Gå til innhold

Kamera i kulde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et generelt problem ved kulde er at batterier mister effekt. Siden produsenten oppgir 0 grader som laveste temperatur er det meget stor sjanse for at kameraet slutter å fungere når det er så kaldt. Du kan kanskje få tatt ett eller kanskje et par bilder dersom du bærer kameraet inn mot kroppen og er lynrask til å ta bildet etter at du har tatt fram kameraet. Profesjonelle speilreflekskameraer har mulighet for ekstern batteripakke for å unngå dette problemet. Det er mulig at en slags håndvarmer holdt inntil kameraet vil la deg fotografere i minusgrader. Hele poenget er altså å holde batteriet varmt.

Lenke til kommentar

Jeg har selv tatt bilder med mitt forrige digitalkamera i -15 på det laveste. Eneste jeg trengte å tenke på, var å holde batteriene varme. Jeg hadde et sett i kameraet og et sett på kroppen. Men ikke ha kameraet inne på kroppen, for da blir det kondens! Dette var forresten et billig olympus kompaktkamera.

 

Det nye kameraet mitt har jeg ikke testet under så ekstreme forhold enda, men jeg har hatt det på stativ i et par minus i ca en time. Ca 60 bilder uten noe problem med batteri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...