Ragnar Skj Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Gamle Storwartz gruver 1645 - 1946 Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
ethomassen Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 FIN DOKUMENTASJON OG OPPLYSNINGER OM STEDET Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2015 FIN DOKUMENTASJON OG OPPLYSNINGER OM STEDET Hjertelig takk for kommentaren din Elisabeth! Skj Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 V1 viser hvor karrig det ser ut for alt som het skog ble jo hogget og brukt. I v2 ser man tydelig at jordsmonnet er preget av svovel ja - et porøst mineral som ikke lar seg slipe og polere hvilket jeg har prøvd med svært dårlig resultat. Svovelen bare løste seg opp og ble med som slipemiddel på de andre steinene i trommelvibratoren. Heldigvis ser vi at bygningene hvertfall står. I Norge er det jo slik at det fredes og fredes uten at det følger penger med så fredningen oftere føre til at det som fredes forfaller fordi de som eier det ikke får lov til å bruke det på normal måte. I Gudbrandsdalen og Vågå finnes eksempler på det der eier ikke har fått lov til å modernisere huset inne p.g.a. fredningen og bygget nytt hus og lot det fredede stå og forfalle til det datt ned. Nå vet jo ikke jeg hvem som eier dette. Kjenner jo stedet kun fra Johan Falkbergets romaner. Roar Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Hei Ragnar! Flotte bilder begge to, fikk litt sånn Amerikafølelse av å se på dem! Flott komp i V1. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Flott naturbilde ... og en interessant historie mvh Torhild Lenke til kommentar
kjellst Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Et bidle som kler panoramaformatet. Liker dybden i bildet med veien som du ser innover , samt fjellet i det fjærne Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 To flotte bilder Ragnar! Liker så godt fargene og utsnittene. Synes du har valgt passende format på dem også! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 flott å se og ikke minst flott å få med historien rundt også. Ett sted det nok har vært mange harde arbeidstak. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2015 V1 viser hvor karrig det ser ut for alt som het skog ble jo hogget og brukt. I v2 ser man tydelig at jordsmonnet er preget av svovel ja - et porøst mineral som ikke lar seg slipe og polere hvilket jeg har prøvd med svært dårlig resultat. Svovelen bare løste seg opp og ble med som slipemiddel på de andre steinene i trommelvibratoren. Heldigvis ser vi at bygningene hvertfall står. I Norge er det jo slik at det fredes og fredes uten at det følger penger med så fredningen oftere føre til at det som fredes forfaller fordi de som eier det ikke får lov til å bruke det på normal måte. I Gudbrandsdalen og Vågå finnes eksempler på det der eier ikke har fått lov til å modernisere huset inne p.g.a. fredningen og bygget nytt hus og lot det fredede stå og forfalle til det datt ned. Nå vet jo ikke jeg hvem som eier dette. Kjenner jo stedet kun fra Johan Falkbergets romaner. Roar Takk for fyldig kommentar. Vet ikke så mye om det med vedlikehold og ansvar. Det som er sikkert, er at noe løpende vedlikehold er det så visst ikke på dette stedet og noen andre gruver på Røros og omegn. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2015 Hei Ragnar! Flotte bilder begge to, fikk litt sånn Amerikafølelse av å se på dem! Flott komp i V1. Du er inne på noe der, ift Amerikafølelse. Ellers takk for fin kommentar. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2015 Flott naturbilde ... og en interessant historie mvh Torhild Takk for det Torhild ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2015 Et bidle som kler panoramaformatet. Liker dybden i bildet med veien som du ser innover , samt fjellet i det fjærne Hei, ja V1 er nok bildet jeg la mest vekt på, både ved fotograferingen og ved litt etterbehandling. Det med snødekte fjell, vei og snørand i samme vinkel var viktig for meg å få med. Panoramaformat er jo som du påpeker det naturlige her. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2015 To flotte bilder Ragnar! Liker så godt fargene og utsnittene. Synes du har valgt passende format på dem også! Hilsen Tove Kommentaren fra deg varmer godt ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2015 flott å se og ikke minst flott å få med historien rundt også. Ett sted det nok har vært mange harde arbeidstak. Hei Knut, ja her jar det nok vært mange harde tak. Fint å ferdes i slike omgivelser. Skj Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Som det sies av de andre - veldig flott dokumentasjon. Det er ekstra kjekt med de ekstra opplysningene du gir om stedet - det gir en ekstra dimensjon. Fotografisk så falt jeg for V2 - av den enkle grunn at det er tettere på bygningne og det formidler best i mine øyne. Det hadde jammen vært stedet og gjort en shoot mvh jan Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 24. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2015 Som det sies av de andre - veldig flott dokumentasjon. Det er ekstra kjekt med de ekstra opplysningene du gir om stedet - det gir en ekstra dimensjon. Fotografisk så falt jeg for V2 - av den enkle grunn at det er tettere på bygningne og det formidler best i mine øyne. Det hadde jammen vært stedet og gjort en shoot mvh jan Hei Jan og takk for fyldig kommentar. Det er ingen tvil om at det er V2 som passer best til tekst/omtale, og hvor flere detaljer på bygningsmasse kommer fram. V1 er mer et oversiktsbilde for hele området omkring, og dersom en glemmer omtale/tekst er det bilde som er mest iøynefallende. Skj Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 To meget severdige bilder med interessant tekst dette her Ragnar. Synes lyset og fargetonene ble meget bra. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 24. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2015 To meget severdige bilder med interessant tekst dette her Ragnar. Synes lyset og fargetonene ble meget bra. Mvh. Rolf Takk for din kommentar Rolf! Skj Lenke til kommentar
Magnar Bruvik Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Flott bilete med mange detaljar å studera. God historie som løftar det heile. Mvh. Magnar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg