Gå til innhold

the cross

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her ville jeg kutta vekk det mørke feltet oppe som let stjeler helle oppmerksomheten.

Jeg scrolla op og dekket til og syntes det ble myye bedre. Men så får man heller si hva man vil om midtstillingen da. Jeg tenker nok et kutt til venstre så det blå hølet forsvinner. men så er det den smaken og baken som også skal frempå og si sitt da.

Roar

Lenke til kommentar

Flott komposisjon og hvor du fått fram "dramatikken" i skyene som sammen med korset gjør at bildet blir meget severdig. Regner at du vil ha med det mørke skylaget øverst for det totale dramatiske inntrykket, men personlig er jeg enig med Roar at bildet blir renere og budskapet like sterkt uten.

Vennlig hilsen Ragnar

Lenke til kommentar

Tusen takk for tilbakemelding igjen fra dere :)

Og ja, det er vanskelig å være helt uenig med dere her ja. Lagt to versjoner nå og syns deres tips ble mye bedre ja.

Burde jo absolutt klart å sett dette selv på forhånd, men tusen takk for tips

Lenke til kommentar

Og ja, det er vanskelig å være helt uenig med dere her ja. Lagt to versjoner nå og syns deres tips ble mye bedre ja.

Jeg ser du har kutta på motsatt side av det jeg foreslo i V2. Det funker bra og nå kan du prøve det jeg nettopp prøvde med samme V2. Jeg speilvendte det vannrett slik at korset kom på venstre side. Det funka godt for da oppdaget jeg at det har en bue som gjorde det litt ekstra OK å ha det til venstre. Men min mening var opprinnelig at da leses bildet i vår normale leseretning for det er nå en gang slik at vi faktisk leser bilder i samme retning fra venstre mot høyre som vi leser bøker og aviser.

Roar

Lenke til kommentar

Jeg ser du har kutta på motsatt side av det jeg foreslo i V2. Det funker bra og nå kan du prøve det jeg nettopp prøvde med samme V2. Jeg speilvendte det vannrett slik at korset kom på venstre side. Det funka godt for da oppdaget jeg at det har en bue som gjorde det litt ekstra OK å ha det til venstre. Men min mening var opprinnelig at da leses bildet i vår normale leseretning for det er nå en gang slik at vi faktisk leser bilder i samme retning fra venstre mot høyre som vi leser bøker og aviser.

Roar

jeg kutta på den motsatte siden da jeg syns skyene var best på den siden, men å speilvende den slik som du påpekte nå syns jeg ble veldig bra

Lenke til kommentar

Etterbehandlingen din får frem en dramatisk stemning som passer godt til motivet. Komposisjonsmessig så liker jeg V2 godt. Der fungerer både utsnittet og plasseringen av korset veldig bra.

Når jeg ser bildet i full størrelse legger jeg imidlertid merke til noe "slurv" i markeringen av korset. Ser ut som at du har brukt rund viskelær og bommet litt på kanten her og der. Vil anbefale å bruke Lasso verktøyet du har i Elements til frilegging av rette kanter. Da blir det beint og fint :)

Lenke til kommentar

Hei Knut! Dramatisk og flott bilde! Tror jeg velger meg V2, men hadde ville kuttet venstre side så disse tre vekstene forsvant, syntes de liksom ikke passet helt inn. Heftig flotte skyer! :)

Tusen Takk for hyggelig tilbakemelding. Nei de passer ikke inn. Enig. Huff jeg må nok se bedre etter før jeg legger de ut. Litt for kjapp der noen ganger.

Lenke til kommentar

Etterbehandlingen din får frem en dramatisk stemning som passer godt til motivet. Komposisjonsmessig så liker jeg V2 godt. Der fungerer både utsnittet og plasseringen av korset veldig bra.

Når jeg ser bildet i full størrelse legger jeg imidlertid merke til noe "slurv" i markeringen av korset. Ser ut som at du har brukt rund viskelær og bommet litt på kanten her og der. Vil anbefale å bruke Lasso verktøyet du har i Elements til frilegging av rette kanter. Da blir det beint og fint :)

Ok. Så det er lasso som kan hjelpe meg der. Prøver meg litt mer og mer frem på element nå så kjempefint dere gir meg tips på det.

Ser jo det at redigering er både viktig og moro men mye pirk arbeid og mye å lære.

Tusen takk Mikael

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...