Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Rørproblem til vaskemaskin?

Anbefalte innlegg

Har ganske enkelt en helt vanlig Miele vaskemaskin, men problemet er at jeg får ikke installert den i mitt rørsystem, selv om det skal være ganske universalt...

Problemet er enkelt og greit at følgende avløpsrør (denne sitter fast i vaskemaskinen):

passer IKKE i dette rørsystemet:

Jeg ser det er piler som peker opp og ned på første bilde, men er dette noe jeg kan få av på en eller annen måte? Hvordan da, isåfall?

Takk for råd på forhånd.

Endret av squaddie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ironisk nok, så var jeg nettopp inne hos Comfort som ikke forstod hva jeg ville ha, selv om jeg tror nok at det var heller jeg som slet med å forklare meg..... Men det er altså en overgang jeg trenger, hva? Er den delen jeg sliter med å forstå... Får bare ikke det her til å stemme, og når rørleggeren ikke kan hjelpe, ja da sliter jeg i alle fall...... Og joda, jeg viste bildene..

Endret av squaddie
Lenke til kommentar

?? Merkelig at de ikke forstod hva du trengte, kanskje de ikke er så bra som jeg trodde :p

Det er jo avløp det er snakk om etter hva jeg kan se, har dog ikke sett en slik som på bilde nummer 2. Hvis du bare får dyttet den grå slangen nedi så det ikke spretter ut så er det greit. Det pleier å være en liten "trakt" du dytter avløpsrøret nedi som på dette bildet

Dette er nytt kanskje, så det kan jo hende det er noen andre regler og koblinger som har blitt standard. Jeg er ikke noen rørlegger, får håpe det er en sånn en her på forumet som kan hjelpe deg bedre.

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Har ganske enkelt en helt vanlig Miele vaskemaskin, men problemet er at jeg får ikke installert den i mitt rørsystem, selv om det skal være ganske universalt...

Problemet er enkelt og greit at følgende avløpsrør (denne sitter fast i vaskemaskinen):

NWNXaFBk.jpeg

passer IKKE i dette rørsystemet:

aXB6TXNs.jpeg

Jeg ser det er piler som peker opp og ned på første bilde, men er dette noe jeg kan få av på en eller annen måte? Hvordan da, isåfall?

Takk for råd på forhånd.

Ikke lest bruksanvisningen...? Under Oppstilling og tilkobling -> Vannavløp står det sansynligvis: "Den dreibare U-bøyen i slange-enden kan eventuelt tas av". Man må ta i litt for å få den løs, og da har man en slangeende som passer innpå øverste rørstussen og festes med en slangeklemme. Hvis dette er nytt opplegg, så kan enden være tett og må skjære av ytterste ledd eller det kan være en tetteplate (som må fjernes) sammen med pakningen der vinkelen er skrudd ned på det større røret.

Endret av Mr D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, leste ikke bruksanvisningen, men pilene sa vel sitt. Var det jeg tenkte, men tenkte også at dersom man brukte for mye kraft, så ville noe bli knekt. Det som var problemet var at det var noe kliss mellom der, så uansett hvor hardt vi dro, ville ikke røren komme av. Men ja, nå er det fikset og gjort, så nå er vi klar til å forsøke igjen. Takk for hjelpa igjen.

Tråd løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...