swish Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Hei. jeg vil bli siviløkonom og tenker derfor på hvilken skole jeg skal søke på når jeg går ut av VGS neste år. Når jeg ser over opptakskravene til Økonomi og administrasjon på de forskjellige skolene så ser jeg at noen av dem skrever R1 matte mens andre krever kun generell studie kompetanse, er det noen grunn til dette? Jeg vurderer å ta bachelor i økonomi og administrasjon på HiST fordi de ikke har krav om R1 for å så ta masteren på NHH/BI. Dette er vel fullt mulig uten R1/S2? Takk for svar. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Det er mulig, men jo mer matte du har fra før, desto lettere blir studiene senere. 1 Lenke til kommentar
Flin Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Hei. jeg vil bli siviløkonom og tenker derfor på hvilken skole jeg skal søke på når jeg går ut av VGS neste år. Når jeg ser over opptakskravene til Økonomi og administrasjon på de forskjellige skolene så ser jeg at noen av dem skrever R1 matte mens andre krever kun generell studie kompetanse, er det noen grunn til dette? Jeg vurderer å ta bachelor i økonomi og administrasjon på HiST fordi de ikke har krav om R1 for å så ta masteren på NHH/BI. Dette er vel fullt mulig uten R1/S2? Takk for svar. Det er nok bare enda en måte å sortere søkere. NHH er til en viss grad en prestisje skole og det er mange som søker. Nå skal det sies at HiST gjør det bedre og bedre. For meg virker det ikke som om man trenger R-matte, men det kan umulig skade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå