Inventory Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Hei. Har begynt i sommerjobb, og tenkte å fylle timene mine inn i et exel-ark slik at jeg har oversikten. Drømmen hadde vært å skrive inn start og slutt tiden, så kunne exel regnet ut morgen-, helg-, natt- og kveldstillegg. Har begynt litt: Noen som skjønner hva jeg mener, og som kan hjelpe? :-) Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 De har i praksis tre valg her (siden du spør, så går jeg ut fra at du ikke har nok erfaring til å lage dette selv) Tilby betaling til noen for å bruke tiden sin på å lage et oppsett til deg. Finne et ferdig oppsett på nett (lenke her for de som ikke gidder å søke selv) Beste alternativ på sikt: Lær deg grunnleggende regneark - gå på biblioteket å kjøp en bok om Excel. Tips: Til privat bruk så holder Libre Office / Open Office i massevis, så slipper du å bruke penger på dyre Office-lisenser. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Du begynner ikke i den enkleste enden av Excel om du starter med dato-tid-matematikk. På den annen side, lite er så motiverende lærerikt som noe du trenger og har lyst til å få til. Her er en formel som gir deg antall timer mellom to klokkeslett: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1288259&page=1&&do=findComment&comment=16741475 Så er det mye mikkmakk med timer som passerer midnatt. Men se om du får dette til å funke først så tar vi det derfra. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Hei på deg. Se på Excelguru.no Der har jeg laget flere eksempler på timeregistrering: http://www.excelguru.no/tag/timeregistrering/ Vennlig hilsen Ketil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå