Gjest bruker-45896 Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Alle dere står jo fritt frem til å diskutere videoen og innholdet i den. Håper ikke folk her syns det er feigt eller noe at jeg bare poster den og "stikker". Jeg bare tror ikke jeg personlig har noe særlig å bidra med i denne debatten, ihvertfall ikke noe originalt. Greit nok, men har bedre ting å bruke tiden på enn å få «sannheter» levert av en sprøyte gal narsissist med forvokst selvbilde (Molyneux). Ja du står fritt frem til å avskrive alt han kommer med hvis du ønsker det...? Synd han ikke lister kilder i beskrivelsen av videoen, men det er jo bare å spole litt i den og sjekke selv. De står oppført etterhvert som han går gjennom sitater osv. Jeg har ikke sjekket noenting i denne videoen, jeg bare vet at den videoen og personen i den er kontroversiell. Jeg liker brannfakler, og alt han sier i den videoen kan vel ikke være løgn eller usant? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 (endret) Da er tråden åpen igjen.Har fjernet en god del innlegg og prøver med en frisk start.Husk å være snille og greie mot hverandre og hold en konstruktiv diskusjon , er man derimot ute etter å provosere / tulle så vil det bli slått ned på.Kommentar på moderering sendes på pm... Endret 22. juni 2015 av Malvado Lenke til kommentar
wampster Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 (endret) Helt OT, men den dagen en falsk anklage kan få/får samme konsekvens/dom som anklagen som er gitt (uansett hva) er en gledens dag. Særlig når det kommer til voldtekt. Endret 22. juni 2015 av wampster 1 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Ekte menn utnytter ikke overberusa kvinnfolk. Ekte menn hjelper dem. Blir stadig oppgitt over hvor mange drittsekker som finnes i verden. Men hvis en gutt og en jente, begge veldig fulle, får sansen for hverandre og ender i samme seng, og begge angrer neste dag? 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 (endret) Ekte menn utnytter ikke overberusa kvinnfolk. Ekte menn hjelper dem. Blir stadig oppgitt over hvor mange drittsekker som finnes i verden. Men hvis en gutt og en jente, begge veldig fulle, får sansen for hverandre og ender i samme seng, og begge angrer neste dag? Det blir ikke det samme. Selv om de angrer dagen derpå så har det vært samtykke fra begges side kvelden før. Jeg snakker om menn som utnytter jenter som er så fulle at de verken kan gi samtykke eller ta vare på seg selv. Avskum kaller vi slike. Jeg synes også det er på kanten å utnytte jenter som er tydelig stupfull, og som gir samtykke. Selv om det da ikke nødvendigvis kan kalles voldtekt. Endret 22. juni 2015 av Apox 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Jeg har ikke sjekket noenting i denne videoen, jeg bare vet at den videoen og personen i den er kontroversiell. Jeg liker brannfakler, og alt han sier i den videoen kan vel ikke være løgn eller usant? Jeg tror du bør 1. Velge ting du stoler på eller leser på andre grunnlag enn "det er kontroversielt", det er ofte et dårlig tegn. 2. Ikke anta at bare fordi man sier mye, så må noe av det være sant. AtW 4 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Forsåvidt enig, men det er MYE i den videoen som er nokså objektivt. Statistikk, sitering fra lovverk, sitering fra bøker etc. Det er ikke mulig (fra et objektivt ståsted) å ikke være enig at menn sine rettigheter/sikkerhet når det kommer til å bli/være anklaget for voldtekt er veldig lav. For meg er det ubegripelig at de skal "sladde" folk i hvitsnipp/narko/etc saker for å beskytte dem, mens i voldtekstsaker så er det (ofte) full media med navn, bosted, bilde ++ meget raskt, uten at noe er bevist. Når det da ikke blir funnet grunnlag eller man finner ut at det ikke stemmer husker ALLE navnet på mannen selv om han er uskyldig, mens det er ingen (få) som husker jenten/dama + at det som regel ikke får noen konsekvenser for henne, mens mannens resterende liv muligens er i grus. Når det er sagt har jeg absolutt 0 til overs for folk (både menn og kvinner) som voldtar. Steriliserer dem, og gi dem 21 år pluss forvaring uten mulighet for å slippe ut. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Ekte menn utnytter ikke overberusa kvinnfolk. Ekte menn hjelper dem. Blir stadig oppgitt over hvor mange drittsekker som finnes i verden. Understand Consent With the Help of Stick Figures and a Cup of Tea https://www.youtube.com/watch?v=oQbei5JGiT8 Geir Endret 23. juni 2015 av tom waits for alice 3 Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Jeg har ikke sjekket noenting i denne videoen, jeg bare vet at den videoen og personen i den er kontroversiell. Jeg liker brannfakler, og alt han sier i den videoen kan vel ikke være løgn eller usant? Jeg tror du bør 1. Velge ting du stoler på eller leser på andre grunnlag enn "det er kontroversielt", det er ofte et dårlig tegn. 2. Ikke anta at bare fordi man sier mye, så må noe av det være sant. AtW Tja, jeg syns han er underholdende. Og ditt andre punkt er ikke relevant fordi det var ikke det jeg mente. Det er ikke fordi han sier mye at han sier noe som er sant, men i den timen er det allikevel ikke bare usannheter. Jeg har tross alt sett hele. Visste jeg kom til å få pes for å poste den. Er klar over personen og kritikken av ham, men han er underholdende ;p Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Episk film TWFA Tja, jeg syns han er underholdende. Og ditt andre punkt er ikke relevant fordi det var ikke det jeg mente. Det er ikke fordi han sier mye at han sier noe som er sant, men i den timen er det allikevel ikke bare usannheter. Jeg har tross alt sett hele. Visste jeg kom til å få pes for å poste den. Er klar over personen og kritikken av ham, men han er underholdende ;p Temaet voldtekt er vel ikke det temaet jeg ville valgt til å underholde meg, men hver sin smak. ## sitatpyramide fjernet av ilpostino ## Endret 23. juni 2015 av ilpostino Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Episk film TWFA Jeg har ikke sjekket noenting i denne videoen, jeg bare vet at den videoen og personen i den er kontroversiell. Jeg liker brannfakler, og alt han sier i den videoen kan vel ikke være løgn eller usant?Jeg tror du bør 1. Velge ting du stoler på eller leser på andre grunnlag enn "det er kontroversielt", det er ofte et dårlig tegn. 2. Ikke anta at bare fordi man sier mye, så må noe av det være sant. AtW Tja, jeg syns han er underholdende. Og ditt andre punkt er ikke relevant fordi det var ikke det jeg mente. Det er ikke fordi han sier mye at han sier noe som er sant, men i den timen er det allikevel ikke bare usannheter. Jeg har tross alt sett hele. Visste jeg kom til å få pes for å poste den. Er klar over personen og kritikken av ham, men han er underholdende ;p Temaet voldtekt er vel ikke det temaet jeg ville valgt til å underholde meg, men hver sin smak.Han er underholdende, jeg sa ikke at temaet i seg selv er underholdende. Uansett fins da det plenty av f. Eks. Standup om voldtekt, rasisme, terrorisme, incest osv etc. Vet ærlig talt ikke hvorfor jeg gidder å svare. Trenger jeg virkelig å rettferdiggjøre eller svare for meg når jeg ser på molyneux sine youtube videoer? Som noen andre her har påpekt, statistikk osv han kommer med i den videoen er relevant. Og hans beskrivelser og måten han prater om ting er underholdende. Så jævlig vanskelig er det ikke å forstå. Gidder ikke skrive mer om dette nå. Hvis andre vil fortsette å snakke om molyneux får de bare gjøre det. Jeg har sagt det jeg ønsker å si om det og han, tror jeg. Endret 23. juni 2015 av bruker-45896 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Temaet voldtekt er vel ikke det temaet jeg ville valgt til å underholde meg, men hver sin smak.Og likevel er du her og poster... Ser ikke helt hva som er feil med å kalle den underholdende. Et mer passende ord er kanskje interessant, men er det virkelig noe å flisespikke over? Regner med at du ikke har sett videoen heller, ettersom mesteparten av den ikke går direkte på voldtekt, men på hvordan lovverket og statistikk bøyes for å holde voldtekt av menn utenfor, og hvor stor diskrepans det er på tallene fra tidligere kontra nå. Samme med anklager av menn for sexuel omgang med barn i skilsmisser. Endret 23. juni 2015 av ilpostino Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Han er underholdende, jeg sa ikke at temaet i seg selv er underholdende. Uansett fins da det plenty av f. Eks. Standup om voldtekt, rasisme, terrorisme, incest osv etc. Vet ærlig talt ikke hvorfor jeg gidder å svare. Trenger jeg virkelig å rettferdiggjøre eller svare for meg når jeg ser på molyneux sine youtube videoer? Som noen andre her har påpekt, statistikk osv han kommer med i den videoen er relevant. Og hans beskrivelser og måten han prater om ting er underholdende. Så jævlig vanskelig er det ikke å forstå. Gidder ikke skrive mer om dette nå. Hvis andre vil fortsette å snakke om molyneux får de bare gjøre det. Jeg har sagt det jeg ønsker å si om det og han, tror jeg. Jo mindre jeg ser av han jo bedre. Det er du som synes det er relevant å poste ham i en tråd om en spesifikk nyhetssak om voldtekt. At du vil forsøke å forsvare det, synes jeg virker naturlig. Og likevel er du her og poster... Ser ikke helt hva som er feil med å kalle den underholdende. Et mer passende ord er kanskje interessant, men er det virkelig noe å flisespikke over? Regner med at du ikke har sett videoen heller, ettersom mesteparten av den ikke går direkte på voldtekt, men på hvordan lovverket og statistikk bøyes for å holde voldtekt av menn utenfor, og hvor stor diskrepans det er på tallene fra tidligere kontra nå. Samme med anklager av menn for sexuel omgang med barn i skilsmisser. Det er vel den vinklingen man må forvente fra en patologisk kvinnehater? Enkelte slenger ut av seg «rotfestet i statistikk» som om det var en referanse til Moses steintavler. Problemet med statistikk er at den må tolkes. Og det er faktisk ikke så enkelt å gjøre riktig, som det enkelte later til å tro. ## sitatpyramide fjernet av ilpostino ## Endret 23. juni 2015 av ilpostino 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Det er vel den vinklingen man må forvente fra en patologisk kvinnehater? Enkelte slenger ut av seg «rotfestet i statistikk» som om det var en referanse til Moses steintavler. Problemet med statistikk er at den må tolkes. Og det er faktisk ikke så enkelt å gjøre riktig, som det enkelte later til å tro. Jeg håper for GUDS skyld at du ikke sikter til meg med den replikken der... Ja statistikk kan bøyes/manipuleres. Det gjelder alle retninger. Personlig er det første videoen jeg ser av ham, så kan ikke dømme ham for å være "en patologisk kvinnehater". Ikke fikk jeg inntrykk av det av videoen heller. Selv synes jeg feminisme og "anti feminist" blir slengt rundt alt for mye, akkurat som jeg synes ordet rasist er et overbrukt ord som folk drar frem ALT for ofte. Det må gå ann å ha en mening MOT en gitt tankegang/ideologi uten å bli kalt rasist/kvinnehater/og lignende. Ofte synes jeg/opplever jeg at de som tidlig/raskt er ute med slike utsagn er de verste og mest trangsynte. Som regel fordi de har gjort seg opp en mening og uansett hva tall/statistikk/osv tilsier ikke vil forandre den. edit: noen skriveleifer. edit2: Jeg må også påpeke at jeg tar alt jeg leser/hører/ser uansett medium og publiserer med en klype salt når det kommer til slikt. Det er dog interessant å se/høre andres synspunkter. ## sitatpyramide fjernet av ilpostino ## Endret 23. juni 2015 av ilpostino Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Du har jo ikke sett videoen engang, Aiven...? Jeez liszszszszszszzzzm........... Du kan spole gjennom og se på skjermbildet når du pauser for å se hvilke kilder han bruker. Du trenger ikke høre stemmen hans, og "trynet" hans dekker bare en liten del av skjermen. Uansett synd han ikke legger kildene ut i beskrivelsen av videoen. Hvis du ønsker å påstå at videoen ikke er relevant her uten å faktisk vite hva innholdet i videoen er må du gjerne gjøre det. Temaet for tråden er voldtekt, har ts spesifisert at han kun ønsker å diskutere denne ene saken? Hvorfor svarte du som du gjorde som første svar i denne tråden? Er ditt svar slik du skrev bedre eller mer relevant enn videoen jeg postet? Hvorfor har ikke moderator fjernet videoen jeg la ut da han gikk gjennom tråden? Hvorfor moderator lot tullekommentaren din stå etter at han var her og ryddet og eksplisitt ba om at tulling ikke burde forekomme samt at det ville bli slått ned på lurer jeg litt på. Men whatever. Jeg får vel bare la være å følge denne tråden lenger. Endret 23. juni 2015 av bruker-45896 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Vel, basert på artikkelens innhold er det veldig vanskelig å gi en mening da den er ekstremt mangelfull. Dette lider mange artikler om voldtekt av, i de fleste saker får man bare vite at det har skjedd en "voldtekt" uten særlig mer faktisk info, av så lite info blir det bare veldig løse spekulasjoner. Ekte menn utnytter ikke overberusa kvinnfolk. Ekte menn hjelper dem. Blir stadig oppgitt over hvor mange drittsekker som finnes i verden. "Ekte menn"-argumentasjon er patetisk Helt OT, men den dagen en falsk anklage kan få/får samme konsekvens/dom som anklagen som er gitt (uansett hva) er en gledens dag. Særlig når det kommer til voldtekt. Det har du nok helt rett i, jeg vil støtte en slik lov 2 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) *snip* Jeg snakker selvsagt om Stefan Molyneux, slik jeg har gjort hele tiden. Stefan Molyneux misogynist gir 8000 treff på google, her er en og to av dem. Kan ikke skjønne annet enn at Moluneux er selve kroneksempelet på en kvinnehater, men gjør deg opp en mening selv. ## sitatpyramide fjernet av ilpostino ## Endret 23. juni 2015 av ilpostino 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Jeg snakker selvsagt om Stefan Molyneux, slik jeg har gjort hele tiden. Stefan Molyneux misogynist gir 8000 treff på google, her er en og to av dem. Kan ikke skjønne annet enn at Moluneux er selve kroneksempelet på en kvinnehater, men gjør deg opp en mening selv. Fair enough. Det går dog ann å se på sak/poeng og ikke på person likevel... Just saying. ## sitatpyramide fjernet av ilpostino ## Endret 23. juni 2015 av ilpostino Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 (endret) Fair enough. Det går dog ann å se på sak/poeng og ikke på person likevel... Just saying. Ja, det går an. Men jeg har sett såpass mange filmer av fyren, at jeg har overdose. Og utbyttet har vært null og nada, bortsett fra medlidenhet med og frustrasjon over de som går fem på. Så i prinsippet ja, det er dumt jeg ikke gidder se filmen og kommenterer den, det kan jeg være med på. I regelen er det dumt å skrive slik jeg gjør i denne tråden, men ingen regel uten unntak. Og Stefan Molyneux er et stort unntak for min del. Endret 23. juni 2015 av Aiven 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Innlegg med overdreven quoting, aka pyramidebonanza, er redigert for å forkorte lengden på posten. Quoting er bra for å vise hvem dere siterer men pass på at det ikke blir overdreven bruk av denne funksjonen. Det er ikke nødvendig at folk får slitasjeskader på scrollefingeren for å komme frem til det dere har skrevet. Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå