Gå til innhold

Fallout 4 skal yte like bra på både PlayStation 4 og Xbox One


Anbefalte innlegg

 

Jeg fatter ikke hvorfor folk klager så inn i helvete bare fordi spillet er låst til samme framerate som TVen. Eller er det bare at dere ikke har oppfattet at en TV kjører på mellom 24fps og 30fps? Grunnet anatomien vår klarer folk ikke å se forskjell på 30fps og 120fps i en vanlig film, så hvorfor er det så forbannet viktig at et spill kjører på mer enn 30fps? Jeg savner den gode, gamle tiden før internett, da folk spilte spill for å ha det moro, og ikke for å ha noe å klage over. Er så møkk lei all sytingen i våre dager. Skjerp dere, folkens...

Slenger meg på de andre og påpeker at du har null peiling om hva du sier. Man kan lett se forskjell på 24/30 og 60 fps. Og forskjellen mellom 60 og 120 kan man føle lett da spillet blir mer responsivt. Spesielt mus på PC.

 

Greit nok at du er lei syting, men folk har forventninger til spill når de vet hva som er mulig innen bransjen. Jo flere år mellom spillene jo høyere forventninger. Husk at for hver som syter, så er det mange som ikke syter og er fornøyd. 

 

Ditt innlegg bidrar null og niks til diskusjonen, og fremmer faktafeil.

 

 

Vel, forskjellen mellom 120hz og 60hz skilles bare ved 8ms input lag faktisk, så du skal være godt sensitiv om du merker forskjell på det for å være ærlig. Merker selv lett forskjell mellom vsync på og av (som er +-16ms ved 60hz). Det som er greit med 120hz er at du ender opp med samme input lag med vsync på som du ville hatt på 60hz skjerm med vsync av, siden vsync gir ett bilde med lag (1 bilde på 120hz = 8ms).

 

Andre måter å forbedre input lag er å øke poll raten på musen: http://donewmouseaccel.blogspot.no/2010/03/markc-windows-7-mouse-acceleration-fix.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg fatter ikke hvorfor folk klager så inn i helvete bare fordi spillet er låst til samme framerate som TVen. Eller er det bare at dere ikke har oppfattet at en TV kjører på mellom 24fps og 30fps? Grunnet anatomien vår klarer folk ikke å se forskjell på 30fps og 120fps i en vanlig film, så hvorfor er det så forbannet viktig at et spill kjører på mer enn 30fps? Jeg savner den gode, gamle tiden før internett, da folk spilte spill for å ha det moro, og ikke for å ha noe å klage over. Er så møkk lei all sytingen i våre dager. Skjerp dere, folkens...

Slenger meg på de andre og påpeker at du har null peiling om hva du sier. Man kan lett se forskjell på 24/30 og 60 fps. Og forskjellen mellom 60 og 120 kan man føle lett da spillet blir mer responsivt. Spesielt mus på PC.

 

Greit nok at du er lei syting, men folk har forventninger til spill når de vet hva som er mulig innen bransjen. Jo flere år mellom spillene jo høyere forventninger. Husk at for hver som syter, så er det mange som ikke syter og er fornøyd. 

 

Ditt innlegg bidrar null og niks til diskusjonen, og fremmer faktafeil.

 

 

Vel, forskjellen mellom 120hz og 60hz skilles bare ved 8ms input lag faktisk, så du skal være godt sensitiv om du merker forskjell på det for å være ærlig. Merker selv lett forskjell mellom vsync på og av (som er +-16ms ved 60hz). Det som er greit med 120hz er at du ender opp med samme input lag med vsync på som du ville hatt på 60hz skjerm med vsync av, siden vsync gir ett bilde med lag (1 bilde på 120hz = 8ms).

 

Andre måter å forbedre input lag er å øke poll raten på musen: http://donewmouseaccel.blogspot.no/2010/03/markc-windows-7-mouse-acceleration-fix.html

 

 

Framerate bestemmer da mer en input-lag, og dessuten er input-lag kumulativt, så det hjelper å senke det i alle ledd.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå som det har vært diskutert fps på PC vs. konsoll.

Skal vi ikke dra igang om hvorfor PS4 utgaven må bli dratt ned p.g.a XO ?

Det har jo vært diskutert på andre tråder, hvorfor ikke her engang til? :)

 

PS4 blir da ikkje dratt ned av XO. Er ingen som kan påstå at spillutvikler har fått godt betalt for å gjere di så like som mulig. Dessutan er sikkert PS4 krydra med litt ekstra eyecandy, kanskje nokre grasstrå ekstra osv.

 

Godt at PC i det minste får oppløsning og bildeoppdatering etter kva hardware man har. Ingen tvil om at eg går for PC-versjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg fatter ikke hvorfor folk klager så inn i helvete bare fordi spillet er låst til samme framerate som TVen. Eller er det bare at dere ikke har oppfattet at en TV kjører på mellom 24fps og 30fps? Grunnet anatomien vår klarer folk ikke å se forskjell på 30fps og 120fps i en vanlig film, så hvorfor er det så forbannet viktig at et spill kjører på mer enn 30fps? Jeg savner den gode, gamle tiden før internett, da folk spilte spill for å ha det moro, og ikke for å ha noe å klage over. Er så møkk lei all sytingen i våre dager. Skjerp dere, folkens...

Slenger meg på de andre og påpeker at du har null peiling om hva du sier. Man kan lett se forskjell på 24/30 og 60 fps. Og forskjellen mellom 60 og 120 kan man føle lett da spillet blir mer responsivt. Spesielt mus på PC.

 

Greit nok at du er lei syting, men folk har forventninger til spill når de vet hva som er mulig innen bransjen. Jo flere år mellom spillene jo høyere forventninger. Husk at for hver som syter, så er det mange som ikke syter og er fornøyd. 

 

Ditt innlegg bidrar null og niks til diskusjonen, og fremmer faktafeil.

 

 

Vel, forskjellen mellom 120hz og 60hz skilles bare ved 8ms input lag faktisk, så du skal være godt sensitiv om du merker forskjell på det for å være ærlig. Merker selv lett forskjell mellom vsync på og av (som er +-16ms ved 60hz). Det som er greit med 120hz er at du ender opp med samme input lag med vsync på som du ville hatt på 60hz skjerm med vsync av, siden vsync gir ett bilde med lag (1 bilde på 120hz = 8ms).

 

Andre måter å forbedre input lag er å øke poll raten på musen: http://donewmouseaccel.blogspot.no/2010/03/markc-windows-7-mouse-acceleration-fix.html

 

 

Framerate bestemmer da mer en input-lag, og dessuten er input-lag kumulativt, så det hjelper å senke det i alle ledd.

 

AtW

 

Vet ikke helt hva du vil fram til her. Framerate har jeg vel aldri sagt ikke er viktig? Og ja, det er absolutt vits i å senke input lag i alle ledd. Jeg sa bare man er svært sensitiv om man merker forskjell på 8ms input lag. De fleste legger ikke merke til input lag før man har 2-3 frames med lag (32ms+). Jeg mener selv at jeg merker forskjell på 8ms input lag, men skal ikke si sikkert at jeg ville valgt rett i en blindtest. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå som det har vært diskutert fps på PC vs. konsoll.

Skal vi ikke dra igang om hvorfor PS4 utgaven må bli dratt ned p.g.a XO ?

Det har jo vært diskutert på andre tråder, hvorfor ikke her engang til? :)

PS4 blir da ikkje dratt ned av XO. Er ingen som kan påstå at spillutvikler har fått godt betalt for å gjere di så like som mulig. Dessutan er sikkert PS4 krydra med litt ekstra eyecandy, kanskje nokre grasstrå ekstra osv.

 

Godt at PC i det minste får oppløsning og bildeoppdatering etter kva hardware man har. Ingen tvil om at eg går for PC-versjonen.

 

PC versjonene derimot blir helt klart dratt ned, pga av den enorme ytelsesforksjellen mellom Xbox one og et GTX 980 Ti, eller Titan X. PS4 og xbox er jo som sagt så like at enkle grafikkinnstillinger eller oppløsning lett kan utjevne forskjellen.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Har null problem med 30fps

Null problem? Som i du bryr deg ingenting? Det er ett fett om det er 30 eller 60?

 

AtW

I det store og det hele, ja. Betyr lite for meg. Bonus hvis det er 60fps, da. Men jeg har uansett ikke PC som kjører spill i 60fps.

 

Jostein

Mao et lite problem? Atw

Lenke til kommentar

 

 

 

Nå som det har vært diskutert fps på PC vs. konsoll.

Skal vi ikke dra igang om hvorfor PS4 utgaven må bli dratt ned p.g.a XO ?

Det har jo vært diskutert på andre tråder, hvorfor ikke her engang til? :)

PS4 blir da ikkje dratt ned av XO. Er ingen som kan påstå at spillutvikler har fått godt betalt for å gjere di så like som mulig. Dessutan er sikkert PS4 krydra med litt ekstra eyecandy, kanskje nokre grasstrå ekstra osv.

 

Godt at PC i det minste får oppløsning og bildeoppdatering etter kva hardware man har. Ingen tvil om at eg går for PC-versjonen.

 

PC versjonene derimot blir helt klart dratt ned, pga av den enorme ytelsesforksjellen mellom Xbox one og et GTX 980 Ti, eller Titan X. PS4 og xbox er jo som sagt så like at enkle grafikkinnstillinger eller oppløsning lett kan utjevne forskjellen.

Etter mi oppfatning er det like greit å la være å kjøpe spill som ikkje er optimalisert for det man vil spille på. At PC sliter med spill som blir låst på den eine eller andre måten for at konsollane skal skinne litt ekstra vil bare forandre seg viss man sette foten ned å viser at man har forbrukermakt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Har null problem med 30fps

Null problem? Som i du bryr deg ingenting? Det er ett fett om det er 30 eller 60?

 

AtW

I det store og det hele, ja. Betyr lite for meg. Bonus hvis det er 60fps, da. Men jeg har uansett ikke PC som kjører spill i 60fps.

 

Jostein

Mao et lite problem? Atw

 

Så lite at det ikke påvirker mine kjøpe-avgjørelser ja.  Jeg har uansett ikke en PC som kan kjøre spill i 60fps konsekvent så jeg velger gjerne konsollversjon for å få en stabil opplevelse.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Har null problem med 30fps

Null problem? Som i du bryr deg ingenting? Det er ett fett om det er 30 eller 60?

 

AtW

I det store og det hele, ja. Betyr lite for meg. Bonus hvis det er 60fps, da. Men jeg har uansett ikke PC som kjører spill i 60fps.

 

Jostein

Mao et lite problem? Atw

 

Så lite at det ikke påvirker mine kjøpe-avgjørelser ja.  Jeg har uansett ikke en PC som kan kjøre spill i 60fps konsekvent så jeg velger gjerne konsollversjon for å få en stabil opplevelse.

 

 

Du sier jo i setningen etter at frameraten påvirker kjøpeavgjørelsen din? Eller hvordan ellers skal jeg tolke "jeg velger gjerne konsollversjonen for å få en stabil opplevelse"?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Har null problem med 30fps

Null problem? Som i du bryr deg ingenting? Det er ett fett om det er 30 eller 60?

 

AtW

I det store og det hele, ja. Betyr lite for meg. Bonus hvis det er 60fps, da. Men jeg har uansett ikke PC som kjører spill i 60fps.

 

Jostein

Mao et lite problem? Atw

 

Så lite at det ikke påvirker mine kjøpe-avgjørelser ja.  Jeg har uansett ikke en PC som kan kjøre spill i 60fps konsekvent så jeg velger gjerne konsollversjon for å få en stabil opplevelse.

 

 

Du sier jo i setningen etter at frameraten påvirker kjøpeavgjørelsen din? Eller hvordan ellers skal jeg tolke "jeg velger gjerne konsollversjonen for å få en stabil opplevelse"?

 

AtW

 

Vet ikke helt hva som er poenget ditt men skal prøve å svare.

 

Jeg velger ofte konsollopplevelsen fordi jeg foretrekker en stabil opplevelse - det er hovedsaklig en smakssak basert på en rekke faktorer INKLUDERT det at jeg ikke trenger å tukle med grafikk-settings noe jeg syns er gørrkjedelig. Jeg tolererer det såklart i spill som er eksklusive på PC, som f.eks Elite Dangerous eller Blizzard sine spill :)

 

Jeg velger ofte konsollspill for å slippe å i det hele tatt tenke på tekniske detaljer. Jeg vil bare at ting skal "fungere" for å bruke en Apple-klisjé.  

 

Hvis jeg virkelig brydde meg om framerate så hadde jeg såklart investert i hardware som kunne pushe alt av nye spill i 60fps. Har ikke noe problem med å forstå at andre gjør det, jeg bare gjør det ikke selv. Det er ikke en prioritet for meg.

Endret av RadJostein
Lenke til kommentar

Så det du mener med en "stabil opplevelse" rent konkret, er at du slipper å tukle med instillinger? 2-40 fps randomly er en "stabil opplevelse" sålenge det ikke har vært noen settings?

 

Poenget mitt er at du sier 30 Fps er "null problem" og at framerate ikke påvirker dine avgjørelser. Når jeg ber deg klargjøre, så virker det som begge deler er overdrivelser fra din side. Det er et problem (men kanskje lite), du lar framerate (en stabil opplevelse) påvirke valg av plattform. Det er ikke nødvendig å overdrive for å få fram meningen.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Har null problem med 30fps

Null problem? Som i du bryr deg ingenting? Det er ett fett om det er 30 eller 60?

 

AtW

I det store og det hele, ja. Betyr lite for meg. Bonus hvis det er 60fps, da. Men jeg har uansett ikke PC som kjører spill i 60fps.

 

Jostein

Mao et lite problem? Atw

 

Du kverulerer bare for å kverulere. Det er ikke vanskelig å skjønne hva han mener.

 

Og nei, selv om han synes det er bonus med 60 fps, behøver det ikke være et "lite" problem med 30 fps. Jeg har ikke noe problem med at The Witcher 3 har 60fps hos meg, men hadde ikke hatt noe i mot 120fps.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Grafikkinnstillinger er noe som hører fortiden til. Både NVIDIA og AMD har programmer som setter optimale innstillinger automatisk. Disse fungerer SVÆRT godt. Jeg vet ikke alt, men en god del om grafikkinnstillinger. Likevel ender jeg alltid opp med å være enig i det NVIDIA velger. Det er vanligvis svært fornuftig. Der har du en slider der du kan prioritere ytelse, eller kvalitet. På konsoll kan du ende opp stuck med stabilt dårlig ytelse hvis produsent velger det. På PC kan du dra en slider og velge selv.

 

Jeg ser heller ikke hvordan det er kverulering å si seg uenig i en påstand av typen "konsoll er mer stabil enn PC". Hvis noe, så er det påstanden som er lagd for å irritere. Det står ingenting om hvilken måte de angivelig er mer stabile, eller noen argumenter for å bygge opp om påstanden.

Lenke til kommentar

Jeg ser heller ikke hvordan det er kverulering å si seg uenig i en påstand av typen "konsoll er mer stabil enn PC". Hvis noe, så er det påstanden som er lagd for å irritere. Det står ingenting om hvilken måte de angivelig er mer stabile, eller noen argumenter for å bygge opp om påstanden.

 

Hvis du lar deg irritere av at noen velger konsoll er det ditt problem. Det er en smakssak og jeg er lei av å forholde meg til grafikkinnstillinger, og vil heller ha en stabil, forhåndsbestemt og optimalisert opplevelse.

Lenke til kommentar

Hvis du lar deg irritere av at noen velger konsoll

 

Han irriterer seg ikke over at noen velger konsoll. Han irriterer seg over uttalelser om at "konsoll er mer stabilt enn pc".

 

Ser at du også skriver at den er 'mer stabil' på slutten av ditt innlegg. Han ettersøkte argumenter for dette - siden oppsett av innstillinger på pc for å optimalisere mot stabilitet nå består av ett trykk i NVIDIA eller AMD sine respektive kontrollpanel.

Lenke til kommentar

Han skrev ikke at den er mer stabil enn en hvilken som helst pc, men mer stabil enn sin egen pc og at han ikke ønsket å sløse penger på å oppnå mer stabilitet og høyere fps på pc. Da tar han til takke med kpnsollversjonen hvor en ikke trenger å oppgradere og heller ikke trenger å forholde seg til en ekstrem mengde grafikkalternativer.

 

Jo atw kverulere. Før kom det bra og informative innlegg fra den kanten, men i det siste har det vært kverulering i enorm mange tråder hvor ingen kan mene noe annet enn han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...