owhb Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Hei! Jeg driver å ser litt rundt på ingeniørlinjene som jeg kan velge høsten 2016, og byggdesign linjen på UiA Grimstad virker veldig spennende! Noen som har erfaring rundt yrket? Lenke til kommentar
sungun Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Greit studie, gikk ut for to år siden. Endte dog opp i olja, som konstruktør, så kan ikke uttale meg om yrket. Lenke til kommentar
Balder987 Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Greit studie, gikk ut for to år siden. Endte dog opp i olja, som konstruktør, så kan ikke uttale meg om yrket. Hva gjør en konstruktør vs. en byggingeniør? Lenke til kommentar
sungun Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 En byggingeniør kan også være konstruktør. En konstruktør designer og tegner ut et produkt, en konstruksjon eller lignende. Kalles ofte designingeniør. Den tradisjonelle byggingeniøren er beregner/struktur og tar over etter konstruktøren eller deltar i designfasen. Byggdesign er tradisjonell byggingeniør med litt design implementert. Så man kan gå begge veier etter endt utdanning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå