Gå til innhold

Varebil firma, lurt å sarse på?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her som har eget firma eller jobber innenfor varebil firma?

Jeg har tenkt å kjøpe meg en varebil å melde meg inn i brønnøysundregisteret og ta f.eks kjørerute for bring eller noen andre varebil firmaer. Har IKKE tenkt å ta på meg anbud eller noe sånt. Bare kjøre for utleie av kjøreruter. Er dette noe å satse på? Er det noen marked for dette nå? Har tenkt å starte i Bergen området.

Jobber nå som varaformann og lean-leder for bygging av skap til lastebiler.
Men lysten for å prøve noe nytt er i tankene, er selv glad i å kjøre bil og jeg liker å jobbe selvstendig.

- Z

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dette er noke å sattse på må du nesten vurdere sjølv basert på kva oppdrag du trur du klarer å få tak i, og kva du eventuelt tenker å ta som pris for slike tjenester.

Dersom du ikkje skal ta på deg anbud (antar at du her meiner faste oppdrag) så blir det vanskelig å få nok stabilitet til at du kan leve av dette.

Men her er det store spørsmålet om kva type oppdrag du vil ta på deg. Eg veit ikkje om posten driv å leige inn frittståande budbilar, men det kan sikkert tenkast, alternativt kan du nok kjøyre for budbilselskap og liknande.

For private forbrukarar vil nok tjenesta som du leverer bli for dyr i forhold til vanlig postsending, så fokuset ditt bør være mot bedriftsmarkedet, eller andre som har behov for å få frakta komponentar og varer fra A til B så raskt som mulig koste kva det koste vil.

Hadde eg starta opp med noke slikt så ville eg prøvd å skaffe meg ein fast avtale med å kjøyre ut aviser, brød eller andre slike varer. Med ein fast kontrakt på slik kjøyring så vil være sikra lønn kvar dag, og når du fyrst er ute å kjøyrer så kan du sikkert ta på deg meir tilfeldige oppdrag når du fyrst kjøyrer same vegen likevell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...