Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Amd MP

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på å kjøpe MP prossesoren,skal ha den til en server.Kjører win 2000 og lurer på om du bruker begge prossesorene da?.Skal ha scsi disker slik at det blir en rask maskin.Pris er uvesentlig.Skal foressten ha scsi på alt.Men ikke GF3 grafikkkort,da den skal fungere som en server.Venter på ADSL slik at jeg kan bruke den som en web server også.Håper på svar,men ikke slike som tror de vet det,for jeg er dødslei av tåpelige svar fra enkelte som tror det er slik og slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Du bør tenke litt før du skriver slike ting på et åpent forum.

Hvis du er så i mot at folk prøver å hjelpe deg så godt de kan, selv om de ikke vet alt, så bør du leie inn en konsulent som kan hjelpe deg med det du ikke har greie på!!

Det koster deg flesk pr time, men siden du er så redd for å få et svar som ikke er det du kunne tenke deg, så tar du deg vel råd til det.

Hilsen

Miniguru

Lenke til kommentar

Hei, MP CPUen er flott til server bruk. Jeg vil anbefale deg Tyan Tiger hovedkortet til den. Litt dyrere enn andre AMD kort, men det er et rent AMD hovedkort. Videre har du mulighet for dual. Det var litt uklart i posten din om du skulle ha dual eller ikke...

Uansett så kan W2K Server bruke en eller flere CPUer så det er ikke noe problem å bruke. Når det sagt så skjønner jeg ikke helt hva du skal med en så bra maskin på en ADSL-linje... Hvis den primære oppgave er å være en ren webserver med HTML-sider så trenger du ikke så mye CPU-kraft. Spesielt når det står på en (treg) ADSL-linje.

Jeg kan nevne at vi har 4 dual MP servere og sånn sett kan jeg litt om de.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å bruke win 2000 pro.Jeg har 4 Maskiner nå i et nettverk.Det jeg hadde tenkt var å bruke den som vanlig server i nettverket,samtidig som jeg brukte den som webserver eventuelt FTP server.DEt er vel sånn jeg har tenkt det.Skal gå for clawhammer når den kommer,for det er vel usansylig at det går ann å oppgradere fra MP til sledgehammer når den tid kommer.Det hadde vært hyggelig å få svar på det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...