Gå til innhold

Xbone - Totalt lobotomert begrensning fra Microsoft.

Beron69

Anbefalte innlegg

Ved konfigurasjon av min nye xbox one med kinect, tok det vel ca 15 minutter før jeg var fly forbanna.

Hvilken idiot hos Microsoft er det som har funnet på noe så himmelropende imbesilt som å låse region til språk!!!???  :wallbash:

Bare det å komme på å lage til noe sånt burde kvalifisere fullt ut til avstraffelse ved lyskespark med tilsprang og vernestøvler.

99.99% av verdens befolkning skjønner da for f... at det å bo i en region ikke er synonymt med at man snakker regionens språk, ønsker å bruke regionens språk, eller at man  KAN regionens språk!

Den manglede 0.01 prosenten er uten tvil amputert fra nakken og opp og/eller jobber med operativsystemutvikling for xbox one hos Microsoft.

For å virkelig kuke det til skikkelig så finner altså en av de samme kugalskapinfiserte personene ut at den uheldige Xbox One eieren som bor i en ikke engelsk språklig region HELLER ikke skal få lov å snakke engelsk til kinecten  sin og da benytte seg av stemmestyring.

Etter at jeg også fant ut det siste kukstykket med kinecten var det slik brøling på stua hjemme at jeg fryktet sprengt mikrofon på kinecten og politiets innsatsgruppe på døra.

Er det en stakkar som i ren villfarelse innbiller seg man kan løse problemet kun ved å sette region til en engelskspråklig region, så kan jeg forsikre om at det fungerer ikke

Det var det første jeg prøvde under installasjonen. For det første førte det til at jeg mistet den tilbudte gratismåneden med Xbox Live som jeg ble tilbudt under den engelske installasjonen fordi da ville den også ha et engelsk kredittkort.

Dette tilbudet kom ikke tilbake da jeg ble tvunget til å sette riktig region.

I tillegg til at kredittkortet ikke fungerer med engelsk region, blir også app-utvalget feil.

På feedback forumet for xbox one finnes det en tråd om denne stupide språklåsen som pr. idag har mer enn 1300 meldinger og 5460 stemmer.

Håper flest mulig tar seg en tur DIT og gir sin stemme, og gjerne sier sin hjertens mening om hva de synes om dette.

Håpet er at det finnes ett vettugt menneske hos Microsoft som får en aha opplevelse!

Endret av Beron69
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke hjelpe deg med regionlåsingen, tror jeg. Min står som at den tilhører USA regionen, uten at jeg vet hvilke bakdeler det bærer med seg (har eid konsollen i under 2 uker). 

Jeg mistet også tilbudet om en prøvemåned med gull da jeg satte opp systemet, men det kan enkelt fikses ved å ta en tur innom denne siden, for så å velge prøveperioden som ikke koster noe. Det hjalp i hvert fall for meg :)

Lenke til kommentar

Kan ikke hjelpe deg med regionlåsingen, tror jeg. Min står som at den tilhører USA regionen, uten at jeg vet hvilke bakdeler det bærer med seg (har eid konsollen i under 2 uker). 

Jeg mistet også tilbudet om en prøvemåned med gull da jeg satte opp systemet, men det kan enkelt fikses ved å ta en tur innom denne siden, for så å velge prøveperioden som ikke koster noe. Det hjalp i hvert fall for meg :)

Takk for tips om prøvemåneden. En av bakdelene ved at den står på USA regionen, er at du ikke får kjøpt noe, hvis du ikke har amerikansk kredittkort, eller at du må bytte tilbake til norsk region for å få kjøpt noe.

Fryktelig knølete og oppleves totalt meningsløst.

Endret av Beron69
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Takk for tips om prøvemåneden. En av bakdelene ved at den står på USA regionen, er at du ikke får kjøpt noe, hvis du ikke har amerikansk kredittkort, eller at du må bytte tilbake til norsk region for å få kjøpt noe.

Eller du kjøper ferdigbetalte us kort, slike som de selger på denne siden http://www.pcgamesupply.com/buygames/Xbox-360-Live-Gold-Cards-Codes-Points/US-Region/bruker den samme siden til å kjøpe kort til itunes for å få tilgang til stuff som ikke er tilgjengelig her...

Lenke til kommentar

De språkinnstillingene... er de av den typen som følger med inn i spill?

360en min måtte jo tro den var brite i et par år siden jeg ikke ville ha norsk tekst i engelsktalende spill (var vel verst i Assassins Creed 2). Tror jeg fant separate språkinnstillinger uavhengig av region på den etter en stund heldigvis.

Lenke til kommentar

Eller du kjøper ferdigbetalte us kort, slike som de selger på denne siden http://www.pcgamesupply.com/buygames/Xbox-360-Live-Gold-Cards-Codes-Points/US-Region/bruker den samme siden til å kjøpe kort til itunes for å få tilgang til stuff som ikke er tilgjengelig her...

Den muligheten tenkte jeg ikke på. Takk!

Uansett, rimelig hinsides at man skal være nødt til å lure boxen til å tro at den befinner seg i en annen region fordi noen brødskaller hos Microsoft ikke er i stand til å forstå at språk og region ikke nødvendigvis henger sammen.

Lenke til kommentar

360en min måtte jo tro den var brite i et par år siden jeg ikke ville ha norsk tekst i engelsktalende spill (var vel verst i Assassins Creed 2). Tror jeg fant separate språkinnstillinger uavhengig av region på den etter en stund heldigvis.

Jada. De følger med inn i spill også.

Både Xbox 360 og PS4 har mulighet for å velge språk uavhengig av region.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Verste opplegg når det kommer til spill og lokal region må være Resistanse 2 eller 3 på PS3 som faktisk ble dubbet  :nei:

Lenke til kommentar

Jada. De følger med inn i spill også.

Både Xbox 360 og PS4 har mulighet for å velge språk uavhengig av region.

Herre... da blir det litt mer venting her i gården.

Lenke til kommentar

Bruker å ha språket på engelsk for å i det hele tatt kunne bruke kinecten. Latterlig at man ikke kan velge dette selv.

Så kommer problemet når jeg feks skal bruke viaplay-appen. Det får jeg ikke lov til uten å sette lokasjon tilbake til Norge og norsk språk.  :nei:

At ikke MS har latt folk fra hele verden bruke engelsk språk med hvilken som helst lokasjon er helt på trynet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...