Gå til innhold

Netatmo eller Oregon værstasjon? ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Definitivt Netatmo sin værstasjon ovenfor Oregon sin LW302. Netatmo har en åpen API og er støttet av mange HA produkter . Oregon sin LW302 er et lukket system og kan kun brukes med deres egen app og webside.  

Finns det en vindsensor Netatmo støtter ?

Hva mener du med HA produkter ?

I mitt hode er HA en gjeng som kjører HD :D

Lenke til kommentar

Finns det en vindsensor Netatmo støtter ?

Ja, det gjør det: https://www.netatmo.com/en-US/product/accessories/station#view1

Hva mener du med HA produkter ?

I mitt hode er HA en gjeng som kjører HD  :D

hehe, HA = Home Automation/Hjemme automasjon.

Hvis du skal integrere værstasjonen i Hjemme Automasjon systemet ditt så trenger den en API eller USB tilkobling for å laste ned dataen fra stasjonen. Netatmo har som jeg nevnte tidligere en åpen API slik at det er lett å integrere den i andre systemer, mens Oregon sin LW302 bruker sin egen standard på USB koblingen og er lukket for deres programvare. Hvis du absolutt vil gå for Oregon sine sensorer og vil integrere det med andre systemer så bør du heller gå til innkjøp av en RFXtrx433E og heller bare kjøpe sensorene til Oregon og ikke selve LW302 værstasjonen. 

Hvis du ikke er ute etter å integrere værstasjonen med et annet HA system og kun trenger en fiks ferdig løsning for å kunne se vær og vind på hytta med telefonen din så fungerer LW302 bra. Faktisk så har jeg en nesten ubrukt LW302 liggende i skuffen her som jeg lett kan selge til deg for en 500 lapp. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy

Netatmo sin er avhengig av nett-tilkobling også - og gjerne når man innlemmer i eget HA-system forsvinner noe av "poenget" med egne apper til alle de forskjellige systemene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...