Jan Høydal Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Marita i lys av Rembrandt Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Lurte med det samme på om du bare hadde speilvendt dama. men det stemte ikke helt. Kanskje burde jeg studert lyset til Rembrandt bedre for å bedømme dette i henhold til det. Men lyssettingen er flott den - Rembrandt eller ikke. Han var jo en slags mørkets fyrste som blandet både sot og aske i sine malingsblandinger og døde til slutt utstøtt og lutfattig. Tvilsom om denne flotte modellen hadde fått beholde klea på om hu skulle vært hans modell. Jeg tror location har stor betydning for denne slags bilder. Har sett noe av det samme i Toves bilder noen ganger. Roar Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Rembrandt var kjent for sin bruk av dype skygger for å skape dybde og dramatikk i sine bilder, såkalt Chiaroscuro teknikk. Bildet ditt er et flott eksempel på denne teknikken, spesielt ansiktet på modellen (med den berømte trekanten) ble veldig bra. Det som var litt mindre heldig er hvordan skyggen kutter fingrene av modellen. Godt mulig det er bare jeg som reagerer på det. Er ikke sikkert jeg ville se det om jeg tok bildet selv, men det er jo så mye lettere å pirke når man ser andre sine bilder fra sofaen. Må ellers si meg enig med Roar om at det er en bra match mellom modell og location her, og at du utnytter det på en flott måte. Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Et fint bilde igjen av samme dame og lokation. Naturlig lys her tenker jeg. Og harde kontraster mellom skygger og lys. Hilsen Tove Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Nydelig portrett, lys- og skyggemester som du er. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Flott bilde! Det meste er jo sagt allerede her, så jeg bare henger meg på de andre.. Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 24. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2015 Beklager at jeg ikke fikk tid til å svare hver enkelt av dere på tilbakemeldingene - det er alltid kjekt å svare på kommentarene. Var på shoot med to høygravide venninner i går, og da ble det litt travelt. Relativt ukjent farvann for meg og det gav meg masse god erfaring. Det ble mye skygger der også Håper å få release på noen av bildene for kommentarer her på forumet. Takk til dere alle for tilbakemeldingene! mvh Jan Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Bare bøyer meg i støvet og henger meg på de andre rosende ordene. Fascinerende og inspirerende å se dine bilder. Kanskje om hundre år at jeg kan få til noe slikt.... Du og Tove er i en særklasse på slike bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg