ProphetSe7en Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Jeg trenger en minnepen til å installere OS i fra og senere kjøre selve OS i fra. Jeg vil gjerne kjøpe den i dag, så ser helst at den finnes i en lokal butikk som Expert, Elkjøp eller Lefdal. Problemet her er at når jeg leser inne på sidene til lefdal så er det sjeldent de oppgir lese/skrive hastighet. For eksempel denne som de beskriver som lynrask usb 3 overføring viser seg å ha 80/10 MB/s på lese/skrive. Nå vet jeg ikke hva som er vanlig på slike enheter, men dette kan da vel ikke beskrives som lynraskt? http://www.lefdal.com/product/data/usb-minne/SANUSB30U32GB/sandisk-ultra-usb-3-0-32-gb-usb-minne#tab-more-info Noen som har erfaring med slik og har en de vil anbefale? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 (endret) Ville kanskje sett etter SanDisk USB 3.0 Extreme. Relativt bra forhold mellom pris og ytelse. Går du for f.eks 32GB utgaven er det ikke værst (200/110 R-W), tar du 64GB utgaven får du 185 i write (read er lik). Disse koster ikke så mye på nettet, men Elkjøp tar jo en syk pris. Du kan jo spør om de vil matche prisen noe kanskje? Endret 24. juni 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Elkjøp matcher ikke nettbutikker. Trenger heller ikke mer enn en 8GB minnepenn for installasjon. Installasjon tar ikke mange minuttene uansett så det å jage les/skriv blir bare tull om den koster 3 ganger så mye. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 24. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2015 Japan Photo fører den også og Elkjøp matcher nok deres pris. Når jeg først skal kjøpe nå kan jeg like gjerne kjøpe en på 32 GB så kan den brukes til litt andre ting også uten at det tar en liten evighet å overføre. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Vær obs på at enkelte USB3-porter krever installerte drivere for fungere, og disse driverne er ikke med i de fleste OS-installasjonsprogrammer. (Vel, sist jeg sjekket.) Hvis man derfor ender opp med å måtte bruke en USB2-port kan man like gjerne kjøpe og bruke en USB2-minnepinne. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 24. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2015 Ja til OS installasjon så, men dersom en skal bruke den til andre ting er det jo greit at den støtter USB 3 også Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Har så å si bare hatt problemer med å installere windows med usb3. Benytter da fortsatt en gammel kingston 8GB penn for den oppgaven. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 installer både win7 (med litt modding) og win 8.1 (ut-av-boksen) på usb3.0 uten noe plunder. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 installer både win7 (med litt modding) og win 8.1 (ut-av-boksen) på usb3.0 uten noe plunder. Hva slags modding snakker vi om her? Å få Win7 installert på en maskin med UEFI (og ikke vanilje-BIOS) ? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 (endret) Må oppdatere boot.wim filen fra installasjons-ISO'n din med USB 3.0 drivere. Finnes noen guides på dette. Har bare gjort det på socket 1150 og 2011-3 (edit: og 1155 .. hva er normalt default egentlig?), da fungerer UEFI. Burde fungere med BIOS også, men husker ikke om jeg har gjort det. Tror det skal gå med begge. Endret 24. juni 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Etter min erfaring er det liten forskjell i hastighet på installasjon på "trege" og raske USB-minnepinner. Det eneste som går merkbart raskere er å få image inn på USB-minnet. Jeg bruker bare noen 90-kroners-pinner fra elkjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå