Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få han ut?

Anbefalte innlegg

Dette er egentlig en lang historie, men jeg skriver den kort.

Familie, hvor mannen er notorisk utro- får flere barn/ekstra familie med ei elskerinne. 
kona tar ut seperasjon, mannen nekter å flytte ut, men er fortsatt sammen med elskerinna. mannen er egentlig det en kan definere som psykopat (ingen diagnose) mishandler ekskona fremfor ungene, truer med å drepe henne og ungene, prøver å rive klær av henne og voldta henne mens barn ser på. fysisk terror ovenfor eks kona, psykisk terror ovenfor både henne og barna i alle år.

eks kona tar med ungene og flytter. Huset er tidligere overført på ekskone og barn, så mannen eier det ikke. han får fengsel for sin oppførsel, men slipper rask ut igjen. har fremdeles psykisk grep på eks kona og barn.

i alle fall- nå er det kommet til et punkt hvor eksfamilien ønsker å selge huset/eiendommen, men problemet er at mannen har "okkupert" det. han bor nå på minst tre forskjellige lokaliteter. hos den nye familien, hos ei anna elskerinne, og i huset som ekskona og barna eier.

eks-familien ønsker å få solgt unna huset og bli kvitt alt som har med fortiden å gjøre, men han nekter å flytte ut. eksfamilien og også engstelige for voldelige represalier fra mannen om huset selges. han har masse våpen, både regitrert og uregistret, og han slenger ut med drapstrusler både titt og ofte.

hvordan går eksfamilen frem for å få solgt dette? en takstmann hadde nok blitt slått ned om han kom for å taksere huset. ved beskjed om at han må flytte/huset skal selges er han kapabel til å hive seg i bilen og kjøre 10timer for å utøve reprisalier han mener er passende, eventuellt brenne ned huset for at det ikke skal selges.

Anonymous poster hash: 7e04e...045
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er trist når mennesker går inn for å gjøre ting vanskelig.

Jeg går ut fra at papirene er i orden og eier av huset her har sitt på det tørre. Det er lite å få gjort med trusler etc, annet enn å anmelde disse. Ta gjerne vare på sms'er, brev, opptak av samtaler etc. Rapporter alt.

Det første jeg ville gjort mht. eiendommen var vel å kontakte låsesmed slik at andre enn eier ikke lenger har nøkkel. Dersom okkupanten etter dette oppholder på eiendommen er det beviselig et innbudd, ytterligere anmeldelse.

Det kan være lurt å varsle forsikringsselskap og megler om forholdene når en deretter starter salgsprosessen.

Lenke til kommentar

Ikke TS her.

Skytevåpnene i seg selv kan gjøre det enklere å ta livet av noen, eller å skade/lemleste noen. Men, mannen er sannsynligvis like farlig med en kjøkkenkniv i hånden. Bare en tanke. Å få lovens lange arm til å hjelpe fullt ut i slike saker tror jeg blir en stor utfordring.

Har vel med kapasitet, rettsikkerhet, flaks m.m. å gjøre. Kan du gasse ham ut? Fortelle politiet at du hadde skadedyr i hjemmet i etterkant, og ikke visste noe om at han hadde forskanset seg hjemme hos deg. Nei det blir vel patetisk. Men, det er jo litt artig å leke med slike tanker.

Anonymous poster hash: 89b0e...333
Lenke til kommentar

Politiet i norge er IKKE happy ved ufornuftig våpenbruk eller brudd på regler når det gjelder våpen, og spesielt ikke hvis denne personen også kommer med trusler om å bruke dem. En jeg kjenner ble slengt i fengsel fordi han hadde med seg våpenet sitt og hadde vært på skytebanen. Han hadde fult lovlig våpen, men ble fremdeles slengt i fengsel for natta.,

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres ut som et tidsspørsmål før mannen ryker i fengsel igjen. Hvis det skjer gjelder det å ha alt det juridiske på plass, skifte lås og selge unna i en fei. Ekskona bør vurdere å beskytte seg selv og ungene ved å flytte til en annen landsdel permanent.

Trist tilfelle. Skal følge med på tråden og håper på positive oppdateringer fra TS etter hvert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med å ikke sitte her og lire av seg masse vås om å lure uskyldige mennesker inn i potensielt farlige situasjoner, gassing og vaktbikkjer og andre syltynne unnskyldninger for ikke å ville involvere politiet?

Får politiet vite at en voldelig kriminell har forskanset seg i et hus han ikke eier, fullt av ulovlige våpen så rydder de opp på flekken. Dette her er en sak for politiet, og ingen andre enn politiet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tvilsomt om det tafatte norske politivesenet gjør noe som helst.

Jeg opplevde at en i familen ble drapstruet og saken ble anmeldt. 2 mnd. etterpå fikk mannen våpenlisens av politiet. og la ut en haug med bilder på forskjellige våpen på facebook.

Eller se til utøya der de kom drassende med en rød antiterrorgummibåt!

Du får nok mere hjelp i barnehagen enn hos politiet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror politiets ressurser er ganske ulikt fordelt utover landet. Har inntrykk av at det skal veldig mye til for å få hjelp av politiet på sentrale Østlandet, mens det er lettere i mindre byer og tettsteder langs kysten. På de mest avsidesliggende plassene, langt fra nærmeste politikammer er det vist dårlig igjen.

Lenke til kommentar

Bekymringsmelding til politikontoret han sokner til fjerner effektivt våpen.
Har dere samlet beviser på trusler o.l. så er han ihvertfall fri for registreringspliktige våpen.

Uregistrerte blir det åpenbart verre med om han har gjemt disse.

Lenke til kommentar

ekskona har allerede flyttet til en annen landsdel. dette ble gjort i hus og has "over natten" for mange år siden nå. men han har tidligere kjørt til ny boplass i sinne, og er fortsatt like kapabel til det.

tidligere har han hatt uregistrerte våpen liggende rundt i huset, men etter at han fikk nyss om et nært forestående razzia for noen år siden har han nå flyttet dem rundt omkring i hytter og slikt som  jeg ikke vet hvor er, men som han har full oversikt over.

et annet problem ang. hus/ eiendom er at han eier nabohuset.

tidligere var småsøsken så redde for han at de begynte å gråte når de så nummeret hans på telefondisplayet, over tid har denne redselen gått noe bort i og med at de kun ser han et par ganger i året nå, men senest denne sommeren har han hatt slik temperament at ekskona bare måtte hente ungene før ei uke var gått fordi han ikke var i stand til å ta seg av dem

-jeg mener nå personlig at de ikke burde bli sendt til han i ferier i det store og hele, men det er nå en annen sak.

Anonymous poster hash: 7e04e...045
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...