Gå til innhold

Jern malm tog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig komp og spesielt perspektiv i skrå kameravinkel i begge versjoner.

Ser noen småting som jeg vil nevne og så kan du se på det om du synes det har noe for seg.

Starter med V1 der jeg tenker et kutt i høyresiden av flere grunner. Du har ei lita stang og så ei slags løkke helt ute i høyre bildekant. Jeg tenker meg kuttet mellom dette og en slange som går ned i en slags S-form for da forsvinner for det første glipa mellom vognas øvre del og bildekant hvilket antagelig vil øke spenningen. En ledning som nå går ut på øvre ramme nesten i hjørnet vil da gå ut på høyre ramme. Hvorvidt det vil øke spenningen i kombinasjon med den ledningen som fortsatt går ut på øvre gjenstår å se.

Så går jeg til V2:

I venstrekanten har du noe hvitt som stikker ut og dessuten linje ut i nedre hjørne Jeg tenker meg et kutt innenfor gjerdestolpen som er nærmest bildekant. Men pass på linjene nede ved hjørnet så du ikke får linje ut i hjørnet igjen.

Til høyre går linje fra skinnestreng rett ut i krysset hvilket ikke er bra for spenningen. Oppe har du en ledning som går ut nokså nær hjørnet. Ved å ta 1 cm. av høyrekanten flytter du ledningen lenger fra hjørnet og skinne strengen vil gå reint ut på høyre ramme og sammen med venstre skinnestreng som går ut på nedre ramme skaper det en mye bedre spenning i bildet på samme måte som oppe med ledning ut på høyre og øvre ramme.

Muligheten for å ta kuttene oppe og nede er vel også til stede, men da vil høyre skinne streng gå ut på nedre ramme sammen med den andre og spenningsforholdet blir ikke så bra.

Nå kan du se på det.

Linjer i et bilde er viktig og helst skal du unngå elementer og linjer ut i hjørnene så sant det ikke er snakk om symmetri med to og to like ut i hjørnene.

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...