Gå til innhold

Vurderer Sony Cyber-shot DSC-RX100 II

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, om du allerede har sett på RX100 II, så har du jo III i butikkene nå og IV som antageligvis er å finne i butikker om en måned eller så.

Men, det kommer jo helt an på hva du vektlegger. Om du bare skal ha et godt lommekamera, er både v1 og v2 fortsatt gode valg. På v3 har de endret på objektivet slik at du får mindre rekkevidde, men mer lys slipper inn (f2.8 istedenfor f4.9).

RX100-serien er noe av det bedre du får innenfor kompaktkamera. Det er imponerende mengder teknologi skvist inn i et såpass lite hus.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, om du allerede har sett på RX100 II, så har du jo III i butikkene nå og IV som antageligvis er å finne i butikker om en måned eller så.

Men, det kommer jo helt an på hva du vektlegger. Om du bare skal ha et godt lommekamera, er både v1 og v2 fortsatt gode valg. På v3 har de endret på objektivet slik at du får mindre rekkevidde, men mer lys slipper inn (f2.8 istedenfor f4.9).

RX100-serien er noe av det bedre du får innenfor kompaktkamera. Det er imponerende mengder teknologi skvist inn i et såpass lite hus.

Hei,

Tusen takk for svar.

Jeg har også sett på v3, men synes det er i overkant dyrt iforhold til hva det ser ut til at jeg får igjen iforhold til v2.

Jeg hentet v2 på lefdal istad, og de har jo 1mnd returrett.. så jeg kan jo se om jeg liker det eller ikke.

For meg er bildekvalitet viktig og størrelse viktig, ettersom jeg har et 450D som jeg egentlig kan bruke hvis jeg trenger mye zoom osv.

Det virker som et kamera man ikke kan gå feil med.. jeg gleder meg til å prøve det på ferie neste uke.

Lenke til kommentar

RX100 II er bra, men det blir bedre hvis man setter et ekstra gummigrep på det:

http://www.scandinavianphoto.no/produkt/1006632420/sony/handgrep-ag-r2-grep-for-rx100-rx100-ii-rx100-iii

Det kom en firmwareoppdatering i januar (1.10 for å redusere støy ved autofokus), vet ikke om alle kameraene i butikken er oppdatert: 

http://esupport.sony.com/US/p/swu-download.pl?mdl=DSCRX100M2&upd_id=10232&os_group_id=5

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Kan jo forøvrig nevne at når en ny utgave blir og få kjøpt så pleier prisen på forrige modell og falle endel samt at man kan få en god deal på bruktkjøp siden mange ønsker den nye modellen så i en periode er det endel brukte kameraer tilsalgs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...