Gå til innhold

Likte ikke Android-opplevelsen på Z3, vil jeg like den bedre på S6?

Anbefalte innlegg

Etter å ha hatt iphone 4s og 5s, gikk jeg litt lei og ble nyskjerrig på Android.

Stort sett meget fornøyd med iOS, flyten og stabiliteten (til tross for en test sin konklusjon om at Android var mer stabilt og at appene kræsjet sjeldnere, er min erfaring omvendt), var kun småting som trakk ned, som å ikke kunne endre default browser til Chrome (copy-paste linker i mail er idiotisk)

Etter fjorårets resultater gikk jeg for Xperia Z3, etter 8 mnd er jeg misfornøyd som fy, men fremdeles nyskjerrig på Android.

Nå vet jeg ikke hvor mye skallene til produsentene påvirker brukeropplevelsen, og i skyggen av Galaxy-seriens enorme popularitet så tenker jeg at det kanskje vl være en helt annen android-opplevelse.

De eneste spesifikke eksemplene jeg har på min irritasjon over z3 (og Android forøvrig) er som følgende: 

Når jeg fikk telefonen googlet jeg hvordan ta backup, men fant bare en masse forumer om at med mindre man installerer custom rom må man bruke sky for å ta backup av bilder, en app for å ta backup av apper, google for å ta backup av kontakter osv osv osv (husker kanskje litt feil, men grovt sett virket det som stress).

Sonys egen backupløsning er idiotisk, hvor når jeg restorer ser mobilen ut som den gjorde utav esken, Ingen apper er gjennopprettet, ingen skjermlås er aktivert osv.., 

Skulle tømme telefonen for bilder, så kobla den til pc'en og fant bildemappa.

La tilfeldigvis merke til at ikke alle bildene var der, så leita og fant de i en annen mappe uten noe navn som åpenlyst forklarte at det var en bildemappe (bildene var tatt med kamera, ikke via noen spesielle apper). It makes no sense

Er en del mer spesifikke eksempler - både mot hardware of software, android og apper (som jeg synes virker uferdge sammenligna med samme appen på iOS) - men regner med jeg har fått fram poenget mtt - og forhåpentligvis ikke bare hatt en rant..

Takker på forhånd for input

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar.

Anser Android som overlegent for "power users", men føler også at man nesten må være det for å kunne like Android, enten det eller en bruker av typen som knapt har gjort noe med telefonen og bare bruker den so den kom utav esken.

Liker å fikle litt med innstillingene, men føler meg overveldet av Android

Endret av Dinger
Lenke til kommentar

Takker for svar.

Anser Android som overlegent for "power users", men føler også at man nesten må være det for å kunne like Android, enten det eller en bruker av typen som knapt har gjort noe med telefonen og bare bruker den so den kom utav esken.

Liker å fikle litt med innstillingene, men føler meg overveldet av Android

Ja, det har du korrekt i. 

Er også veldig mye "configuration" man kan gjøre for å få til masse rart, som å installere Xposed osv og custom roms.

De fleste av funksjonene er virkelig ikke nødvendige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har (hatt) både stock Android (Nexus), LG, Samsung og Sony, og opplever "skallet" til Sony som moderat i forhold til stock Android sammenlignet med både LG og spesielt Samsung. Å bytte fra iOS til Android eller motsatt medfører at man må gjøre ting på en annen måte, uten at jeg dermed har sagt at det ene er bedre enn det andre. I heimen har vi både iOS- og Android-brukere, og stort sett oppfattes ting mye enklere og bedre integrert på iOS, mens Android har flere muligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...