Gå til innhold

[Løst] Oppgradering av Skjermkort


Anbefalte innlegg

Til idag har jeg hatt en "Geforce GTX 560 1gb" GPU. Har vært utrolig fornøyd med den, men mener det er på tide å bytte den ut.

 

Jeg sitter med et lite "dilemma" jeg har ikke store pc kunnskaper når det kommer til hva som er kompatibelt med andre hardware.

 

Kan en MSI Geforce GTX 960 4gb https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-960-gaming-4gb/839636#!tab:extra

 

passe til min nåværende moderkort? 

H61MUE -35 (B3)?

 

http://www.msi.com/product/mb/H61MUE35_B3.html#hero-specification

 

Jeg har en 500W powersupply so det skulle ikke være noe problem :)

 

 

JamesMcCall

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for alle svar, men prisen for en 960 er såpass lav og føler det er en bra pris for kortet. 

Jeg har holdt meg til en 560 i over 3 år nå, har kjørt det meste på max settings men det siste året begynnte det å "dabbe" veldig ned.

 

Men, siden vi er inne på temaet. Er det mer fornuftig å kjøpe en 970 en, en 960? (980 er uakseptabelt for dyr og ufornuftig til gaming jeg driver med). 

 

Jeg spiller mest Ark-Survival Evolved, battlefield spillene. Cs-go, lol, dota har vell ikke så veldig my å si når det kommer til kortene. 560 kjører de på max settings uansett.

 

Så, hva er mest fornuftig 960 eller 970? Tenk på litt pris messig også, men er det virkelig vært det til de spillene ute nå? Hvis jeg holder meg til mid-high settings så er jeg fornøyd er ikke alltid for Ultra og sånt :)

 

 

JamesMcCall

Lenke til kommentar

Takk for alle svar, men prisen for en 960 er såpass lav og føler det er en bra pris for kortet. 

Jeg har holdt meg til en 560 i over 3 år nå, har kjørt det meste på max settings men det siste året begynnte det å "dabbe" veldig ned.

 

Men, siden vi er inne på temaet. Er det mer fornuftig å kjøpe en 970 en, en 960? (980 er uakseptabelt for dyr og ufornuftig til gaming jeg driver med). 

 

Jeg spiller mest Ark-Survival Evolved, battlefield spillene. Cs-go, lol, dota har vell ikke så veldig my å si når det kommer til kortene. 560 kjører de på max settings uansett.

 

Så, hva er mest fornuftig 960 eller 970? Tenk på litt pris messig også, men er det virkelig vært det til de spillene ute nå? Hvis jeg holder meg til mid-high settings så er jeg fornøyd er ikke alltid for Ultra og sånt :)

 

 

JamesMcCall

 

 

Du kjøper bare ikke 960 4GB, men 2GB versjonen, siden det er så mye du betaler for ekstra på en måte ubrukelig ram. Kortet yter ikke bedre enn 680 engang. 

 

Ville vurdert 960 under to tusen, eller 970 brukt om du ikke vil bruke mer enn 2,5 tusen. 

Lenke til kommentar

Siden 960 har fått så mange "klager". 

Hva lønner seg? Har hatt mye uflaks med brukt elektronikk før i tiden så holder meg til nye produkter.

 

Jeg har satt meg et budsjett på 2500.- Jeg trenger et kort som holder seg litt og kan kjøre alle spill som har kommet ut hittil

på et decent grafikk. Ikke hele tiden på kjøre alt på Low settings.

 

Er Geforce som regel overprisa eller burde jeg se litt mer på Radeon?   

JamesMcCall

Endret av JamesMcCall
Lenke til kommentar

Får den ikke nok strøm så vil PSUen bli varm og skjermkortet kan droppe litt FPS. Sterkt anbefalt å bytte PSU om den er svak, for d er ikke bra å kjøre på med en PSU som overbelaster seg. D kan gå utover andre komponenter om den skulle kortslutte  :closedeyes:

 

Varmetrøbbel generelt? Ikke bruk boxed fan som følger med intel prosessorene. Intel har slutta med å lodde kjernen på CPUen rett i IHS (dekselet oppå CPUen), så de blir mye varmere nå med stock kjøler enn de ble før. Anbefaler lukka vannkjøling

Endret av Kistesnekker
Lenke til kommentar

 

Hva gjør den til et bedre kjøp? Slik jeg ser den, så har Zotac'en lavere kjerne- og boost-frekvens som gjør at den faktisk vil gi dårligere ytelse.

 

 

Mvh Faller

 

Zotac er en 970 vs MSI som er en 960.

 

 

Doh! Det la jeg faktisk ikke merke til :O Takk for korrigering!

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...