Lch Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Noen som kan denne? Jeg tenker da på hvordan søke på nøyaktige uttrykk, f.eks "invisionsøk suger", boolske operatorer etc. Hjelp for søk i forumet var jo helt vanvittig fantastisk bra. The search feature is designed to allow you to quickly find topics and posts that contain the keywords you enter. No shit, Sherlock. Simple Mode All you need to do here is enter in a keyword into the search box, and select a forum(s) to search in. (to select multiple forums, hold down the control key on a PC, or the Shift/Apple key on a Mac) choose a sorting order and search. Wow! Advanced Mode The advanced search screen, will give you a much greater range of options to choose from to refine your search. In addition to searching by keyword, you are able to search by a members username or a combination of both. You can also choose to refine your search by selecting a date range, and there are a number of sorting options available. There are also two ways of displaying the search results, can either show the post text in full or just show a link to the topic, can choose this using the radio buttons available. DobbeltWow! Fant ikke noe brukbart på sidene til Invision heller. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Boolean og alt annet fungerer ikke nei. Postet selv en post om det for litt siden, angående AND OR og NOT. Uten dette er søkefunksjonen fullstendig unyttig, uansett hvordan den sorterer treffene :/ Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Stiller meg bak kravet om bedre søkefunksjon (evt. bedre informasjon om hvordan vi skal bruke den). Jeg var en av få som syntes søkefunksjonen i phpBB fungerte godt, der kunne jeg finne relevante tråder uten store problemer. Nå derimot bruker jeg laang tid på å finne interessante poster (dette skyldes jo ikke utelukkende søkefunksjonens begrensede funksjon når jeg tenker meg om...) Lenke til kommentar
DTA Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 søkefunksjonen på det "nye" forumet her suger i vinkel, har de tenkt på å få dette fikset snart, eller venter vil på julenissen? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hadde du kikket litt rundt så hadde du funnet ut at svaret (ja) Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Enig med Kowalski - den var helt ok i phpBB. Har ikke prøvd den her enda, men jeg får vel slutte å forsvare den hvis den ha blitt værre... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Den har blitt progressivt verre siden phpBB versjon etellerannet (før den forrige oppgraderingen). Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Nå funker det hvertfall med x søkeord, hvis jeg søker på for eks amd i kun tittel så får jeg frem tråder med amd som tråtittel. Så noe er forbedret og noe er mindre bra i forhold til phpbb. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Invisionboard bruker søkeordene AND, og OR for å forbedre søket. Så hvis dere er på jakt etter info etter for eks Windows 98, så skriver dere windows AND 98 og søker på for eks kun tittel. Da vil dere få frem tråder som kun heter Windows 98. Hos meg gav det 8 treff, noe som er meget mye bedre en phpbb :-) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 OR er jo per default, da. AND funket ikke sist jeg prøvde. Eller, kanskje jeg ikke husket å sette 'Søk innlegg fra' riktig. :/ (funket nå) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå