, ikke bli deprimert eller helt manisk over det. Slapp av og prøv å tenk fornuftig over den tilbake meldingen du får.

Ser at flere kommentarer i denne posten allerede kan være ganske harde. Men ta de med litt logikk, og kritisk tankegang og prøv å se ting fra flere sider. Spør hvorfor de sier det de sier, isteden for å bli sur. prøv å forstå litt bak om liggende tanker.

Om du vil så kan du gjerne spørre meg hvorfor jeg gir det tipset som jeg gjør xD ahahaha xD

Lenke til kommentar

Det fungerer ikke så bra å bruke en ny arbeidsplass som sjekkearena. Finn heller kamerater/venner på arbeidsplassen, og kjæreste andre steder.

Prøv en kontaktannonse, og søk gjerne etter andre personer som sliter litt psykisk.

Eller finn en hobby, gjerne en der du treffer folk. Det å ha et kjæledyr fører til at du kommer mye lettere i snakk med folk (på fritida).

 

At ei av dem brukte mange timer på å chatte med deg, er ganske imponerende. Men som sagt skaper det gjerne forviklinger på arbeidsplassen med kjæresterier. Det kan fungere dersom to personer der har et stabilt ekteskap, men kjærestegreier fører ofte til konflikter eller hjertesorg.

 

Disse jentene føler seg trolig "overfalt" av deg. Slik merkelig oppførsel kan sees etter at noen har lest en bok om følelser, eller fått råd av en psykolog. Og personen (deg) gjør sitt ytterste for å følge rådene.

 

Fra jentenes side har du ikke noe krav på å være venn med dem på Facebook. Det er deres privatliv. Men gjør ditt ytterste for å formidle at du nå bare vil ha dem som venner, og at du handlet overilt på grunn av rådene fra en annen person.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jepp, hun har garantert fortalt de to andre om hvilken ''creep'' du er.

 

Han kom vel hit for å få hjelp, ikke for å bli dømt :p

 

Dømmer ikke, men mener at det er det som er blitt fortalt mellom dem og hvorfor han er blitt blokkert. Idiotiske kvinnfolk som ikke kan ta ett kompliment og som syns noen er en creep etter å ha blitt fortalt at man er sexy kan man fint klare seg uten, derfor jeg fulgte opp med at han bare burde droppe hele greia. Don't try to stick your dick in crazy, liksom.

Lenke til kommentar

 

Idiotiske kvinnfolk som ikke kan ta ett kompliment og som syns noen er en creep etter å ha blitt fortalt at man er sexy kan man fint klare seg uten, derfor jeg fulgte opp med at han bare burde droppe hele greia. Don't try to stick your dick in crazy, liksom.

 

Slik jeg oppfatter det, var det i ferd med å oppstå et tillitsforhold mellom ham og jenta som chattet hver kveld, og hun håpet sikkert at hun var den eneste for ham. Derfor ble hun gruelig såret da hun fikk høre at han hadde kalt arbeidskollegaen hennes sexy.

Mulig jeg har misforstått noe, da.

Og jeg mener uansett at det skaper forviklinger med kjæresteforhold på jobben. Før han evt inngår et kjæresteforhold til chatte-jenta, bør han forsikre seg nøye om at hun aksepterer et lite eller ikke-eksisterende sosialt nettverk, og andre eventuelle minus. Og kanskje det er noen minus ved denne jenta også? Hvem vet. For det er en ganske fæl situasjon hvis de er sammen bare et halvt år, og deretter slår opp, og skal fortsette å jobbe sammen etterpå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Først vil jeg si at jeg har sosial angst og føler at andre mennesker ikke liker meg.

 

Um, når jeg hører folk har sosial angst, så lurer jeg alltid på om de går på medisiner for det, og i dette tilfellet lurer jeg på det og. Vil anbefale å prøve Cipralex, da det har hjulpet meg, og min angst veldig lenge nå. Det funker både på depresjon og angst å er svært effektivt. 

 

Er ikke særlig flink til å fortelle folk hvordan å bli mer sosial, så den biten kan andre ta, dog anbefaler jeg å prøve medisin, da det har forandret livet mitt til det bedre. 

Lenke til kommentar

 

Først vil jeg si at jeg har sosial angst og føler at andre mennesker ikke liker meg.

 

Um, når jeg hører folk har sosial angst, så lurer jeg alltid på om de går på medisiner for det, og i dette tilfellet lurer jeg på det og. Vil anbefale å prøve Cipralex, da det har hjulpet meg, og min angst veldig lenge nå. Det funker både på depresjon og angst å er svært effektivt. 

 

Er ikke særlig flink til å fortelle folk hvordan å bli mer sosial, så den biten kan andre ta, dog anbefaler jeg å prøve medisin, da det har forandret livet mitt til det bedre. 

 

Reseptfritt? Legen min ville aldri gitt meg noe sånt med mindre han visste at jeg er skikkelig deep- der nede. Jeg ser ikke sånn ut på utsiden, men på innsiden føles det ut som et helvete.

 

-Ikke TS

 

Anonymous poster hash: 6a9c2...bb2

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Reseptfritt? Legen min ville aldri gitt meg noe sånt med mindre han visste at jeg er skikkelig deep- der nede. Jeg ser ikke sånn ut på utsiden, men på innsiden føles det ut som et helvete.

-Ikke TS

 

Anonymous poster hash: 6a9c2...bb2

Skrev ikke at det var reseptfritt.

 

Nei, dersom du sliter med angst og depresjon, så anbefaler jeg å prøve antidepressiva og da spesielt Cipralex. Som jeg skrev i første posten så forandret det livet mitt på hode, og gjør nå at jeg funker i samfunnet.

 

Har du pratet med psykologen din om antidepressiva? Jeg kan love deg at dersom du begynner på det, vil du merke fordringer innen 3-4 uker, det funker relativt kjapt, dog blir man ofte dårligere - for så å bli bedre. Men dersom du ikke har pratet med psykologen din ang. dette, så vil jeg anbefale at du tar det opp ved neste time, og forklarer at du har fått anbefaling om å prøve det, og at i ihvertfall i mitt tilfelle, så har det forandret livet 360 grader, fra å være manisk depressiv, til nå å funke 100% psykisk. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ikke TS!

 

Fakta er at de fleste du ser i løpet av en dag, de som du tror har 100% selvsikkerhet, selv driver å søker etter bekreftelser hele tiden. Har lest mye om dette, og jeg endret meg fra å være den stille, rolige, den typen som alltid søkte bekreftelser på det jeg gjorde, til å rett og slett gi faen i mye av det som skjer.

 

En venn av meg sa på byen en gang: "Du er så jævla passiv". Jeg har også unnskyldt meg med å ikke reise på byen fordi jeg ikke var full nok. Det jeg fikk tilbake: "du må bare heve deg selv, så blir det 10 ganger bedre enn å være full". Man lærer livets lekse for hver dag, du må bare søke nye utfordringer og jobbe videre!

 

Jeg har aldri vært populær. Jeg har opplevd at de jeg trodde var venner, til tider baksnakket meg og utelukket meg fra ting som skjedde. Jeg har vært der mange har vært, og der TS tydelig er. Du trenger ingen anti-deprissa for å kunne fungere ut dagen, det er reinspikka bullshit. Du må bare heve deg selv, du må være kongen, du må gi faen og du må frem med brystkassa!!!

 

Jeg er 20 år nå, og det er en glede å kunne overse venner som har gitt faen i meg tidligere. Jeg har bygd opp et nytt nettverk, og jeg har innsett at de vennene du vokser opp med, faktisk ikke trenger å være de du er med livet ut.

 

Håper du leser helt hit, for her kommer fortsettelsen:

 

Jeg har brukt timer på å forstå hvordan "jenter fungerer". Kort og veldig presist er de akkurat som deg. De er ingen dronning, de er ingen prinsesse. Det er mennesker, som får så mange blikk av kåte gutter hver eneste dag at jeg blir kvalm bare av tanken på det. Skal du sjekke opp ei jente, så er det noen grunnprinsipper du likevel skal følge:

 

  • Vær mann (frem med brystkassen, godt håndtrykk etc.)
  • Ha en laidback med mye humor (jenter elsker dette)
  • Smil smil smil
  • Ikke alltid ta initiativet (men vær gjerne den første til å gjøre det!)
  • Betal gjerne første regning

Du skal ikke:

  • Være innpåsliten
  • Spille på sex
  • Stirre for mye uten at dere kjenner hverandre godt
  • Snakke dypt om temaer

 

TS- mitt råd til deg er å fokusere på å bygge et nettverk av kompiser. Drit i jentene, ikke gi de blikket en gang (enkelte er bitch og fortjener ikke blikket :ph34r:). Når du har fått deg ett par kompiser stikker dere på byen, er du heldig introduserer de deg for noen jenter, du blir med på vorspiel og tar det deretter.

 

Ikke gjør ting så vanskelig da kompis! Gi litt faen - prøv og feil og forstå når du har gått for langt. Drit i beklagelser, det blir bare kleint, stå for det du har gjort og bygg det videre.

 

Håper du ble litt klokere iallefall, selv om dette er skrevet 02:53 på natten. :)



Anonymous poster hash: d0dda...05d
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...