LMH1 Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Hei, har kjøpt 2x nye 8 TB harddisker jeg skal kopiere fra en 8 TB harddisk. Er steam jeg skal kopiere over og det er over 1000 spill, da det vil ta dager. Ønsker meg noe som har mulighet slippe pc men kan godt ha NAS funksjonalitet eller RJ45 inngang for fjernstyrning. Har noen en forslag hva jeg kan la ståene 1-2 dager uten pc? Problemer med å kopiere med total commander og pc, er det ofte henger seg opp, og trekker unødvendig strøm, må finnes noe annet jeg kan bruke uten å betale så mange tusen kr. ICY BOX IB-141CL-U3 Docking Station 4x Bay, 2,5", 3.5" , SATA, SSD/HDD, USB 3.0, Clone, Hot Swap, Aluminum Vet ikke om en slik kan kobles til router slik at den tar kopiering? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Har du ikke noe gammel hardware liggende som du kan kjøre ubuntu på da? Var i hvertfall det jeg brukte for å kopiere over en stor mengde bilder i jobbsammenheng. Ja det tok flere dager, men det gikk Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2015 Tviler på linux støtter NTFS skriving stabilt med GPT som trengst for over 2 TB harddisker i windows. Ut i fra det jeg hørte fra komplett, skal denne slite å takle over 3 TB harddisker, men har ikke prøvd det selv. Blir vel å bruke en av pcene jeg har til det, men å laste ned går tregt på en 100 mbit linje. Og kopiere, går også tregt av erfaring. Må vel bruke hele sommeren omtrent hvis jeg skal måte gjøre dette. http://dottech.org/95071/windows-best-free-file-drive-system-image-sector-backup-programs-review/ Finnes også mange kloneprogrammer, men muligens de ikke går raskere. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Kopiering fra nåværende maskin til annen maskin over nettverk i intervall på gigabit burde vel gå greit vil jeg tro. 100 å 100 spill om gangen Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Tviler på linux støtter NTFS skriving stabilt med GPT som trengst for over 2 TB harddisker i windows.Gå og ta deg en bolle, den koden har vært inne i kjernen evig lenge, og er DØNN stabil. Finnes også mange kloneprogrammer, men muligens de ikke går raskere.Skal du bare klone disken, vil en hvilken som helst linux variant og "dd" gjøre dette enkelt. Endret 23. juni 2015 av kpolberg Lenke til kommentar
jag007 Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Koble diskene dine inn i PC'n og bruk rsync til kopieringen. rsync kopierer mellom mapper, og sørger for at de er like. Dersom du får stopp i prosessen vil rsync kunne fortsette kopieringen, til alle mapper er like, uten å måtte starte forfra. /Jan Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Robust copy for windows er meget anvendelig til backup , filkopiering, data share migrasjons jobber som dette. Ikke noe must med linux. Drives kan være non local \\computername unc share. Så jeg ville ha gjort det slik en server admin ville ha flyttet et share. http://oasysadmin.com/2011/09/26/move-file-share-a-new-server-using-robocopy/ Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2015 Det burde finnes seperate programmer som total commander, som funger som "rsync" har vanskeligheter for å tro det skulle gå raskere å kopiere gjennom nettverket en mellom 2 sata harddisker. En annen ting, når man tidligere har brukt steam mover, og flytte spillene til annen harddisk, kan man endre partisjonen der etterpå? Eller er de enklere å reinstallere spillet og laste ned på nytt. Tenker på programvare som søker gjennnom harddiskene og setter stasjonnavn på nytt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) Jeg bruker Acronis til slikt. Helt konge. Cloning, backup etc. alt blir helt konge. Har brukt Acronis i mange år, og det er kanskje det programmet jeg betaler med glede http://www.acronis.com/en-eu/oem/products/trueimage-hd/ Dette programmet følger med de fleste Crucial ssdene også. Oppgradering med enda mere funksjonalitet koster da bare 17$ eller.no, og da kan man gjøre "alt" Endret 27. juni 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) Funger dette til spill, av de som er kopibeskyttet? Tviler på kloneprogramvare endrer registeret hvor spillene er lagret. Vet noen hvorfor noen spill klarer å kopiere 140 MB\S mens andre ligger på alt mellom 30-80 MB/S. Vet ikke om kloningsprogrammer klarer det raskere. Men merker hastigheten blir raskere om jeg tar pauser inne mellom. Så vet jeg ikke hva som gjør det bortsett fra harddisken eller sata kontrolleren. Finnes det programvare som defragmenter og kloner harddisk samtidig? Endret 27. juni 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Funger dette til spill, av de som er kopibeskyttet? Tviler på kloneprogramvare endrer registeret hvor spillene er lagret. Vet noen hvorfor noen spill klarer å kopiere 140 MB\S mens andre ligger på alt mellom 30-80 MB/S. Vet ikke om kloningsprogrammer klarer det raskere. Men merker hastigheten blir raskere om jeg tar pauser inne mellom. Så vet jeg ikke hva som gjør det bortsett fra harddisken eller sata kontrolleren. Finnes det programvare som defragmenter og kloner harddisk samtidig? Hastigheten kommer jo av størrelsen på filene i spillmappene. Jeg har bare raidarray med harddisker og ssdarray, så single disker har jeg knapt erfaring med Ved kloning av et lagringsmedium, så blir alt likt, selv boot og partisjoner. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) enn så lenge det er systemdisk det er snakk om (for eller er registere på annen partisjon) Endret 27. juni 2015 av Evelen! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Flyttet 106GB med steam spill idag fra c:\program files (x86)\steam\ ... Til annen disk. W: Er bare å flytte til annet library pluss å ta med id filene . 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2015 Hender jeg får feilmelding når jeg starter spill etter det er kopiert "Kunne ikke starte spillet, Installasjonsmappen er korrupt". Noen som har fiks på det, bortsett å rote i windows registeret? Må man ofte slette ting som er lagret i mine dokumenter f.eks savefile eller noe slik for dette skal fungere igjen? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) Du lager et nytt steam library først. F.eks last ned neste spill velge lage nytt library på annen lokasjon. Da kan man enkelt flytte spill mapper i mellom. Ikke noe registry mekking nødvendig. de har endret på dette en gang i løpet av det siste året eller to. Spillene jeg flyttet igår er alle blitt sjekket , og fikk startet alle (startet Play fra steam , ikke snarveier ) Jeg har to library lokasjoner i tillegg til default som er i C:\Program Files (x86) .... på SSD . Og det er nytteløst å ha alt der , kun det nyeste og det som spilles for tiden som jeg ønsker raskere loading på. Endret 27. juni 2015 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 3200kr for 1TB med ssd er verdt pengene lett! kjøpte 3 stk Crucial bx 100 250GB til 799kr forige uke. Koster vel 849kr nå. Kjøpte fra netonnet Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2015 Ble til jeg tok å kopierte, og installere noen spill på nytt,får sørge for å bli ferdig med dette i sommerferien. Og håpe harddiskene funger bra, er synd med defekte harddisker etter noe måneder når det er snakk om over 5 TB med spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå