Gå til innhold

Vet du hva jeg hater?

Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

Jeg hater USA fordi de lissom har sånn dårlig politikk og sånn, også fordi jeg hater han derre Bush fordi han lissom ikke er så smart at d gjør no dah.

Nei seriøst... Selv om jeg ikke er enig i USA sin utenrikspolitikk, så blir det veldig useriøst å si at man hater USA. Hadde man enda sagt at det f.eks er utenrikspolitikken deres man hater, men hvis man hater hele USA, betyr det jo at man hater alle de som bor der, landskapet, bygningene, dyrene, fuglene osv.

Det er helt i orden å hate, og hvis noen virkelig hater alt ved USA så skal jeg respektere det, men det kan kanskje være lurt å spesifisere litt?

Tviler f.eks på at det er så mange fornuftige mennesker som hater likestillingslovene for handikappede i USA. Disse pålegger f.eks museer å legge alt til rette for handikappede. Nesten uansett hvor du har tenkt deg i USA, kan du være sikker på å komme deg dit i rullestol. Det er ikke uten grunn at svært mange rullestolbrukere legger sydenturen til Florida fremfor Spania eller Hellas.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990
Hvis du hater folk som hater andre, så hater du vel deg selv?

Nei, du ser vel ikke forskjell på betinget hat og ubetinget hat. ;)

Seixon: Hvorfor hater du deg selv, da?

Jeg visste nok at de som er usaklige her på forumet ville komme med denne ja.

Igjen, les det jeg sa ovenfor.

hvis da en asiat hadde påstått at alle Europere går i gull, oppkneppede skjorter og er stappfulle av AIDS fordi han opplevde det i Italia, så er det en helt grei antakelse?

Det er ingen som har sagt at Joachim's antakelse om at negerene i Afrika er late er en "grei" antakelse. Men den er nettopp det, en antakelse, eller bedre sagt, en generalisering.

Her ser vi igjen en usaklig logisk tankegang:

Ikke rasistisk -> derfor må den være grei

Det må virkelig være tungt å leve i en svart/hvitt verden... :shrug:

Men hvordan kan du være så inkonsekvent at du hater de som hater. Da hater du jo deg selv. Og du fører hat-sirkelen videre. Mener du det er en riktig ting å gjøre ?
Logikk er virkelig ikke noe som mange her på forumet har tydeligvis...
Lenke til kommentar
Nei, du ser vel ikke forskjell på betinget hat og ubetinget hat.  ;)

Hvis du mener det er flere typer hat så bør du kanskje redergjøre for det først, det er ut i fra en slik kommentar tydelig at den forestillingen ligger til grunn for ditt første innlegg.

Logikk er virkelig ikke noe som mange her på forumet har tydeligvis...

Siden jeg ikke har så mange eiendeler (sier du virkelig ting som: "jeg har logikk"? :p: ) så bør du utdype hvor du vil med dette.

Edit: fjernet kjmpestor unødvendig dobbeltquote.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Jeg hater de som hater andre.

Jeg hater ikke andre som hater andre for at de hater andre.

Jeg hater ingen andre enn de som hater.

Jeg hater ingen pga deres personlighet, hudfarge, etc, etc.

Jeg hater de bare om de hater andre.

Dette er et hat som er vidt forskjellig fra når andre hater folk for ting nevnt over.

Hvis det ikke var noen som hatet andre, så ville jeg heller ikke hatet noen.

For de som jeg hater, de hater uansett. De hater selv om ingen andre gjør det.

Hatet mitt kommer ikke fra meg, det betinger seg på hatet til andre.

Andre folk som hater, hater fra seg selv, som ikke betinger seg på andre.

Lenke til kommentar

Jeg tror du bør se deg om etter et annet ord enn hat hvis du skal forklare hva du mener. Nå høres det bare ut som du sier at det som er feil for andre er ok for deg for duin versjon er så spesiell, ja nesten helgenaktig. Det finnes ingen rettferdig vrede for mennesker.

edit:

Andre folk som hater, hater fra seg selv, som ikke betinger seg på andre.

Så du mener at de hater ubetinget ? At en som hater f.eks. fotgjengere ikke er avhengig av at de er fotgjengere ? Hvis en person skulle hate ubetinget ville han hate alle.

og vennligst ikke rediger posten din uten å bemerke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...