geita24 Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Hei! Jeg bygde meg nylig en ny PC og nå er det ny skjerm som står for tur.sitter på en samsung syncmaster 2233, med 1680 oppløsning. Har tittet litt rundt, prøvd å lese litt, og skjønnt at det er 144hz som gjelder?Jeg spiller for det meste WoW, men også litt annet, som The Witcher3, Hots, og muligens litt FPS etterhvert.Er vel kanskje også verdt å nevne at skjermkortet jeg har er et GTX 970.Har sett på denne, syns den er grei i pris, og lurer på om dette er en skjerm jeg kommer til å være fornøyd med? Og vil jeg merke noe særlig forskjell på kvaliten i bildet på f.eks WoW? https://www.komplett.no/benq-24-3d-led-xl2411z/807104 Vil jeg merke store forskjeller i farger osv med denne skjermen, eller må jeg da mye opp i pris? Eks: har en MBP, og fargene ser helt utrolig bra ut på retinaskjermen der. Er veldig grønn på dette med skjermer, så tar imot all kunnskap med stor takk! Om det er andre skjermer dere mener ville passet meg bedre, kom gjerne med forslag Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Fargene på skjermene i den prisklassen der er ofte ikke noe særlig, må ofte stile inn det for det skal se bedre ut. Ville selv foretrekket displayport, den er enkere en DVI. Acer 27" XB270HU Denne har Paneltype IPS og antakelig veldig bra, men den har veldig stiv pris. Men det finnes vel skjermer som har bedre responstid. Lenke til kommentar
geita24 Skrevet 24. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2015 (endret) Fargene på skjermene i den prisklassen der er ofte ikke noe særlig, må ofte stile inn det for det skal se bedre ut. Ville selv foretrekket displayport, den er enkere en DVI. Acer 27" XB270HU Denne har Paneltype IPS og antakelig veldig bra, men den har veldig stiv pris. Men det finnes vel skjermer som har bedre responstid. En skjerm til 7.5K kommer jeg ihvertfall aldri til å vurdere engang, med min økonomi, hehe. Jeg tenkte mer i 2000-2500 området. Endret 24. juni 2015 av geita24 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Jeg har XL2411T å er veldig fornøyd med den. Den vil jo ikke ha like gode farger som et IPS panel, men til skytespill og andre fast paced spill så er det helt suverent å kunne spille med 120fps. Skal man ha begge deler så må man nok opp i pris, men til 2500kr så er det en helt suveren skjerm. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå