ilpostino Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 I går kjøpte jeg noen B&W 686 og der er det to par terminaler. Er det det samme hvilkene av disse en kobler til forsterkeren? De er jo paret med terminal linker men jeg synes høyttalerne ikke hadde like mye punch som jeg forventet. De er koblet til en NAD C356BEE. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Kan du poste et bilde? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 (endret) eller Endret 24. juni 2015 av Evelen! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2015 (endret) Her er bilde. foreløbig har jeg kun koblet til det øverste paret med terminaler. Når det gjelder kabler er det kabler av dette designet brukt. De ble i sin tid overtatt av min svoger så er usikker på kvaliteten på de så burde kanskje oppgradere til noe bedre når jeg først er i gang med å oppgradere resten av anlegget. edit: *snip* Så det går fint å koble begge parene med terminaler til samme utgang på forsterkeren? Endret 24. juni 2015 av ilpostino Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 yepp, men har du to utganger kan du kjøre en til øverste del av høyttaler og en til nederste. Det er fordi øverste/nederste del er for diskant/mellomtone og en for bass. På bildet ditt ser du det er "broer" som knytter sammen kanalene slik at en kabel blir "som to" på en på forsterker. https://en.wikipedia.org/wiki/Bi-wiring Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2015 Kobler en til begge utgangene får en et fyldigere lydbilde så spørs om jeg ikke skal fikse det i løpet av de nærmeste dagene. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Når det gjelder å koble sammen kanalene på selve forsterkeren tror jeg det skal gå bra, men dobbeltsjekk det før du prøver Men det tjener ingen hensikt så lenge du kan koble separat som skal være det "optimale" Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2015 Forsterkeren som bruker per se har mulighet for å koble til fire høyttalere så det skal ikke være noe problem å bruke to utganger på hver høyttaler. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Nei riktig, tenkte på dersom den hadde 4 utganger per høyttaler Lenke til kommentar
Musty Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Ta bort broene mellom terminalene på høyttalerne hvis du skal bruke bi-amp/bi-wire, og husk å sette opp riktige innstillinger for dette på forsterkeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå