Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hastighet på downloads med 704/128 linje

Anbefalte innlegg

jeg har nettopp anskaffet meg tiscali 704/128 linje, etter å ha slitt med Telenor i ett år (samme linja fra Telenor).

MEN, når jeg sitter på feks DC++ og laster ned noe, da er jeg aldri over 20-25 kB/s, er dette vanlig??? uansett hvor kjapp linje personen i andre enden har, får jeg ikke mer fart. i gjennomsnitt ligger jeg på 4-8kbs, fytti rakkern.

Er det noen måter å speede opp linjen på?? eller har jeg bare feil innstillinger i de respektive programmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har nettopp anskaffet meg tiscali 704/128 linje, etter å ha slitt med Telenor i ett år (samme linja fra Telenor).

Og nå må du slite med Tiscali som er like ille eller værre enn telenor i ett helt år.. :lol::lol::lol::lol:

P.s. Det gjelder seff både for adsl og isdn/analoge internettabbonement

At ikke folk lærer... :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg har ADSL fra Tiscali, og jeg sliter ikke.

Linja mi er dønn stabil, og hastigheten ligger noe over det jeg betaler for.

Ikke har jeg hatt problemer med kundesupport heller. Noe telefonkø, men jeg får alltid fornuftige svar både pr tlf og mail.

Ser at de ikke er spesiellt populære her, men det virker som om problemet da var isdn/analoge internettabbonement. Kan ikke se at det skal være no problem med ADSL-tjenesten deres, der er det jo fast pris uansett.

Syntest bare jeg måtte nevne det...... :shrug:

Lenke til kommentar

Kamerat av meg som har Tiscali 704/128. Linja er dønn stabil og får godt over 704 i itavisens speedometer.

Test din download speed her ikke via dc++

Husk at de i dc++ kan selv velge hvor mye "andre" skal laste med (kb/s) Har ikke testa det, men går utifra det er noen innstillinger for det som i kazaa osv

Lenke til kommentar

MEN, når jeg sitter på feks DC++ og laster ned noe, da er jeg aldri over 20-25 kB/s, er dette vanlig??? uansett hvor kjapp linje personen i andre enden har, får jeg ikke mer fart. i gjennomsnitt ligger jeg på 4-8kbs, fytti rakkern.

Er det noen måter å speede opp linjen på?? eller har jeg bare feil innstillinger i de respektive programmer?

Jeg ligger på 130-135KB/s på DC++ med min TELENOR ADSL 1024/256 når jeg laster fra noen med T3 eller satelitt...

Lenke til kommentar

For å finne din nedlastingshastighet så deler du på 8; 704\8 = 88. Så når du har maks ytelse på linja så kan du få 88 og opp til 92 eller noko slikt. Når du laster ned fra DC er det fleire ting som speler inn. Dersom du har upload så senker det hastigheten på nedlastinga di. Men det som er mest avgjerande er linja til den du laster ned fra. Ein med 10mbit upload som ikkje laster ned sjølv og har få plasser(slots) kan du få maks fart på linja di med. Men de fleste på DC kan du ikkje få maks hastighet fra.

Lenke til kommentar
Jeg har 90kb/sec konstant med Telenor 704/128. :yes:

jeg å, ligger på rundt 92 kb's

Jeg lå på rundt 82-85Kb/s med Telenor 704/128 jeg.

Men nå ligger jeg på 245-250Kb/s med NGT 2000/640 linje :p:

Og som en bonus på det hele, så koster den 100kr mindre i måneden enn telenor linja :wow:

nice ! *ønske meg sånn*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...