rune_theking Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Hei. Trenger litt hjelp fra folk her, er usikker på et problem med nevnte gressklipper. Jeg kjøpte en ny McCulloch torsdag, 12. juni (i år) hos OBS Bygg. Har hatt tidligere en Partner i ca samme klasse. Monterte og startet på klipping samme kveld. Det første jeg la merke til var at klipperen ikke løsnet hjulene når jeg slapp "fremdrift" håndtaket. Hjulene stopper fremdriften, men henger når jeg ruller klipperen bakover. Dette medfører bruke spor i plenen, evt må jeg tilte klipperen opp på bakhjulene når jeg trekker den bak. Ringte samme kveld til OBS Bygg, og forklarte problemet. Fikk svar at den skulle være slik. At det er en sikkerhet som gjør at hjulene ikke skal kunne trille bakover så lenge maskinen er i gang. Så det var ikke noe å tenke på... Var ikke fornøyd med dette svaret (blir sabla tungt å klippe en 1000m2 plen, med busker og steinur uten å kunne klippe også bakover) Sent mail til produsent, med beskrivelse av samme problem. Fikk svar (fra Gardena/Husqvarna Norge AS) om at den skal la seg trekke bakover (og om jeg har husket å slippe bøylen for framdrift :-/ ) Jeg tok med meg gressklipperen til OBS lørdag, 13. juni, og sa at jeg ikke ønsket denne, pga mld fra levarandør. De sier at de må sende den inn til reparasjon, men kan kanskje ordne det på stedet. Skal ringe meg kommende mandag. Jeg hører ikke fra de (venter med vilje, for å se hvor pålitelig de er på å kontakte meg) Jeg ringer tilbake, fredag 19. juni. De beklager at de ikke har ringt. Nå har de snakket med selger, som sier at dette er en funksjon. Men at også Husqvarna ønsker å ringe meg for å høre mere om problemet?? Og om de kan få komme tilbake til meg på mandag ( i dag) Så nå sitter jeg litt med skjegget i postkassen, uten klipper, og venter på at en eller annen fra OBS skal ringe meg. Er det andre som har erfaringer med denne klipperen? Er det jeg som er på jordet, og den skal faktisk ikke kunne rulle bakover? Er veldig takknemmelig for råd i denne saken.... I mens går jeg glipp av å få tatt gresset nå når det endelig er litt tørt her utenfor Bergen.... MVH Rune Lenke til kommentar
rune_theking Skrevet 22. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2015 .... Glemte å ta med at mine foreldre har tilsvarende modell (med el start), og en kollega på jobb har en modell større. Ingen av de har dette problemet... MVH Rune Lenke til kommentar
anderss Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Hei, Hvordan gikk det med denne saken? Jeg kjøpte en M53-190WFX nå nylig og har akkurat det samme problemet. Merket det nå igår (4. klipping), og jeg er 99% sikker på at det virket som forventet de 3 første klippingene. Det som er rart er at hjulene ruller bakover etter at du starter motoren, før du setter i gang driften. Etter at drift er brukt, er hjulene låst. Restarter du motoren ruller den bakover, helt til du bruker drift igjen. mvh AndersS McCulloch M53-190WFX Lenke til kommentar
Oter Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 den skal være slik,om du kjører klipperen som normalt med fremdrift,stop fremdriften,dytt klipperen litt fremover manuelt,da låser du opp bremsen på hjulene,og kan da trille klipperen bakover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå