AnonymDiskusjon Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Hei dere, Trenger litt veiledning til å forstå hvorfor ting er som det er mellom meg og mannen min.Skal forsøke å være litt kortfattet men likevel få med de viktige poengene. Jeg og mannen min har vært i lag i 8 år. I løpet av alle disse årene har vi jobbet på samme arbeidsplass, dvs. felles kolleger. Etter at vi hadde vært sammen i rundt et år, så får jeg plutselig vite at han har drevet å mailet med en kollega (om alt annet en jobb) hele denne tiden. Mail som jeg vil kalle for flørting. "skal du på trening i dag?" Jeg gidder ikke om ikke du skal, kjedelig uten deg.. Jeg ante ikke at mannen min kjente denne personen en gang. Jeg ble utrolig skuffet, og sjokkert. Mannen min er en person jeg ikke hadde trodd ville gjøre noe slik. Men, tiden gikk og etter enda et år, så får jeg vite at mannen min i forkant av vårt forhold har både hatt sex med vår felles sjef, og vært veldig betatt av henne. Nye mail dukket opp med hvor sexy hun var, og hvor deilig hun prøvde å gjøre seg... alt dette mens jeg sitter 5 pulter bortenfor. Etter dette byttet jeg avd. internt, Jeg orker ikke forholde meg til dette. Mannen min forteller meg (omtrent hver dag) hvor mye han misliker henne, og hvor spydig hun er. Mens jeg støtt og stadig møter henne i korridorene hvor hun forteller en helt annen historie. Mannen min er jo sååå hjelpsom, hver gang hun spør om noe så spretter han opp. Dette bekrefter også andre kolleger, så det blide min mann maler av henne er helt på tur! Når jeg spør han om dette så kan jeg merke at han blir helt febrilsk. Ovenfor meg så skal han ha det til at han ikke tåler henne, mens han i virkeligheten synes hun er sykt deilig, Jeg forstår jo at selv om man er i et forhold så forsvinner ikke alle andre pene mennesker rundt en, Men jeg har veldig problemer med å forstå at han klarer å sitte å flørte med en person han vet jeg ikke takler for så å sitte å lyve meg rett opp i trynet. Jeg er veldig sikker på at mannen min ikke er psykisk utro. Men jeg vet at mannen min sitter å saumfarer bilder av jenter på facebook, Jeg vet at han chatter med sjefen sin, og jeg vet at han liker henne i overkant mye. Det hører med til historien at denne sjefen vår ble gift. Altså hun valgte ikke min mann. Jeg sitter nå men en følelse av at han tok til "takke" med meg, og når hun omsider viser interesse så er han helt på knæra. Er dette greit? Skal jeg bare late som ingenting? Vi har 2 barn i sammen så det å bare sette kroken på døren er uaktuelt. Tar jeg dette opp med han så mener han at jeg er jo helt koko, sykelig sjalu og gudene vet hva jeg ikke er. Jeg vet at dette er en situasjon som ikke er så enkel å sette seg inn i for andre, men jeg setter likevel pris på tilbakemelding Anonymous poster hash: edb5e...843 Anonymous poster hash: edb5e...843 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Det er jo mulig at han håndterer dette på en grei måte. Kanskje han liker spenningen. Men det er kanskje ikke så greit å vite 100% siden dere ikke har diskutert dette skikkelig. Som du sier så må man jo forholde seg til menyen selv om man spiser hjemme. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Det som er best for barna er ofte det riktige, og ellers må du jo vurdere hvor mye du tåler psykisk Ellers er jo saken utenfor din kontroll, og det er uaktuelt med brudd. Høres ut som litt mer å bite tennene sammen Lykke til! Lenke til kommentar
Suspendert Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Late som ingenting er jo ikke heller aktuelt siden det plager deg. Finnes det en mulighet for at dere involverer en rådgiver, f.eks familierådgivning? Endret 23. juni 2015 av Gregersen Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Støtter ideen om familieterapaut, det finnes masse sånne slags tilbud nå for tiden. Men for all del, ikke finn på å forme _hele_ livet etter barna. Ta betydelig hensyn, selvfølgelig, men fungerer det ikke, så fungerer det ikke. To trygge hjem er bedre enn ett kranglete. Men nå tenker jeg i ytterste konsekvens, først og fremst snakk sammen, prøv ut ekstern hjelp, og se hva som skjer. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Kommunikasjon burde dere starte med. Merkelig at han skal gå i fistel når du tar opp et tema som bekymrer deg og opptar tankene dine. Ville jo tenkt at han kanskje heller vil ta tak i ting som gjør at du er usikker og ting du tenker mye på. Ta en skikkelig prat med ham om det - ikke sånn "Vi må prate..." men si hvor mye dette faktisk opptar tankene dine og at det plager deg. Går det ikke så foreslå familierådgiving for å se om det er noe dere kan få en nøytral 3-person til å hjelpe dere med. Er ihvertfall det jeg ville gjort. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Så dette er noe som har pågått i 7år nå? Hvordan har du fått vite om disse mailene og innholdet i mailene de sender til hverandre? Og hvordan vet du at de er sanne? Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Ut ifra det du skriver her så virker du litt i overkant sjalu. "skal du på trening i dag?" Jeg gidder ikke om ikke du skal, kjedelig uten deg.." Dette er hva du kaller flørting. Har du trent selv? Er du vant til å trene med noen så er det kjedelig å trene alene, å skrive det til trenings partneren sin er ikke flørting. Men, tiden gikk og etter enda et år, så får jeg vite at mannen min i forkant av vårt forhold har både hatt sex med vår felles sjef, og vært veldig betatt av henne. Nye mail dukket opp med hvor sexy hun var, og hvor deilig hun prøvde å gjøre seg... alt dette mens jeg sitter 5 pulter bortenfor. Det derimot at han har skrevet mail angående et tidligere ligg når han var singel om en annen ansatt, og fortelle kolleger om kroppen hennes burde du ta opp med han før han mister jobben sin. Det har ingenting der å gjøre. Men jeg ser heller ikke på dette som han er mentalt utro mot deg, hva en det betyr for noe, det virker mer som grisete gutteprat. Eller brifing. Er du mentalt utro hver gang du ser to ganger på en gutterumpe eller forteller en veninne om en eks av deg? Eller hvordan fungerer det der? Så lenge han ikke er utro eller prøver å ordne seg så han kan være utro så er den eneste mentale biten her deg. Dette er prakt eksempel på hvorfor man ikke skal jobbe på samme sted som sin bedre halvdel. Det er alt for mange ustabile variabler som alltid ender med ubehag fra en eller begge parter. Er også nysgjerrig på hvor denne historien har oppstått som PrettyBoy er inne på, tjuvlese arbeidsmailer og visking i korridorene skaper sjeldent et godt helhets bilde. (Om det er derifra historien har oppstått) 1. Snakk med han, si at du føler deg sjalu eller at du føler ubehag ved at han han jobber med en eks av seg, og at han trener med noen som ikke er en gutt. (Antar det er dette som irriterer/gjør mannen din falsk) 2. Hjelper det ikke så sett opp et møte mellom deg han og denne felles sjefen deres å få hele historien frem på bordet. Visking og synsing er ikke noe du burde bli sjalu over. 3. Ta med deg mannen din til familie terapi som nevnt tidligere. 4. Bytt arbeids plass. 5. Nytter ingenting og dere ikke fungerer sammen lenger, så gjør det slutt med han. Barna merker fort at familien er et falskt glansbilde og vil ikke gjøre oppveksten deres noe mer behagelig. Beklager om jeg var veldig rett på sak. Jeg kjenner så klart til ikke til mer en du har skrevet her så ble en del hofteskudd. Uansett så håper jeg det ordner seg for dere. Det eneste jeg er helt sikker på er at å være åpen om slike saker, er alltid bedre en å irritere seg over "hva om" eller "hun sa". Da skaper du fort et monster ut av en uskyldig skygge. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå