Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kun google, Facebook og YouTube fungerer.

Anbefalte innlegg

Hei! Har prøvd å få fikset dette siden halv 9, så dette er kanskje min siste sjanse.

Ja, problemet er da at jeg kun kommer inn på Google, Facebook og YouTube. Jeg har gjort alt jeg har kommet på og til og med formatert pcen. Før jeg formaterte pcen hadde jeg Skype og Spotify, som heller ikke ville fungere.

Etter formateringen har jeg det samme problemet. På de andre enhetene mine fungerer alt som det skal.

Jeg bruker netgear usb Internett for trådløs, hvis det har noe å si.

Noen som kan hjelpe meg?

Skriver dette på telefonen min så kan være det er litt rotete

Endret av Bahaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du full tilgang til routeren som du igjen er koblet opp mot? For meg høres det ut som om "noen" har endret oppsettet her til å blokkere diverse tjenester relatert til din unike MAC-id e.l. (kanskje noe DNS injected virus/svakhet med router som blokkerer kun din maskin).

Har vært borti noe liknende med D-Link router og endte opp med å ta en factory-reset og oppdatering til siste firmware.

PS: Husk å noter ned alle settings som SSID, passord etc om du skulle gjøre dette. Jeg fraskriver meg alt ansvar om et eller annet skulle gå til #¤% med oppsettet på din router. Endringer gjøres på eget ansvar ;)

Lenke til kommentar

Har du full tilgang til routeren som du igjen er koblet opp mot? For meg høres det ut som om "noen" har endret oppsettet her til å blokkere diverse tjenester relatert til din unike MAC-id e.l. (kanskje noe DNS injected virus/svakhet med router som blokkerer kun din maskin).

Har vært borti noe liknende med D-Link router og endte opp med å ta en factory-reset og oppdatering til siste firmware.

PS: Husk å noter ned alle settings som SSID, passord etc om du skulle gjøre dette. Jeg fraskriver meg alt ansvar om et eller annet skulle gå til #¤% med oppsettet på din router. Endringer gjøres på eget ansvar ;)

Jo altså du, takk for svar og sånn :):) men jeg skjønte dessverre ingenting av hva du sa haha.

Lenke til kommentar

Jo altså du, takk for svar og sånn :):) men jeg skjønte dessverre ingenting av hva du sa haha.

Hadde vært fint om du kunne prøve å skrive i et lettere format. Takk og beklager :/

Lenke til kommentar

Antar at du har en trådløs router som du er koblet opp mot? Vet du produsent / modell av denne? Og er dette en router du har full tilgang på og eier? Jeg vil tro synderen er router, siden du nevner å ha formatert pc'en og problemet fortsatt er der for kun denne nevnte maskinen.

Lenke til kommentar

Antar at du har en trådløs router som du er koblet opp mot? Vet du produsent / modell av denne? Og er dette en router du har full tilgang på og eier? Jeg vil tro synderen er router, siden du nevner å ha formatert pc'en og problemet fortsatt er der for kun denne nevnte maskinen.

Prøvde nå min mors pc, og det samme problemet er der. Jeg tok å brukte Internett kabel, istedenfor trådløs og det samme problemet igjen. Trådløse ruteren er av merket d-link og den andre boksen er Cisco.

Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet på en Telenor fiberlinje. Da var det noe klikk med fiberkoblingen (serveren til Telenor) som gikk fra veggen til routeren. Det som skjedde var at bare IPv6 signaler kom igjennom. Hvis du har fiber så koble fra strøm til fiberboksen som går inn i routeren, slå av ruteren også, vent et minutt og slå på igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet på en Telenor fiberlinje. Da var det noe klikk med fiberkoblingen (serveren til Telenor) som gikk fra veggen til routeren. Det som skjedde var at bare IPv6 signaler kom igjennom. Hvis du har fiber så koble fra strøm til fiberboksen som går inn i routeren, slå av ruteren også, vent et minutt og slå på igjen.

Nope har ikke fibernett :/

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...