Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Induksjonskomfyr og støy?

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat bestilt ny komfyr på tilbudet til Whiteaway.

http://www.whiteaway.no/product/siemens-hc858543u/

Jeg var innom Expert, Elkjøp og Lefdal, men ingen av de klarte å gå under 10 000 for denne, så tror jeg har gjort et bra kjøp her til 9000 ferdig levert.

Men, så leser jeg litt rundt om at det er mye støy og vibrasjoner fra induksjonskomfyrer grunnet viften. Hvor stort problem er dette? Jeg er jo ikke interessert i en komfyr som støyer, så da blir det å kjøpe en som ikke har induksjon i så fall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.. du legger merke til det. 

Om det plager deg må du selv avgjøre.. jeg kjøpte toppmodellen ikea hadde (er vel whirlpool).

Ikke viften som lager mest lyd, men selve "magnetismen" om man kan si det sånn.. 

Lenke til kommentar

Legger du merke til det fordi det setter vibrasjoner til ting rundt, eller fordi enheten støyer i seg selv?

Om det er rent støy så vil vel viften over komfyren overdøve det likevel, men om det er vibrasjoner som forplanter seg er det jo litt annerledes.

Så noen skrev at det var så gale at de ikke kunne lage mat på kveldstid grunnet klage fra naboen, men ser for meg at det må være å overdrive ekstremt fremfor normalen.

Endret av kreps79
Lenke til kommentar

Jeg har induksjonskomfyr. Kjøkkenvifta overdøver det meste av støy, men det er litt magnetisme-støy du hører.

Men langt ifra noe problem i mine øyne, og ikke noe jeg egentlig legger noe særlig merke til.

Er enheten i seg selv som støyer, ikke noe vibrasjoner e.l. i andre ting rundt.

Jeg har forøvrig en midt-på-treet fra Gorenje.

Lenke til kommentar

Høres bra ut.

Nå er den uansett sendt, så da satser jeg på at jeg blir fornøyd :)

Grunnen til at jeg valgte denne fremfor andre var Pyrolyse funksjonen. Lei av en stekeovn som er full i fettrester og ikke ser klok ut, så nå håper jeg at denne selvrensfunksjonen fungerer så bra som jeg har sett for meg. Aquaclean som jeg har på min nåværende komfyr hadde ingen effekt i det hele tatt mot fettrester i stekeovnen eller på stekeplatene.

Nå gjenstår det bare å ta magnettesten på mine nåværende gryter for å se hva som må skiftes ut der.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har induksjons platetopp fra Whirlpool og den støyer så mye at jeg ikke hadde kjøpt den igjen, spesielt når 2 plater eller mer er i bruk over styrke 5.

Bruttern's induksjons topp levert av Hth, jeg vet ikke hva de leverer har ikke sjenerende lydnivå.

Lenke til kommentar

Har brukt den nye komfyren noen ganger nå, og synes ikke det er spesielt mye støy.

Det er en svak summelyd på høy effekt, men det er ikke noe plagsomt eller spesiell høy lyd.

Jeg er kjempefornøyd med Induksjon. Det går langt raskere å koke opp, temperaturjusteringer skjer umiddelbart osv. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...