Gå til innhold

NetCom Totalforsikring , en vits?


Anbefalte innlegg

Opplevde Torsdag 30.oktober å glemme igjen mobiltelefonen min på biltaket etter en stresset stund. Noe som resulterte i at den falt av under fart , og ble overkjørt et par ganger.

Mao , telefonen ble rimelig knust.

Denne telefonen ble kjøpt i April med abo. med binding hos Netcom.

 

Jaja , kjekt å ha forsikring tenkte jeg.

Særlig bra var det fordi jeg nylig hadde sendt ut en bråte jobbsøknader , med mobilnummeret som eneste kontaktnummer.(er arbeidsledig for tiden! :gretten: )

 

 

Når jeg kommer hjem på Torsdag den 30 , logger jeg på nett og fyller ut en skademelding.

Når jeg fyller ut denne gjør jeg en feil , dvs jeg fyller ut feil skadedato på et av punktene. Istedet for 30. oktober skriver jeg 30.mars.

Så da har jeg oppgitt skadedato til før telefonen ble kjøpt....

jeg er selvsagt ikke klar over at jeg gjør feilen..

 

 

 

Får også oppgitt at kvittering må sendes inn.

Denne sender jeg via fax på Mandag den 3.nov.

 

 

Tirsdag ringer jeg og spør om fremgangen i saken , da jeg synes de burde ha tatt en avgjørelse snart.

Jeg snakker med en saksbehandler , og han spør meg om det gjelder den saken ifra 30.mars.

Det var på dette tidspunktet jeg skjønte at jeg hadde skrevet feil dato via nett , og beklager dette over telefon.

Blir da samtidig utsatt for et tredjegrads avhør om hvordan det er mulig å klare å skrive feil skadedato! :wow:

Han sier da at han skriver en mail om dette til den som skal avgjøre saken , han sier også at jeg må dra til Klart Svar og levere telefonen.

Han sier også at når jeg kommer til Klart Svar så må jeg be dem ringe en som heter Magnus , fordi det er han som har saken min.

Grei deal tenker jeg da , og ser for meg at ting går i Orden da...

 

 

Onsdag kl10 er jeg på Klart Svar med telefonen.

Mannen i butikken ringer Skadeservice og prater noen få ord med Magnus.

Så skulle M. prate med meg.

Da måtte jeg nok en gang forklare det der med at jeg oppga feil dato på Internett.

Denne kundebehandleren hadde full forståelse for dette , men kunne ikke gjøre noe fordi det var ikke hans sak , det var Kathrine sin , og hun var syk! :!:

 

 

jaja , sånt kan skje tenker jeg , halveis irritert og drar hjem.

 

 

Torsdag ringer jeg Netcom Skadeservice og spør om hvordan det går med saken , og om Kathrine er på jobb. Men det er hun ikke.

 

 

Fredag ringer jeg igjen , nå har det gode humøret begynt å smelte og jeg spør nok en gang om hvordan det går med saken , og om Kathrine er der.

Nei kathrine var ikke på jobb , hun hadde fått blindtarmsbetennelse og var på sykehus og greier.

Men det var ikke noe problem , han skulle ta over saken ifra henne.

(åja , så det er mulig? :ide: ?

Jeg sa samtidig at jeg hadde sett i forsikringen at det var klausuler som garanterte for 48 timers saksbehandling , og at jeg begynte å bli rimelig desperat med tanke på at jeg måtte ha telefon snart. Iallefall et SIM kort om ikke minst.

-jaja , selvsagt det stemmer det sier han , men problemet er det med skadedatoen da sier han.

Javel?

-Du må skrive en skriftlig "klage" via mail der du skriver hvordan det gikk for seg.

Ok!

(Kan legge til at når jeg tidligere forklarte dette via tlf , fikk jeg vite at det også var

juridisk bindende. Men når jeg spør denne saksbehandleren om det , så sier han at jo , det stemmer det , men vi må ha det på mail alikevel.)

Han lovte meg rask avklaring når de fikk denne mailen.

 

 

dette er tidlig på fredag , og jeg skriver "klagen" rett etter jeg snakket med dem , og sender via mail.

Jeg var hjemme og ventet på tlf til 18.00 , men da måtte jeg dra på grunn av at jeg skulle på party.

 

 

Og mer har ikke skjedd siden.

 

 

De folkene der har aldri prøvd å tatt kontakt på meg på noen måte.

Uansett om jeg oppga tlf og email.

Jeg er drittlei av å ringe og mase og forklare alt på nytt.

 

 

Disse klausulene står bl.a i forskringsvilkårene...:

 

9 SIKREDES PLIKTER VED SKADE

9.1 Ran, tap og tyveri av mobiltelefon samt misbruk av SIM-kort skal straks forholdet er oppdaget meldes til NetCom Kundesenter, tlf 05050, og til politiet på skadestedet. (Utenfor kontortid skal anvisningen på telefonsvareren følges)

9.2 Sikrede må dokumentere sitt krav med;

 

skademelding/-skjema (per telefon, telefaks eller Internet)

kopi av politianmeldelse eller oppgi tildelt anmeldelsesnummer/-sted fra Politiet ved ran, tap og tyveri

på forespørsel fra NetCom Skadeavdeling skal skadelidte;

- fremvise kopi av kvittering for kjøp av mobiltelefon eller kopi av abonnementsskjema som dokumenterer

 

Disse har jeg fulgt ikke sant?

 

Lengre ned i forsikringen står dette...

 

10.5 Vurdering av erstatningsplikt skal gis til sikrede innen 1 virkedag regnet fra det tidspunkt sikrede har dokumentert sitt krav som angitt i forsikringsvilkårenes pkt 9.2. Kontanterstatning utbetales ikke.

 

Har aldri hørt et kvekk jeg..

 

Uansett har jeg rett til å være sinna eller er dette bare løpets gang?

Noen andre som har hatt noe med disse å gjøre.

Jeg synes de framstår som uprofesjonelle... :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke fått noen ting , de har aldri prøvd å kontakta meg ihvertfall. :gretten:

Ikke en email engang!!

 

Fredag nå ringte jeg igjen!

Spurte om hvorfor det ikke skjedde noen ting..

Og da sa de at det var pga at jeg hadde klussa med datoen det hadde gått litt tregt..

Og for at det skulle gå i orden måtte jeg sende en mail der jeg forklarte datofeilen , og formulere det som en klage(!!)

Dette etter at jeg 2 ganger hadde avgitt forklaring på dette via tlf , og en av gangene fikk jeg vite at dette var juridisk tilstrekkelig.

Men denne saksbehandleren lovte meg svar før dagen var omme.

Og , medgjørlig som jeg var skrev jeg en mail der jeg forklarte ting grundig.

 

lørdag , søndag og halve mandag gikk.

 

Jeg ringer på nytt.

Denne gangen halvveis irritert over ting , spør jeg hvorfor de ikke har ringt meg.

Da fikk jeg det hardt tilbake at jeg kunne ikke vente meg å få svar på en klagesak så tidlig!!(Snakk om å vri seg unna ting!!)

Og da jeg nevnte dette med 48timers garanti så ble jeg avfeid med at det gjelder ikke på klagesaker(!!)

 

Da gadd jeg ikke snakke mer og sa raskt hadet...

Jeg er mildt sagt utrolig skuffet... :grine:

Lenke til kommentar

Liten opplysning ang den 24/48 timers garantien fpå forsikringa

Den er behandlingstida frå alle papirer og eventuelt skadevurdering av telefon er innkomme til forsikringsselskapet.

 

Ikkje frå du melder det inn. Dette er ganske mange ikkje klar over.

Den siste sitaten gjelder får dei har fått alt registert i systemet sitt. Altså ikkje berre mottat" (og det er nok 2 virkedager for vanleg total forsikring) og lørdag og søndag er ikkje virkedager etter reglane men helgedager.

 

 

Så du skal nok få eit svar i dag etter mi berekning.

 

mvh

JanEirik

 

Ps er netcom forhandler, derfor veit eg korleis tinga er.

Lenke til kommentar

Vel , har ikke hørt noe enda.

Så du tok feil desverre! :grine:

 

Saken er jo at jeg reagerer på at 2 kundebehandlere sier det holder med å si det muntlig , og når jeg ringer en stund senere vil de plutselig ha meg til å sende en klage på det...

Skadevurdering hadde de iallefall på fredagen da jeg snakket med dem ja..

Tenkte jeg skulle prøve meg på å ringe imorgen igjen...

 

Men lurer bare litt på hvilke rettigheter jeg har... Har jeg rett til å kreve et svar? , eller kan de trenere saken i evigheter nå som den har status som klagesak?

Lenke til kommentar
Liten opplysning ang den 24/48 timers garantien fpå forsikringa

Den er behandlingstida frå alle papirer og eventuelt skadevurdering av telefon er innkomme til forsikringsselskapet.

 

Ikkje frå du melder det inn. Dette er ganske mange ikkje klar over.

Den siste sitaten gjelder får dei har fått alt registert i systemet sitt. Altså ikkje berre mottat" (og det er nok 2 virkedager for vanleg total forsikring) og lørdag og søndag er ikkje virkedager etter reglane men helgedager.

 

 

Så du skal nok få eit svar i dag etter mi berekning.

 

mvh

JanEirik

 

Ps er netcom forhandler, derfor veit eg korleis tinga er.

Noen mulighet i å få kloa i et NetCom forhandler abonnement? ;)

Lenke til kommentar

Ringte dem idag , fikk noen til å se på saken.

Så ringte de meg 2 timer etterpå , fortalte at saken gikk i orden men at jeg fikk 25% trekk pga. at jeg var uforsiktig nok til å klare å legge fra meg telefonen på biltaket.

Jeg er glad for at saken endelig er ferdig! Kunne klart meg uten de 25% og alle samtalene med Netcom men, done is done!

Skal hente meg ny tlf på Lørdag!!

Lenke til kommentar
Liten opplysning ang den 24/48 timers garantien fpå forsikringa

Den er behandlingstida frå alle papirer og eventuelt skadevurdering av telefon er innkomme til forsikringsselskapet.

 

Ikkje frå du melder det inn. Dette er ganske mange ikkje klar over.

Den siste sitaten gjelder får dei har fått alt registert i systemet sitt. Altså ikkje berre mottat" (og det er nok 2 virkedager for vanleg total forsikring) og lørdag og søndag er ikkje virkedager etter reglane men helgedager.

 

 

Så du skal nok få eit svar i dag etter mi berekning.

 

mvh

JanEirik

 

Ps er netcom forhandler, derfor veit eg korleis tinga er.

De kan ikke love "vurdering av erstatningsplikt innen 1 virkedag fra kunden har dokumentert sitt krav" og så i realiteten bruke så lang tid de vil på å behandle saken? Dette er falsk markedsføring - kunden får ikke det kontrakten sier han har krav på. Kanskje han da heller ville hatt en annen type forsikring?

 

Så vidt jeg kan forstå skulle han hatt beskjed om utfallet av saken senest tirsdag, samme klokkeslett som han dagen før har faxet inn kvittering.

 

Det er klart en eventuell klage likevel kan bli vanskelig å få noe ut av ettersom skjema var feilaktig utfylt...

Lenke til kommentar

*SUKK* Utrolig at det går an. Hva legger Netcom i "Totalforsikirng"? Netcom legger opp til at folk skal pynte på forlkaringen for å slippe 25% avkorting for uforsiktighet. Man blir jo fristet til å si at man ble påkjørt av en unge på akebrett, eller at man grunnstøtte med en båt slik at man falt over bord.

 

Alle er raske til å selge deg forsikring, og samtidig fortelle deg hvor godt sikret du er. Når oppgjørets time kommer, er de ikke gode å ha med og gjøre.

 

Sakbehandlingstiden her er uakseptabel, trenering fra ende til annen. Helt utrolig at de kan holde på sånn. Vi brukte kortere tid på måneferden i 1969, og atpåtil sparerte vi der oppe også. :cool:

Lenke til kommentar

De kan ikke love "vurdering av erstatningsplikt innen 1 virkedag fra kunden har dokumentert sitt krav" og så i realiteten bruke så lang tid de vil på å behandle saken? Dette er falsk markedsføring - kunden får ikke det kontrakten sier han har krav på. Kanskje han da heller ville hatt en annen type forsikring?

 

Så vidt jeg kan forstå skulle han hatt beskjed om utfallet av saken senest tirsdag, samme klokkeslett som han dagen før har faxet inn kvittering.

 

Det er klart en eventuell klage likevel kan bli vanskelig å få noe ut av ettersom skjema var feilaktig utfylt...

No er det berre Pluss forsikringa som har 24 timers garantien.

 

den vanlige har 48 timer etter at alle opplysningar er registrert hjå selskapet.

Ved skade skal det inn, skademelding, kvittering.

 

 

 

Ved Tap/tyveri skal Tapsmelding, anmeldelse av tyveri/tap, og kvittering sendes inn.

 

Frå selskapet (saksbehandler) har motatt dette er det garantien kjem inn. Då har saksbehandlaren 24/48 timer (1/2 virkedager) til å vurdere kravet om det er erstatningspliktig eller ikkje.

 

mvh

JanEirik

 

Ps Caluna har diverre ikkje muligheiten til det.

Lenke til kommentar

Netcom totalforsikring er genial! Den dekker alt, så lenge det ikke er din skyld.

 

Synes egentlig du høres ut som et lite rørehue, som først glemmer mobilen på taket, for deretter å skrive inn feil dato.

 

Vanligvis tar behandlinga under 24 timer, både for totalforsikring og totalforsikring pluss, og de er veldig behjelpelige der inne, selv om de har utrolig mye å gjøre til tider.

Lenke til kommentar

Jepp , jeg kan være et rørehue , sånn er det bare.

Det er derfor det er ansatt smartere folk andre sted i samfunnet for å rette opp mine feil og forsikringsselskap for å lette min økonomiske situasjon grunnet min mentale situasjon.

 

Vil du høre om andre mentale lidelser jeg har så bare ring meg! Jeg har jo fått ny telefon nå! :nice:

 

Den er faktisk støt og vannsikker , tenkte jeg hadde bruk for det , så kanskje jeg unngår å plage livet av de på forsikringsavdelinga en gang til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...