Okdokk Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 (endret) Heisann! Nå er det slik at jeg skal få mine foreldres gamle golf, den startet fint før de satt den til ro, men nå så starter den rett og slett ikke. Jeg er ikke så flink når det kommer til det tekniske i biler, men kunne trengt litt hjelp med å få i orden denne. Lite info det vet jeg, men jeg kan komme fortløpende med info hvis det er info dere trenger. Takker for all hjelp! Endret 21. juni 2015 av Okdokk Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 kan vel starte med å sjekke batteriet? 1 Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 21. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2015 Batteriet er helt greit, det går fint å dreie nøkkelen, den prøver å starte, men går bare rundt og rundt. Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 21. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2015 Min far sier at det ikke er gnist på pluggene. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Ok. Plugg i en feilkodeavleser og post feilkoder Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 21. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2015 Det er ikke noe vi har liggende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Hvilken motor er det i bilen? Dersom det ikke er gnist, kan det være coilen som er defekt. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 (endret) Kan også være bensinpumpa/ filteret. Se om den starter med startgass. Endret 22. juni 2015 av billywillie Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Hvis den ikke får gnist ligger problemet i tenningssystemet, altså tennplugger, pluggkabler, fordeler eller coil. Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 22. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2015 Det er diesel motor. men blir vel slik at vi sender den på verksted. Fikk høre at det kun vær sikringa til glødepluggene, men vet ikke hvor denne står. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Sikringene på golf 3 skal være på venstre side under rattet bak en luke. På baksiden av luken pleier det å stå hvilke sikringer som er hva. Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 22. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2015 Ja, men det er ikke der de til glødepluggene er. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 (endret) Skal være der. Fant litt info om glødesystemet på mk2/mk3 VW: http://vincewaldon.com/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=28E: Sikringen er visst enten i sikringsboksen eller på brannveggen i motorrommet når jeg leser litt nærmere. Endret 22. juni 2015 av Benny Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 22. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2015 Da skal jeg sjekke den med engang! Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 22. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2015 Fant den, men blir sikkert litt problematisk å få byttet den Lenke til kommentar
joka Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 er nok ikke feil med glødinga, den skal starte uten gløding om sommeren. Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 22. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2015 Fikk sjekka sikringa, den var det ikke, nå tror min far at det er releet. personlig så har jeg større tro på luft i dieselrøra. Typisk plenklipper problem når den har stått over vinteren spør du meg. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Fikk sjekka sikringa, den var det ikke, nå tror min far at det er releet. personlig så har jeg større tro på luft i dieselrøra. Typisk plenklipper problem når den har stått over vinteren spør du meg. Alltid når en Diesel har stått lenge kan du starte opplivingen med å bytte Dieselfilteret. Luft eller noe kødd med drivstoffet er ikke en dum ide. Returslangene mellom dysene kan være en luring ang luft problematikk. Et sted i feilsøkningen må du bare bytte ut disse så du vet at de er i orden. Disse har vel klassisk rotor dieselpumpe. Hvor det sitter 1 ledning på toppen av pumpa. Denne skal ha 12volt når du setter på tenning. Dieselpumpe av/på, enkelt å greit. Sjekk at det klikker i releet oppå pumpa når du setter på tenning og kjinner. Jeg vil nå alltid, uansett Bensin eller Diesel se hva som skjer med startgass. Rask sjekk om innmaten er ok. Du må være forsiktig når du bruker det på diesel så det ikke "over ruser" og motoren går til helvette. Pump Dieselfilteret hardt og gi den en litt startgass. Se om du får blåst liv i skiten da. Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 25. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2015 Den blir levert til verksted i løpet av uka, så regner med at de fikser hva enn det skulle vært galt med den. Er ikke mitt problem lengre. Skal da bli eu godkjent og hele pakka så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå