chriss Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hei Noen som har tips om hvor jeg kan fremkalle mine digitale bilder? Hvilke firma gir best resultat? Hvem som er billigst? Hvem gir best fotobilde forhold til pris? Vet du om noen nettadresser som har testet fremkalling av digitale bilder? mvh Christian Lenke til kommentar
ripset Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 eurofoto.no tilbyr 10 bilder gratis som prøve, og prisen og kvaliteten ellers er det ingenting å si på. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg har prøvd Fotoknudsen, Eurofoto og Minebilder. Minebilder var de desidert dårligste, men de har slått seg sammen med Eurofoto, og Eurofoto sine bilder var veldig bra. Men når jeg sammenlignet med bildene fra Fotoknudsen så var det ikke tvil om at sistnevnte var best, men de koster litt mer. Lenke til kommentar
chriss Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Takk for tipsene! Har tenkt å prøve meg på eurofoto Fant også denne siden her som har testet 5 forskjellige firmaer. Tv2 hjelper deg Christian Lenke til kommentar
blah Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg bruker japan photo - http://www.japanphoto.no/default.asp?file=...u=99&PK_Page=46 2kr stk for 10x15 ved over 25 stk skulle være nesten halv pris av billigste i den dinside.no testen. Jeg har bestilt ett bilde i 75x50cm (52megapixel panorama bilde), blir spennende å se hvor bra det blir. De bruker forresten en lab i tyskland, bildene kommer på Kodak papir. Lenke til kommentar
deo123 Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg har også brukt JapanPhoto endel. Har fremkalt etpar hundre bilder der faktisk. De første med et 2mpix kamera, og de siste med et 3mpix kamera. Alle bildene blir veldig bra, men jeg synes de er noe "blasse" -- er det bare meg eller er det flere som har samme erfaring? dessuten er de veldig billige, og veldig raske synes jeg. Tar som regel 3-4 dager å få dem ned til butikken, ingen ekstra porto, bare 2kr per bilde. En stor bakdel er web-opplastingen deres som foretas med et Java-programm. Skal man laste opp over 10 bilder går det VELDIG tregt, selve programmet. Lever på cd i butikken er mitt tips. Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Eurofoto er meget bra. Har prøvd de fleste steder for å finne ut hva som gir mest for pengene og Eurofoto vant hos meg :-) Skal levere inn et par bilder til Japan Foto for utskrift i 75x50cm, da prisen deres på 99,- er bedre enn noen andre på det formatet. En ting jeg har oppdaget er at man gjerne kan skarpe opp bildene en god del selv, selv om man velger at de skal gjøre bildene best mulig. Tok litt vel lite i når det gjaldt etterbehandling bildene mine til å begynne med, men nå "kjører jeg på" litt mer før innlevering. Nå er det jo forkjell på hvordan bildene blir hos de forskjellige butikkene, så man bør nok prøve seg litt frem på hvor mye man gjør med bildene før man leverer dem. Gjerne regulere litt på det etter at man har sett første resultat Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Japan Photo har dårlig bildekvalitet når man sammenligner med dyrere fotolaboratorier (sitat fra flere kunder "jøss, så mye bedre bilder dere lager enn Japan Photo da"). Pris eller kvalitet... man velger selv. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Prøvde 1000tilbud.no (1.95 for 10x15, 6kr for 15x20 og 9kr for 20x30), og var meget fornøyd med resultatet. Ikke det at det koster en halv skjorte å prøve ut hvert enkelt fotolaboratorie, da.. Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Lømork Foto tar bare 2 kr per kopi i 10 x 15. Dette er en seriøs fotobutikk som ligger sentralt plassert i Oslo. De bør jo levere god kvalitet, er billige og lett tilgjengelige. Tenkte jeg skulle prøve de neste gang. Eller var jeg brukbart fornøyd med Mine Bilder/Eurofoto sist, men har ikke så mye å sammenligne med. Lenke til kommentar
hajejan Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Jeg testet alle sammen for noen år siden. Da var Japan Foto desidert dårligst, og Minebilder var best - men ikke MYE bedre enn Eurofoto og co. Men som sagt, det var noen år siden. Kanskje det er på tide med en ny digitalfremkallings test her på akamera.no? HJ Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Prøvde 1000tilbud.no (1.95 for 10x15, 6kr for 15x20 og 9kr for 20x30), og var meget fornøyd med resultatet. Er uenig med deg her. Syntes bildekvaliteten er skrekkelig dårlig, både på digitalt og vanlige papirbilder. Dette ut i fra hva eksempler jeg har sett, hvor akkurat samme bildet har blitt fremkalt på nytt ett annet sted med MYE bedre resultat. Er det jeg som er kresen, eller du som godtar det meste? Vanskelig å si... alt er individuelt. Lenke til kommentar
chriss Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Nå har jeg bestilt fra eurofoto. Takk for all hjelpen. Er spent på hvordan resultatet blir. Christian Lenke til kommentar
Euroboy_bgo Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Her ble det flere innlegg om samme tema. Min anbefaling er imidlertid Kodapost. Glitrende resultat med mitt 2 megapixel kamera, gleder meg storveis til å teste med mitt 300D. Lenken dit finner du her : http://wwwno.kodak.com/kodapost Lykke til ! Lenke til kommentar
chriss Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Nå har jeg fått bildene fra Eurofoto. Var veldig imponert over hvor bra det egentlig ble. Men nå har jeg jo ikke prøvd andre fotoforetninger da. Førsteintrykket var i hvert fall veldig bra syntes jeg. Hele prosessen tok bare 3-4 dager. De 10 første bildene var gratis også. (betalte 100 kroner for 25 bilder med frakt) Christian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå