V. Haugen Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Denne fonten gir et riktigere bilde av hvordan det føles.Nå skjønner du hvor kjipt det er å ha dysleksi Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Er kun ille til man ser at alle tegnene er unike. Dog, poenget er vel der. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Hvordan vil den teksten oppfattes av noen som har dysleksi? Blir den umulig å lese eller lettere? Gjetter på at den blir umulig å lese. Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Er det med vilje at det siste bildet inneholder en skrivefeil? Det som faktisk står i bildet er "... what it would be like to read to read if you were dyslexic ..." Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Hvordan vil den teksten oppfattes av noen som har dysleksi? Blir den umulig å lese eller lettere? Gjetter på at den blir umulig å lese. Vel jeg klarte iallefall ikke lese en dritt. Den fonten altså, den første var egentlig ganske lett. 2 Lenke til kommentar
V. Haugen Skrevet 24. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2015 Er det med vilje at det siste bildet inneholder en skrivefeil? Det som faktisk står i bildet er "... what it would be like to read to read if you were dyslexic ..." Godt observert! :-) Vi hentet «oversettelsen» direkte fra nettsiden til Britton. Om skrivefeilen er bevisst eller ei, vet vi ikke ... Lenke til kommentar
Stampy Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Dette var en god illustrasjon av det å ha dysleksi. Nå har jeg trent meg veldig opp med å takle min dysleksi, men jeg kjente meg igjen hvordan det var i skole årene. Skal sies at jeg sliter fortsatt, men ikke i like stor grad. Lenke til kommentar
Kalle Anka Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 N og H er jo helt like i teksten, men i illustrasjonen som viser alfabetet er N en skråstrek og H er to vertikale streker? 1 Lenke til kommentar
Kalle Anka Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 M og T er også annerledes i teksten enn i alfabetet. Britton er jo selv dyslektiker, så vi får ha ham unnskyldt. 1 Lenke til kommentar
bjarte_a Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Det som ofte blir glemt er at dysleksi varierer veldig fra person til person. Jeg har dysleksi, men jeg er ikke handikappet,andre med dysleksi er særlig hardt rammet at de verken kan lese eller skrive Lenke til kommentar
Minde281 Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 er jo enkelt å lese? Enkelt å lese, men du leser garantert saktere enn ved normale bokstaver. De fleste med dysleksi har ikke problemer med å lese, men med å lese raskt og fortsatt få med deg hva de har lest. Se for deg at du skulle lese 1500 sider med slik tekst til en eksamen i et fag. Og at det i tillegg ikke blir lettere over tid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Var litt ekkelt å lese med det første :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg