Knut S Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Friends Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Tvillinger? Artig! Plassering av motivet ble bra nå, må jo ha mer luft foran enn bak. Et lite kutt i toppen, til under det lyse feltet kunne kanskje også gjøre seg? Lenke til kommentar
HSP Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Jeg synes dette funker godt. Ved å fotografer bakfra får de på en måte litt menneskelige egenskaper. Artig at de har nøyaktig samme positur. Ser litt ut som et gammelt ektepar som sitter på en benk i parken, og som ikke har så mye mer å snakke om. Henning Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Med et så begrenset utsnitt av hovedmotiv(ene) så blir det alltid spørsmål hvor mye en skal ha med i tillegg, og meninger her vil ofte være forskjellige. Kreativ vinkling og utsnitt her der fuglene ser ut som eneggede tvillinger. Jeg ville ha prøvd en versjon der den lille busken til venstre klones bort, og som Helene fremfører et lite kutt på topp. Tror bildet blir renere da, men det ser du ikke helt før du har forsøkt. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 24. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2015 da har jeg prøvd å justere litt med beskjæring på topp. Det ble kanskje litt vel mye i forhold til det dere tenkte ? Prøvde også å klone vekk buska men har trøbbel med å få hele bildet bra da syns jeg Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 da har jeg prøvd å justere litt med beskjæring på topp. Det ble kanskje litt vel mye i forhold til det dere tenkte ? Prøvde også å klone vekk buska men har trøbbel med å få hele bildet bra da syns jeg Oii! Nå kappa du jo nesten av dem hodene jo! Det ble vel litt for mye kapping ja. Ca. 1/3 luft over hodene på dem, hadde kanskje vært passelig? Kloning av denne buska synes jeg ikke var så viktig. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 da har jeg prøvd å justere litt med beskjæring på topp. Det ble kanskje litt vel mye i forhold til det dere tenkte ? Prøvde også å klone vekk buska men har trøbbel med å få hele bildet bra da syns jeg Litt vel mye kanskje. Men verken Helene eller jeg sitter med fasit, bare med tanker om mulige forbedringer. Originalen står seg fortsatt godt den. Ragnar Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 24. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2015 så ble det jammen meg en versjon til. Syns det er så bra dere kommenterer, for det er jo det jeg kan lære litt av da Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Hvis du masker området med rognebusken til venstre så kan du bare sløre det ut med en eller annen blur på engelsk - gjør uskarp på norsk. Hvis du har Photoshop CC 2014 som nå har fått oppdatering til CC 2015 så er "objektibuskarphet" et fint verktøy i så måte. Ikke så dyrt å skaffe siste Photoshop lenger for du har det på abonnement og kan betale for et år eller en måned om gangen. Jeg har det, men er litt konservativ så jeg kombinerer med CS 5 når jeg redigerer. Roar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg