indahla Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Det har aldri vært noen problemer med å starte den før. Normalt står den i garasjen men nå har den stått ute siden lørdag kveld. Da jeg skulle starte den nå gikk startmotoren i ca. 1/2 sekund. Så hører jeg bare "klikk", "klikk". Hvis jeg vrir nøkkelen tilbake og forsøker å starte på nytt hører jeg kun "klikk", "klikk". Hvis jeg venter ca. 10-15 min. før jeg forsøker å starte igjen går startmotoren i ca. 1/2 sekund. Deretter kun "klikk", "klikk". Det er bensin på bilen og alle lys som skal lyse i dashbordet gjør det. Noen tips? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 22. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2015 Selv om det er lys i dashbordet? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Å tenne noen små lyspærer er noe HELT annet enn å dra rundt en startmotor, bensinpumpe, coil og annen strømkrevende morro som må være på plass for at bilen skal kunne starte. Kanskje bilen også fyrer opp nærlys og klimakompressor i det du starter. Så ja, strøm. Hvis det er en bensinmotor kan du dytte eller renne den i gang (bare husk å ha tenningen på). Ellers er det hurtigstarter, lading eller startkabler som gjelder. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 22. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2015 Når du sier tenningen på, er det i "ON"-posisjon, ikke "START"? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Og gjerne 2. gir hvis du får litt fart på den. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 22. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2015 Takk! Prøver det Lenke til kommentar
indahla Skrevet 22. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2015 Jeg tok ut batteriet og koblet det til en lader. Den viser fullt... Er batteriet ødelagt? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Det er absolutt en mulighet, men jeg ville ha målt det med et multimeter før jeg hadde investert i nytt. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 22. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2015 OK. Drar innom biltema imorgen. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Klikk klikk minner meg om mitt problem. Da var start motoren gåen. Du kan sjekke det med å dunke hardt på starteren med en kost eller noe. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Biltema har fått in en batteritester som virker veldig lovende. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Batteritester-2000035744/ Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 90% sikkert at det er starteren som er deffekt. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2015 90% sikkert at det er starteren som er deffekt.Det var de andre 10%: Batteriet var dødt. Nytt batteri = startet umiddelbart. Lenke til kommentar
Digger Opel Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Om det bidrar til kunnskapsbasen om astra her, så har jeg iallefall opplevd dersom sentrallåsen er sen med å låse alle dører eller ikke fungerer, så kan det tyde på at batteriet er helt dødt. Lenge leve astraen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå