MrAvionics Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Hei! Mistet min sykkel GPS når jeg var ute å jogget, vil det da bli dekket av reiseforsikringen ? Har If start, der reiseforsikring er inkludert. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Bare send en henvendelse til IF. De som bestemmer til slutt uavhengig av hva du faar til svar her. Tar deg sikkert ikke mer enn et minutt eller to aa fylle ut en henvendelse heller! Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2015 ok, skal gjøre det Lurte bare på om noen har vært i samme tilfelle før, og hadde erfaringer og dele Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Les vilkårene. Mange reiseforsikringer krever enten flyreise eller en overnatting hjemmefra før de gjelder. Ting man mister får man som regel ikke dekket, kun tyveri. Men sjekk med ditt selskap. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Dette kan jeg trekke ut fra vilkårende: 1.1 Forsikringens varighetForsikringen gjelder fra det tidspunkt premien erbetalt i inntil 45 dager per reise, regnet fra duforlater bostedsadressen i Norden til du er tilbakepå samme adresse. Forsikringen må være gyldig før reisen starter. 4. Reisegodsforsikring4.1 Hva forsikringen omfatterForsikringen omfatter:- personlig reisegods. Med reisegods menes depersonlige eiendeler du har med deg for ditt brukunder reise og opphold. Reisegods er ogsågjenstander du har leid i henhold tilskriftlig kontrakt inngått ved overtakelsen avgjenstanden, før reisen er påbegynt- personlig reisegods sendt som innsjekket bagasjenår du reiser sammen med transportmiddelet.En eventuell atskillelse som skyldes transportørensdisponering vil ikke få betydning for din retttil erstatning.4.2 Hva forsikringen ikke omfatterSom personlig reisegods regnes ikke:- motorkjøretøyer og campingvogner med tilbehørMed tilbehør menes bl.a alarm, nøkler, reserve-deler og fastmontert musikkanlegg, mobiltelefonog skiboks/bagasjeboks. Kjøreutstyr til motor-kjøretøy som f.eks.kjøredress, hjelm, hansker,støvler og bagasjeoppbevaring regnes ikke somreisegods når dette er i bruk, eller når detoppbevares sammen med kjøretøyet, se ogsåpunkt 4.5 g- båt med tilbehør. Kano/kajakk regnes ikke sombåt i denne sammenheng- basehopputstyr- flyttegods, møbler og innbo- varer og vareprøver, maskiner, verktøy og måle-instrumenter. Håndholdt GPS regnes ikke sommåleinstrument- tegninger, manuskripter, dokumenter, reise-sjekker, verdipapirer, medlems-/ID-/adgangskortog sertifikater/bevis av ethvert slag- frimerker, samlinger og eksponert film. Medsamlinger menes gjenstander/ting med samler-interesse/samleverdi som kunstverk, ekte tepper,våpen, mynt-, seddel- og frimerkesamling.- nærings- og nytelsesmidler- dyr- yrkesløsøre. Det vil si gjenstander som eranskaffet i yrke/næringsvirksomhet eller annetinntektsgivende arbeid.4.3 Hvor forsikringen ikke gjelder:Forsikringen gjelder ikke når du oppholder deg:- på bostedsadressen i Norden- på undervisningssted i Norden i undervisnings-tiden(barnehage/skole/universitet/høyskole/militærtjeneste mfl)- på arbeidssted i Norden i arbeidstidenForsikringen omfatter heller ikke tap av/skade påreisegods som er oppbevart i/på ovennevnte steder, uansett tidspunkt, når du selv er på reise. Så ut i fra det kan jeg ikke se noen grunn til at det ikke skal dekkes, men får se hva de svarer Endret 23. juni 2015 av MrAvionics Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Jeg fikk følgende svar fra forsikring når det gjaldt mobil på reise. For at det skal dekkes må noen andre ta den ut av hånden min / skubbe meg for at det skal dekkes. At man selv mister den ved et uhell gjaldt ikke i mitt tilfelle :/ Håper du er heldigere enn det jeg var. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 24. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2015 Men da regnes det vel ikke som tap men enten som skade eller tyveri ? Er kanskje ikke alle som dekker tap, men i vilkårene til If står det hvertfall tap og det er jo det samme som å miste ? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 reiseforsikringer er veldig variable. Jeg har ikke sett på vilkårene over, men et intervju et hørte med en representant fra if ble det fortalt at dems reiseforsikring var en av de beste og at det dekket fra du var ute av døra. Lenke til kommentar
Roy_Roy Skrevet 23. august 2015 Del Skrevet 23. august 2015 Hei! Mistet min sykkel GPS når jeg var ute å jogget, vil det da bli dekket av reiseforsikringen ? Har If start, der reiseforsikring er inkludert. Reiseforsikringene dekker tap som skyldes tyveri - gjenstander som mistet/glemmes/rotes bort er ikke dekket av reiseforsikringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå