ProphetSe7en Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Jeg har akkurat bestilt ny komfyr på tilbudet til Whiteaway. http://www.whiteaway.no/product/siemens-hc858543u/ Jeg var innom Expert, Elkjøp og Lefdal, men ingen av de klarte å gå under 10 000 for denne, så tror jeg har gjort et bra kjøp her til 9000 ferdig levert. Men, så leser jeg litt rundt om at det er mye støy og vibrasjoner fra induksjonskomfyrer grunnet viften. Hvor stort problem er dette? Jeg er jo ikke interessert i en komfyr som støyer, så da blir det å kjøpe en som ikke har induksjon i så fall. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Tja.. du legger merke til det. Om det plager deg må du selv avgjøre.. jeg kjøpte toppmodellen ikea hadde (er vel whirlpool). Ikke viften som lager mest lyd, men selve "magnetismen" om man kan si det sånn.. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Legger du merke til det fordi det setter vibrasjoner til ting rundt, eller fordi enheten støyer i seg selv? Om det er rent støy så vil vel viften over komfyren overdøve det likevel, men om det er vibrasjoner som forplanter seg er det jo litt annerledes. Så noen skrev at det var så gale at de ikke kunne lage mat på kveldstid grunnet klage fra naboen, men ser for meg at det må være å overdrive ekstremt fremfor normalen. Endret 23. juni 2015 av kreps79 Lenke til kommentar
blured Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Hadde induksjonskomfyr i noen år (fra Samsung), og tenkte aldri over lyden. Det er en slags summende magnetismelyd når man bruker den, men kan ikke si at det plaget meg. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Jeg har induksjonskomfyr. Kjøkkenvifta overdøver det meste av støy, men det er litt magnetisme-støy du hører. Men langt ifra noe problem i mine øyne, og ikke noe jeg egentlig legger noe særlig merke til. Er enheten i seg selv som støyer, ikke noe vibrasjoner e.l. i andre ting rundt. Jeg har forøvrig en midt-på-treet fra Gorenje. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Jeg har hørt vifte- og "magnetstøy" blir mindre dess dyrere platetoppen er. Jeg har induksjon selv og tenker egentlig aldri over støyen. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2015 Høres bra ut. Nå er den uansett sendt, så da satser jeg på at jeg blir fornøyd Grunnen til at jeg valgte denne fremfor andre var Pyrolyse funksjonen. Lei av en stekeovn som er full i fettrester og ikke ser klok ut, så nå håper jeg at denne selvrensfunksjonen fungerer så bra som jeg har sett for meg. Aquaclean som jeg har på min nåværende komfyr hadde ingen effekt i det hele tatt mot fettrester i stekeovnen eller på stekeplatene. Nå gjenstår det bare å ta magnettesten på mine nåværende gryter for å se hva som må skiftes ut der. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Har separat stekeovn og induksjonstopp. Det er mye støy fra stekeovn, for den har en vifte som høres godt. Induksjonstopp har lite lyd. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Billige kasseroller lager også mere støy en dyrere med mere jern i seg. Finnes dårlige kasseroller med nesten ikke noe jern i seg og da blir det mye mere støy fra platene. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Jeg har induksjons platetopp fra Whirlpool og den støyer så mye at jeg ikke hadde kjøpt den igjen, spesielt når 2 plater eller mer er i bruk over styrke 5. Bruttern's induksjons topp levert av Hth, jeg vet ikke hva de leverer har ikke sjenerende lydnivå. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 17. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2015 Har brukt den nye komfyren noen ganger nå, og synes ikke det er spesielt mye støy. Det er en svak summelyd på høy effekt, men det er ikke noe plagsomt eller spesiell høy lyd. Jeg er kjempefornøyd med Induksjon. Det går langt raskere å koke opp, temperaturjusteringer skjer umiddelbart osv. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Kjekt å høre. Jeg er enig med at har du prøvd induksjon går du ikke tilbake til vanlig elektrisk. Men har jeg hatt plass hadde jeg installert et gass bluss i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå